Το δίδυμο Οζιέ – VW φαίνεται τελικά ότι είναι άκρως επιτυχημένο και θα πρωταγωνιστήσει στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ο Γάλλος ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Μεξικό, κερδίζοντας έναν εξαιρετικά δύσκολο αγώνα. Η επικράτησή του στο συγκεκριμένο ράλι αποδεικνύει έμπρακτα ότι ο Polo R WRC μπορεί να τα καταφέρει και στο χώμα.
Αυτή ήταν η πρώτη φετινή νίκη του Οζιέ σε χωμάτινο ράλι και δεύτερη στο σύνολο μετά την επικράτησή του στη Σουηδία και τη δεύτερη θέση στο Μόντε Κάρλο. Ετσι, ο 29χρονος Γάλλος πήρε με το... σπαθί του την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη με μεγάλη μάλιστα διαφορά από τον δεύτερο, πλέον, Λεμπ. Η καθολική επικράτηση του Οζιέ φάνηκε και από το γεγονός ότι κέρδισε και στην Power Stage, παίρνοντας τους τρεις επιπλέον βαθμούς.
Ο οδηγός της VW δε χαρίστηκε σε κανέναν καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα στα χώματα του Μεξικού. Ακόμη κι όταν προηγούνταν στο τέλος της τρίτης ημέρας με διαφορά μεγαλύτερη των τριών λεπτών, δεν άφησε το πόδι από το γκάζι, σημειώνοντας άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους. Ολοκλήρωσε τον αγώνα με διαφορά 3:28,9 λεπτών από τον δεύτερο και ανήμπορο να τον ανταγωνιστεί, όπως αποδείχθηκε, Χίρβονεν. Συνολικά, ο Οζιέ επικράτησε στις 16 από τις 23 ειδικές διαδρομές του αγώνα και κατείχε την πρωτοπορία από την έκτη ειδική και έπειτα.
EPA/ULISES RUIZ BASURTO
Η δεύτερη θέση στο Μεξικό ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Μίκο Χίρβονεν.
Δεύτερος τερμάτισε ο Μίκο Χίρβονεν, μία άκρως ευνοϊκή θέση για τον Φινλανδό που από την Παρασκευή προσπαθούσε να βρει ρυθμό. Τελικά, τα κατάφερε από την 14η ειδική διαδρομή και έπειτα. Με τις νίκες του στην 16η αλλά και στην απαιτητική 21η ΕΔ, η οποία έχει μήκος κοντά στα 52 χλμ. ο Φινλανδός εδραιώθηκε στη δεύτερη θέση και έφυγε από το Μεξικό με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Πανευτυχής ήταν ο Τιερί Νουβίλ που βρέθηκε στο βάθρο στο ντεμπούτο στο χώμα με το Fiesta RS WRC. Είναι η πρώτη παρουσία στο πόντιουμ για τον Βέλγο που ξεκίνησε δυναμικά τον αγώνα, αλλά στη συνέχεια στάθηκε άτυχος. Τελικά, μπόρεσε να ανακάμψει και να πανηγυρίσει.
Ο,τι καλύτερο ήταν η τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη για το Ντάνι Σορντό. Σε έναν αγώνα που ξεκίνησε άσχημα, ο Ισπανός αρχικά έμεινε πολύ πίσω ενώ στη συνέχεια προσπαθούσε να πετύχει ό,τι καλύτερο μπορούσε, σε ένα μοναχικό για αυτόν ράλι αφού δεν απειλούσε ούτε απειλούνταν από κανέναν.
EPA/ULISES RUIZ BASURTO
Στο ντεμπούτο του με το Fiesta RS WRC ο Νάσερ Αλ-Ατίγια τερμάτισε πέμπτος χωρίς να προβληματιστεί ιδιαίτερα.
Η πρώτη παρουσία του Νάσερ Αλ-Ατίγια με το Ford Fiesta RS WRC στο παγκόσμια πρωτάθλημα συνδυάστηκε με μία πέμπτη θέση. Ο έμπειρος οδηγός από το Κατάρ δεν αντιμετώπισε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα και ήταν πολύ ικανοποιημένος από την απόδοσή του.
Μάχη με τον Κεν Μπλοκ έδωσε την Κυριακή ο Κρις Ατκινσον για την έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Τελικά, ο Αυστραλός ηταν ο νικητής, αφήνοντας τον Μπλοκ έβδομο, ένα αποτελέσμα που μόνο θετικό μπορεί να είναι, αν σκεφτεί κανείς πόσο άσχημα ξεκίνησε τον αγώνα.
Ο... ντόπιος Μπενίτο Γκουερά κατάφερε να ενθουσιάσει τους συμπατριώτες του, ανεβαίνοντας στην όγδοη θέση της γενικής. Ακολούθησε ο Μάρτιν Πρόκοπ ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Ευγκένι Νόβικοφ που δε μπόρεσε να ανκάμψει από την ατυχία της Παρασκευής.
Μεγάλοι άτυχοι του αγώνα ήταν οι Μαντς Οστμπεργκ και Γιάτι-Μάτι Λάτβαλα. Ο πρώτος αν και ήταν δεύτερος μέχρι το Σάββατο, εγκατέλειψε από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του Fiesta RS WRC ενώ ο δεύτερος βγήκε εκτός αγώνα πολύ νωρίς, μόλις στην πρώτη ειδική όταν χτύπησε σε βράχο. Και οι δύο όμως παρηγορήθηκαν από την απόδοσή τους στην Power stage. Ο μεν Λάτβαλα ήταν δεύτερος, κερδίζοντας δύο βαθμούς, ο δε Οστμπεργκ τρίτος, παίρνοντας έναν.
Επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι στις 11-14 Απριλίου σε έναν ακόμη χωμάτινο αγώνα, το ράλι Πορτογαλίας.