Ετοιμη για μία νέα αρχή είναι η ομάδα της Ducati. Η Ιταλική εταιρεία συμμετείχε στην ετήσια εκδήλωση Wroom της Ferrari και παρουσίασε σήμερα την ομάδα και τους αναβάτες για το επερχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP.
Ο,τι δε μπόρεσε η Ducati να καταφέρει υπό την διετή παρουσία του Βαλεντίνο Ρόσι, ελπίζει τώρα ότι θα γίνει πραγματικότητα με την παρουσία του Νίκι Χέιντεν αλλά και του νεοαποκτηθέντα, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.
Επειτα από έναν χρόνο, ο Ιταλός αναβάτης επιστρέφει σε εργοστασιακή ομάδα και μάλιστα της πατρίδας του. Στην παρουσίαση της Ducati ήταν στο επίκεντρο της εκδήλωσης και δέχθηκε τις περισσότερες ερωτήσεις από τους εκπροσώπους του Τύπου.
Πιο συγεκριμένα, υποστήριξε ότι η επόμενη χρονιά θα είναι μία μεγάλη πρόκληση για αυτόν και πως πρώτος, αλλά άμεσος στόχος θα είναι η μείωση της απόστασης από τις Honda και Yamaha, αντίστοιχα. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι δεν επηρεάζεται από το γεγονός ότι διαδέχεται τον Βαλεντίνο Ρόσι στην Ιταλική ομάδα, αν και παραδέχθηκε πως η πίεση που θα δεχθεί θα είναι μεγάλη.
Η αλήθεια είναι ότι το σύντομο χρονικό διάστημα που βρίσκεται στην ομάδα, δεν ήταν και πολύ τυχερός στην πρώτη του επαφή με την Desmosedici καθώς στις πρώτες δοκιμές μετά την ολοκλήρωση του περυσινού πρωταθλήματος, δεν τον βοήθησε ο καιρός ενώ στην Χερέθ δεν αγωνίστηκε λόγω ενός παλιού τραύματος στον αυχένα που τον ταλαιπωρούσε.
«Είχα μία πολύ μικρή κήλη μεταξύ του πέμπτου και του έκτου σπονδύλου στον αυχένα. Αντιμετώπισα κάποια προβλήματα στο Ράλι της Μόντσα και στη Χερέθ, ιδίως στην πρώτη στροφή. Τώρα είμαι καλά, αν και η κήλη εξακολουθεί να υπάρχει. Θα συνεχίσω την θεραπεία, αλλά θα είμαι έτοιμος για τη Μαλαισία. Η πρώτη μου εντύπωση από τη μοτοσικλέτα, εντούτοις, ήταν καλή. Περίμενα μία μοτοσικλέτα που δεν μπορούσα να οδηγήσω καθόλου, μετά από όσα μου είχαν πει, αλλά αυτά δεν ίσχυαν. Στη Χερέθ το πρόβλημα στο αυχένα με σταμάτησε, αλλά τώρα έχοντας έξι ημέρες στη Μαλαισία, θα υπάρχει χρόνος να καταλάβω τη Ducati.
Ο στόχος είναι απλός. Πρέπει να μειώσουμε την απόσταση. Διαλέγω αυτή την πρόκληση, διότι πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Χρειάζεται να τους γνωρίσω όλους στην ομάδα, αλλά είναι ένα μακροπρόθεσμο πρότζεκτ. Ετσι, στον πρώτο αγώνα θα είμαστε λιγότερο προσηλωμένοι στα αποτελέσματα. Δε πρόκειται να αντιγράψουμε κάποια μοτοσικλέτα. Καθεμία έχει τη δική της φιλοσοφία και χρειάζεται να ανακαλύψεις όλα τα θετικά στοιχεία της Desmosedici. Πολλά ωστόσο, θα εξαρτηθούν από τι θα χρειαστεί να αλλάξουμε.
Θα πρέπει να είμαστε ανοικτοί στις αλλαγές. Αναφορικά με τον διαθέσιμο χρόνο, θα προβούμε στις πιο εφικτές και αναγκαίες. Δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για τεχνικά θέματα προς το παρόν, γιατί από τα τέλη της χρονιάς έχω οδηγήσει πολύ λίγο τη Desmosedici. Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως το 2013 θα ξεκινήσουμε με τα δεδομένα της περυσινής χρονιάς. Πιστεύω πολύ στο μέλλον, αλλά ο πρώτος χρόνος θα είναι πολύ ιδιαίτερος. Χρειάζεται να καταλάβουμε τη μοτοσικλέτα και να δουλέψουμε πολύ ιδίως τα Σαββατοκύριακα των αγώνων. Τον πρώτο χρόνο θα απαιτηθεί πολύ δουλειά όπου και θα αποφασίσουμε τι χρειάζεται να κάνουμε για να έχουμε καλά αποτελέσματα», τόνισε ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο.
Αναφορικά με τον Βαλεντίνο Ρόσι ανέφερε: «Το να διαδέχεσαι τον Βαλεντίνο είναι κάτι πολύ σημαντικό, αλλά το γεγονός ότι δεν κατάφερε πολλά με τη μοτοσικλέτα αποτελεί σημαντική βοήθεια. Tα δύο τελευταία χρόνια η Ducati και ο Βαλεντίνο δεν τα πήγαν καλά. Επομένως το να τον αντικαθιστώ δεν αποτελεί σημαντικό θέμα, όσο θα ήταν στο παρελθόν. Παλαιότερα είχε πολλές νίκες, επομένως οποιοσδήποτε αναβάτης τον διαδεχόταν, θα βρισκόταν σε δύσκολη θέση. Τώρα όμως, δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο θέμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
O Nίκι Χέιντεν, ο οποίος βρίσκεται στην Ιταλική ομάδα από το 2009 και είναι πλέον ο πιο «παλιός», δήλωσε από την πλευρά του, ότι οι αλλαγές αποτελούν ένα καλό κίνητρο για το επερχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
«Εχουμε υψηλό κίνητρο και θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να αναπληρώσουμε τον χαμένο χρόνο. Βλέπω μία νέα αρχή, καλό κίνητρο και πολλές νέες ιδέες. Είναι ξεκάθαρο ότι μπροστά μας υπάρχει μία μεγάλη πρόκληση. Όλα είναι εξαιρετικά και νέα. Ανυπομονώ να δω τι θα μπορέσουμε να καταφέρουμε. Δεν θα χρειαστεί να ακυρώσουμε τα στοιχεία που έχουμε από πέρυσι. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε το υλικό που έχουμε μέχρι στιγμής δοκιμάσει μαζί με τους νέους ανθρώπους που έχουν καινοτόμες ιδέες, κάτι που θα είναι πολύ θετικό. Χρειάζεται να κάνουμε τις μοτοσικλέτες να στρίβουν καλύτερα και να έχουν καλύτερη αίσθηση. Τα προβλήματα στις στροφές προκαλούν άλλα στην έξοδο των στροφών».
Αναφορικά με τον ανταγωνισμό, ευχήθηκε ο Ντάνι Πεντρόζα να μην συνεχίσει τις περυσινές εξαιρετικές του εμφανίσεις ενώ υπογράμμισε ότι ο «ρούκι» Μαρκ Μαρκέζ θα αποτελεί μεγάλη απειλή από τον πρώτο κιόλας αγώνα.
Σε ό,τι αφορά στην αποχώρηση του Βαλεντίνο Ρόσι δήλωσε: «Το βλέπω και από τις δύο πλευρές. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον Βαλεντίνο. Ημασταν teammates και παλαιότερα στην Honda, και πέρυσι, μέχρι την πτώση μου στην Ιντιανάπολη. Τον έχω νικήσει περισσότερες φορές από ότι εκείνος εμένα. Μπόρεσα να τον ανταγωνιστώ. Βέβαια υπάρχουν και κάποια θετικά σημεία με την αποχώρησή του, ίσως να δοθεί περισσότερο ενδιαφέρον σε εμένα και στις ιδέες μου. Αλλά και από την άλλη πλευρά υπήρχαν πολλά πλεονεκτήματα με την παρουσία του στην ομάδα. Ηταν το κίνητρο για τους υπολοίπους και όταν μιλούσε, πολλοί τον άκουγαν προσεκτικά. Χωρίς εκείνον ίσως να μην είχαμε το αλουμινένιο πλαίσιο τόσο γρήγορα. Αναπολώντας αυτά τα δύο χρόνια που ήμασταν μαζί στην Ducati, τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που θέλαμε και δυστυχώς αυτό ήταν που δεν πέτυχε. Αυτή όμως είναι η ζωή. Προσπαθήσαμε, αλλά δεν τα καταφέραμε. Δεν είμαι πικραμένος για τις τελευταίες χρονιές. Εκείνος συνέχισε και ανυπομονώ να αγωνιστώ ξανά μαζί του. Είναι εξαιρετικό για το παγκόσμιο πρωτάθλημα το γεγονός ότι επιστρέφει στην Yamaha και ξέρω ότι εμείς στην Ducati θέλουμε πάρα πολύ να τον κερδίσουμε».