Ο μεγάλος σκακιστής Γκάρι Κασπάροφ σχεδόν «έκλεισε» το πρόγραμμα X3D Fritz, επιτυγχάνοντας μία νίκη, ζωτικής σημασίας για τη συνέχεια της αναμέτρησης, κατά τη χθεσινή τρίτη σκακιστική αντιπαράθεση μηχανής ανθρώπου.
Ο 40χρονος παγκόσμιος μαίτρ, κατόρθωσε να εξασφαλίσει τη νίκη ουσιαστικά από την 16η κίνηση και συνέχισε το παιχνίδι από θέση ισχύος έως ότου αναγκασθούν οι προγραμματιστές του υπολογιστή να παραδεχθούν την ήττα τους στην 45η κίνηση.
Από τις πρώτες κινήσεις, ο Κασπάροφ--που κινούσε τα μαύρα πιόνια-- έχτισε έναν τοίχο από πιόνια, αναγκάζοντας το γερμανικής κατασκευής πρόγραμμα να εκτελεί ανούσιες και «ηλίθιες» κινήσεις, όπως χαρακτήρισαν το παίξιμο του υπολογιστή οι γνώστες του παιχνιδιού, στο Athletic Club της Νέας Υόρκης.
Η νίκη του Κασπάροφ ήταν ζωτική για να παραμείνει στην αναμέτρηση των τεσσάρων γύρων. Το πρώτο παιχνίδι στις 11 Νοεμβρίου είχε τελειώσει ισόπαλο, ενώ το δεύτερο παιχνίδι, την περασμένη Πέμπτη, κέρδισε ο υπολογιστής έπειτα από ολέθριο σφάλμα του Κασπάροφ. Το τέταρτο παιχνίδι θα αποβεί χαρακτηριστικό για το ποιός θα υπερισχύσει και θα κερδίσει το έπαθλο των 200.000 δολαρίων.
Το πρόγραμμα μπορεί να παίξει τόσο καλά, όσο κι ένας παγκοσμίας κλάσεως μαίτρ, όμως δεν μπορεί να αποδώσει σε κλειστές θέσεις, επειδή γενικώς δεν μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια τα επόμενα βήματα, όπως δύνανται σε ανοιχτές κινήσεις τακτικής.