Formula 1: Πιο «επιθετικά» τα ελαστικά της Pirelli

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012 15:19

A- A A+

Ο αποκλειστικός προμηθευτής της Formula 1 στην ουσία άλλαξε όλα τα σλικ ελαστικά, παρουσιάζοντας μία ανανεωμένη έκδοση στα βρόχινα. Με μία πρώτη ματιά το μόνο ελαστικό που παρέμεινε ίδιο ήταν το ενδιάμεσο βρόχινο που εξακολουθεί να έχει το πράσινο χρώμα.

Όπως ανακοίνωσε η Ιταλική εταιρεία σε εκδήλωσή της στο Αμπου Ντάμπι, οι γόμες έχουν γίνει πιο «μαλακές» σε σχέση με πέρυσι, με στόχο να μειωθεί η απόσταση μεταξύ των κατηγοριών των ελαστικών.

PIRELLI
Pirelli: Mε σημαντικές αλλαγές τα ελαστικά της F1 για το 2012

Pirelli: Me σημαντικές αλλαγές τα ελαστικά της F1 για το 2012

Στην δομή τους τα ελαστικά έχουν γίνει πιο τετράγωνο προφίλ για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και του κρατήματος ιδίως του πίσω μέρους, αντισταθμίζοντας στην ουσία τη μείωση της αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης άντωσης (downforce), όπως θεσπίστηκε στους νέους κανονισμούς της FIA.

Μία από τις φετινές καινοτομίες είναι τα νέα ονόματα και τα νέα χρώματα στα ελαστικά. Ειδικότερα, τα βρόχινα θα ονομάζονται πλέον Cinturato και θα διαχωρίζονται σε πλέον βρόχινο που θα φέρει τα μπλε διακριτικά και το ενδιάμεσο που θα ξεχωρίζει από τα πράσινα.

Σε ό,τι αφορά στα σλικ ελαστικά που όπως προαναφέρθηκε έχουν «μαλακώσει» υπάρχουν τέσσερις τύποι, είναι με την πολύ μαλακή γόμα που παραμένουν ως έχουν, η μαλακή, η μεσαία και η σκληρή. Η σύστασή τους και οι μικρές πλέον αποκλίσεις στη σύνθεσή τους δίνει στις ομάδες τη δυνατότητα να έχουν αρκετές επιλογές στη διάθεσή τους ανάλογα με την πίστα που θα διεξάγεται κάθε φορά ο αγώνας.

Τα σλικ ελαστικά θα διατηρήσουν την ονομασία P Zero και ανάλογα με τον τύπο τους θα φέρουν τα κόκκινα διακριτικά αν πρόκειται για την πολύ μαλακή γόμα, τα κίτρινα για την μαλακή, τα άσπρα για τη μεσαία και υα ασημένια για την σκληρή.

Σε ό,τι αφορά στη μαλακή γόμα είχε δοκιμαστεί για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές του GP στο Αμπου Ντάμπι, προσφέροντας, όπως αναφέρει η Pirelli, σημαντική αντίσταση τις υψηλές θερμοκρασίες, μειώνοντας αντίστοιχα τον κίνδυνο γρήγορης φθοράς του ελαστικού. Σύμφωνα με την Ιταλική εταιρεία, ο συγκεκριμένος τύπος μαζί με την μεσαία γόμα θα χρησιμοποιηθούν ευρέως στο επερχόμενο Παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Η μεσαία γόμα υποδεικνύεται ως προαιρετική σε πίστες με υψηλές θερμοκρασίες ή λείες επιφάνειες και «υποχρεωτική» σε πίστες που προκαλούν λιγότερες φθορές στα ελαστικά. Ο συγκεκριμένος τύπος χρησιμοποιήθηκε στις ελεύθερες δοκιμές του Γερμανικού GP όπως και στα τεστ νέων δοκιμών στο Αμπου Ντάμπι.

Η σκληρή γόμα που απαιτεί περισσότερο χρόνο για να ζεσταθεί, θεωρείται ιδανική για πίστες με μεγάλες ευθείες, λεία άσφαλτο, πλευρικές δυνάμεις και υψηλές θερμοκρασίες. Εχει δοκιμαστεί μόνο από τον πιλότο της Pirelli, Λούκας ντι Γκράσι, στην Βαρκελώνη και είναι ένα από τα νέα ελαστικά που δεν έχουν χρησιμοποιήσει οι οδηγοί της F1.

Για τα ελαστικά που θα επιλέγονται σε βροχή, η μεσαία γόμα παραμένει ως έχει λόγω της εξαιρετικής της απόδοσης καθ’όλη την διάρκεια της περυσινής χρονιάς.

Στα βρόχινα, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στα πίσω που έχουν διαφορετικό προφίλ για να βελτιώσουν την απομάκρυνση του νερού σε περίπτωση υδρολίσθησης και να εγγυηθούν μεγαλύτερη οδηγική ακρίβεια.

Στόχος της Pirelli με τα νέα ελαστικά, όπως ανακοίνωσε και ο πρόεδρός της, Μάρκο Τρονκέτι, είναι «αυτές οι αλλαγές να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκαιρία για προσπεράσεις και να βοηθήσουν να γίνουν καλύτεροι οι αγώνες».

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας, Πολ Χέμπερι στάθηκε σε περισσότερο τεχνικές λεπτομέρειες. «Υπάρχει πλέον μικρότερη απόσταση μεταξύ των τύπων. Πέρυσι οι ομάδες έκαναν τις επιλογές του με βάση ελαστικά που έχουν 1,5 δευτ. διαφορά. Εμείς προσπαθήσαμε να το φτάσουμε αυτό κάτω από το ένα δευτ. και ο στόχος είναι να το ρίξουμε στα 0,8 δευτ.

Σε θέματα απόδοσης (με την σκληρή γόμα) πέσαμε κάτω από το 1,5 δευτ. τον γύρο σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Πλέον, η σκληρή γόμα είναι κοντά ή τουλάχιστον ελαφρώς ταχύτερη από την περυσινή μεσαία. Επομένως είναι μια ουσιαστική βελτίωση στην απόδοση.

Πέρυσι υπήρχαν αγώνες όπου οι ομάδες αύξαναν την χρήση των σετ που προσέφεραν την υψηλότερη απόδοση, τα οποία ήταν η μαλακή γόμα και μείωναν αντίστοιχα τη χρήση της σκληρής ή της μεσαίας.

Θέλαμε να μειώσουμε την απόσταση μεταξύ των τύπων με το αργό ελαστικό να αλλοιώνεται ελαφρώς λιγότερο. Τότε οι ομάδες θα πρέπει να επιλέξουν με ποιο ελαστικό θα συνεχίσουν. Πέρυσι το κάναμε πολύ εύκολο για τις ομάδες με την χρήση της μαλακής γόμας κάθε Σαββατοκύριακο, επομένως βασίζονταν σε αυτό. Φέτος θέλουμε να το περιπλέξουμε λιγάκι».

Ο Πολ Χέμπερι δήλωσε ότι φέτος αναμένεται να γίνονται πολλά πιτστόπ. «Είχαμε κατά μέσο όρο 2,2 ή 2,3 πέρυσι και ελπίζουμε το ίδιο για φέτος. Σε κάποιους αγώνες ήταν δύο, σε άλλους τρία. Τρία αποδείχθηκε ότι ο πιο δημοφιλής αριθμός. Θεωρήσαμε ότι αυτό «έκοψε» τους αγώνες με την καλή έννοια και το κοινό θεώρησε ότι τα τρία έδωσαν θετική προοπτική στον αγώνα. Δεν έχουμε δει όμως τα μονοθέσια του 2012, θα τα δούμε σε δύο περίπου εβδομάδες.

Φήμες αναφέρουν ότι φέτος η αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη άντωση (downforce), θα είναι μικρότερη σε σχέση με πέρυσι, αλλά γνωρίζουμε ότι η πραγματικότητα στην Formula 1 μπορεί να είναι διαφορετική. Στη θεωρία μπορεί να έχουμε ένανα συναρπαστικό αγώνα, όμως ίσως ήμασταν είτε πιο συντηρητικοί είτε πιο επιθετικοί. Αυτό δεν θα είναι γνωστό αν δεν βγούμε στην πίστα», παρατήρησε ο Βρετανός αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις