Το 47,32% των βάσιμων αναφορών των πολιτών προς τον Συνήγορο του Πολίτη είχε θετική έκβαση, δηλαδή επίλυση υπέρ του πολίτη, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του 2001, που παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο καθηγητής Νικηφόρος Διαμαντούρος.
Το υπόλοιπο 52,68% αφορούσε αβάσιμες αναφορές κατά 39,47%, διακοπή της έρευνας για τυπικούς λόγους κατά 8,6%, ενώ σε ποσοστό 4,59% η διοίκηση δεν υιοθέτησε και δεν εφάρμοσε τις προτάσεις της Αρχής.
Παρόλα αυτά, όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντούρος το 2001 υπήρξε αναβάθμιση στις σχέσεις της Αρχής με τη Δημόσια Διοίκηση σε όλες τις βαθμίδες της και καλύτερη συνεργασία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα κακοδιοίκησης με τη μορφή κυρίως των μεγάλων καθυστερήσεων εντοπίζονται στους ασφαλιστικούς φορείς, τους δήμους και τις κοινότητες, τις νομαρχίες και τα υπουργεία Οικονομικών, Παιδείας, Υγείας και Πρόνοιας, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Εσωτερικών, Δημόσιας Τάξης, ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού και Νομικών Προσωπων Ιδιωτικού Δικαίου-ΔΕΚΟ.
Κατά γεωγραφική κατάταξη στην Αττική κατανέμονται οι περισσότερες αναφορές σε ποσοστό 51,2% έναντι 9,4% στην Θεσσαλονίκη και 37,9% στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Ιδιαίτερο πρόβλημα υπάρχει με τη διαδικασία νομιμοποίησης των μεταναστών όπου, όπως ανέφερε ο βοηθός Συνήγορος του Πολίτη σε αυτόν τον τομέα Γιώργος Καμίνης, σημειώνονται προβλήματα στην εφαρμογή του νόμου και σε θέματα οργάνωσης.