Η Pirelli παρουσίασε στις εγκαταστάσεις της στο Μιλάνο τα νέα ελαστικά της Formula 1 για το 2013. H ιταλική εταιρεία υποσχέθηκε περισσότερο θέαμα και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις για το επερχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οι αλλαγές στα νέα ελαστικά έχουν περισσότερο να κάνουν με τη δομή παρά με την εμφάνισή τους. Μία πρώτη διαφοροποίηση σε σχέση με πέρυσι είναι η αντικατάσταση του χρώματος της σκληρής γόμας από το ασημί, στο πορτοκαλί για εφέτος. Οι χρωματισμοί για τις υπόλοιπες γόμες παραμένουν ως έχουν, δηλαδή το κόκκινο χρώμα συμβολίζει την πολύ μαλακή, το κίτρινο τη μαλακή, το άσπρο τη μεσαία, το πράσινο την ενδιάμεση και το μπλε το βρόχινο ελαστικό.
Τα νέα P Zero του 2013 φέρουν σημαντικές αλλαγές στη δομή τους (ιδίως στα πλαϊνά και τους «ώμους») και στην κατασκευή τους ενώ είναι πιο μαλακά σε σχέση με πέρυσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φτάνουν στην ιδανική θερμοκρασία ταχύτερα, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα πρόσφυσης. Τα αποτελέσματα θα είναι άμεσα για τους πιλότους καθώς, σύμφωνα με τον ιταλό κατασκευαστή, ο χρόνος ανά γύρο έχει μειωθεί και μισό δευτερόλεπτο.
Από την άλλη πλευρά, λόγω της ταχύτερης θέρμανσης του ελαστικού, η φθορά του θα είναι πιο άμεση, επομένως θα απαιτείται μεγαλύτερος αριθμός πιτστόπ από πέρυσι. Ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 κάνει για δύο ανά αγώνα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι περισσότερα.
Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, τα P Zero του 2013 είναι πιο «επιθετικά» και κατασκευάστηκαν πάντα σε συνεργασία με τις ομάδες της Formula 1. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ των τεσσάρων γομών στα σλικ ανέρχεται στο μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο.
Σε ό,τι αφορά στη νέα σκληρή γόμα, πιστεύεται ότι είναι περίπου ισοδύναμη με την περυσινή μεσαία. Τα πλευρικά τοιχώματα της είναι πιο μαλακά σε σχέση με το 2012, αλλά οι «ώμοι» έχουν ενισχυθεί. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται ταχύτερα η θερμοκρασία λειτουργίας του ελαστικού και να είναι μεγαλύτερο το εύρος της καλύτερης θερμοκρασιακής λειτουργίας του ενώ παράλληλα να επεκτείνεται η κλίμακα μέγιστης απόδοσής του. Η νέα σκληρή γόμα υπόσχεται μεγαλύτερη πρόσφυση και λιγότερο γλίστρημα κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτερους γύρους, ιδίως στις εξόδους των στροφών. Τη συγκεκριμένη γόμα είχαν την ευκαιρία να τη δοκιμάσουν οι ομάδες στις ελεύθερες δοκιμές της Βραζιλίας, τελευταίο αγώνα του περυσινού πρωταθλήματος, παίρνοντας έτσι μία πρώτη γεύση από τα νέα ελαστικά της Pirelli για το 2013.
«Στόχος μας είναι να θέτουμε συνεχώς νέες προκλήσεις στους πιλότους και να διασφαλίσουμε ότι όλες οι ομάδες θα ξεκινήσουν τη νέα χρονιά έχοντας ισότιμη μεταχείριση, σε ό,τι αφορά στα ελαστικά. Πέρυσι, μέσα από τη συσσώρευση όλο και περισσότερων πληροφοριών σε κάθε αγώνα, οι ομάδες τελικά κατάλαβαν πλήρως τα ελαστικά, ιδίως μετά το θεαματικό ξεκίνημα με τους επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες. Το αποτέλεσμα στο τέλος της χρονιάς ήταν αγώνες με λιγότερο ανταγωνισμό και μερικές φορές με ένα μόνο πιτστόπ.
Αυτό το φαινόμενο είχε επίσης παρατηρηθεί το 2011, απογοητεύοντας πολλούς φίλους και υποχρεώνοντας κάποιες ομάδες να μας ζητήσουν να συνεχίσουμε νε εξελίσσουμε τα ελαστικά μας ακόμη περισσότερο φέτος, με σκοπό να προσφέρουν μια νέα πρόκληση και κάτι το διαφορετικό. Η γκάμα των ελαστικών μας για το 2013 ανακατεύει την τράπουλα έτσι ώστε να βοηθήσει για μία ακόμη φορά τις προσπεράσεις και να διασφαλίσει τα δύο ή τρία πιτστόπ ανά αγώνα», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του έντεκα σετ ελαστικών και τις τρεις ημέρες του αγώνα. Από αυτά τα έξι σετ θα είναι η σκληρότερη γόμα που έχει επιλεγεί για το συγκεκριμένο GP και τα πέντε η πιο μαλακή. Συνολικά, η ιταλική εταιρεία παίρνει μαζί της σε κάθε GP 1.800 ελαστικά. Τα P Zero του 2013 έχουν σχεδιαστεί στα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο και κατασκευάζονται στις ειδικές εγκαταστάσεις της ιταλικής εταιρείας στην Τουρκία (Ισμίτ).
Στη σημερινή παρουσίαση έγινε λόγος και για την ανανέωση της συνεργασίας της Pirelli με την Formula 1. Μην ξεχνάμε ότι αυτή είναι η τρίτη και τελευταία χρονιά της Ιταλικής εταιρείας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, σύμφωνα με την υπάρχουσα συμφωνία. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών της F1, Μάρκο Τρονκέτι Προβερά, δήλωσε πως η Pirelli θα ήθελε να συνεχίσει αυτή την περιπέτεια τη στιγμή που οι ομάδες είναι ευχαριστημένες, αλλά υπογράμμισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι το επίσημο.
Σε ό,τι αφορά στις φήμες περί συνεργασίας με τον Καμούι Κομπαγιάσι, ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Πολ Χέμπερι, διέψευσε κάτι τέτοιο, αναφέροντας πως η Pirelli είναι ευχαριστημένη με τους πιλότους που έχει, το Χάιμε Αλγκουερσουάρι και τον Λούκας ντι Γκράσι, αντίστοιχα και θα συνεχίσει μαζί τους και το 2013.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]