O Φινλανδός επικράτησε τελικά στον... εμφύλιο με την ομοεθνή του Μίκο Χίρβονεν, αν και στο τέλος παραλίγο να ανατραπούν όλα. Αιτία ήταν μία επαφή του με πέτρα στην 22η ειδική διαδρομή, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να πάθει λάστιχο. Αυτή η εξέλιξη του κόστισε αρκετά σε χρόνο. Ετσι, η διαφορά των 23 δευτερολέπτων που είχε από τον δεύτερο Χίρβονεν στην αρχή της σημερινής (και τελευταίας) ημέρας εξανεμίστηκε, πέφτοντας μετά το τέλος της ειδικής, μόλις στα οκτώ.
Στη συνέχεια ο οδηγός της Ford ανασκουμπώθηκε και προσπάθησε να ξαναχτίσει τη διαφορά που είχε από τον ομοεθνή του. Μέχρι την προτελευταία ειδική της ημέρας το είχε καταφέρει, ανεβάζοντας τον χρόνο στα 16,6 δευτερόλεπτα. Το γεγονός αυτό συνέδραμε στο μέγιστο για την κατάκτηση την πρώτης φετινής του νίκης. Οι πολύτιμοι αυτοί βαθμοί και ο ένας επιπλέον από την Power stage, τον ανέβασαν στην τέταρτη θέση της κατάταξης των οδηγών, πίσω από τον teammate του, Πέτερ Σόλπεργκ.
Ο τελευταίος έδωσε μεγάλη μάχη με τον Μαντς Οστεργκ για την τρίτη θέση στο βάθρο, αλλά ήταν άτυχος καθώς στην ίδια ειδική που είχε λάστιχο ο Λάτβαλα, έπαθε και εκείνος, στην ίδια μάλιστα πέτρα. Αυτό του κόστισε μισό δευτερόλεπτο σε χρόνο, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Οστμπεργκ που είχε ήδη από την αρχή της ημέρας να «μαζεύει» τη διαφορά τους, να ανέβει στην τρίτη θέση.
Μοναδική εξαίρεση μεταξύ των τριών Ford που μονοπωλούσαν τις τέσσερις πρώτε θέσεις του αγώνα ήταν ο Μίκο Χίρβονεν με το Citroen DS3 WRC. Ο Φινλανδός πάλευε από το μεσημέρι της Παρασκευής με τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα για την πρώτη θέση. Προδώθηκε όμως από τις ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο του και κυρίως τα ελαστικά του. Τα τελευταία ήταν τόσο φαρμένα στις τελευταία ειδικές διαδρομές που δεν του επέτρεψαν να πάει γρήγορα και να εκμεταλλευτεί το... στραβοπάτημα του Λάταβλα στην 22η ειδική διαδρομή.
Πολύ γρήγορος καθ’ολη την διάρκεια του αγώνα ήταν ο Εβγκένι Νόβικοφ. Μετά το Ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα της χρονιάς, ο Ρώσος οδηγός απέδειξε ότι βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα. Κατάφερε μάλιστα να κρατήσει πίσω του τον οκτώ φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Λόεμπ.
Ο Γάλλος οδηγός της Citroen θα θέλει σίγουρα να ξεχάσει γρήγορα τον Σουηδικό αγώνα. Από την αρχή φάνηκε ότι τα πράγματα δεν θα εξελίσσοταν καλά για εκείνουν μετά την ποινή δέκα δευτερολέπτων που πήρε την πρώτη ημέρα διότι ξεκίνησε αργά από το Service Park. Στη συνέχεια μία έξοδος του κόστισε πάρα πολύ σε χρόνο και θέσεις, τη στιγμή μάλιστα που είχε καταφέρει να «μαζέψει» τη ζημιά που είχε προκληθεί από την ποινή που επεβλήθηκε. Μετά κι αυτό, ο Λόεμπ προσπάθησε να βελτιώσει την κατάσταση έχοντας ως μοναδικό στόχο να κερδίσει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε. Ετσι οι τρεις που πήρε από την επικράτηση στην power stage αποδείχθηκαν πολύτιμοι, αφού τον διατηρούν στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης.
Πίσω από τον Λόεμπ τερμάτισε ο μεγαλύτερος αδελφός του Πέτερ Σόλπμπεργκ, Χένιγκ, ο οποίος προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του οκτώ φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, θέλοντας να τον απειλήσει, αλλά τελικά συμβιβάστηκε με την έβδομη θέση.
Ο Πατρίκ Σαντέλ, διέσωσε την τιμή των Mini, τερματίζοντας όγδοος, αφού σήμερα πέρασε τον Μάρτιν Πρόκοπ. Μεγάλος άτυχος ο Ντάνι Σορντό που εγκατέλειψε την Παρασκευή το απόγευμα από πρόβλημα στον κινητήρα του Μini WRC. Ο Ισπανός είχε επικρατήσει στην νυχτερινή σούπερ ειδική της Πέμπτης, ξεκινώντας με το... δεξί τον Σουηδικό αγώνα.
Εναν πολύτιμο βαθμό κέρδισε ο teammate του Μαντς Οστμπργκ, Εβιντ Μπρίνιλντσεν, τερματίζοντας δέκατος.
Εκτός δεκάδας έμεινε ο Σεμπαστιέν Οζιέρ, ο οποίος έδωσε μία ωραία, τύπου «εσωτερική» μάχη με τον Αντρέας Μίκελσεν. Τελικά ο τελευταίος ήταν άτυχος καθώς στην 22η ειδική διαδρομή είχε ένα κλατάρισμα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα:
1. Γ.Μ. Λάτβαλα, Ford, 3:18:28.3
2. Μ. Χιρβόνεν, Citroen, +16.6
3. Μ. Όστμπεργκ, Adapta Ford, +38.8
4. Π. Σόλμπεργκ, Ford, +1:14.3
5. Ε. Νόβικοφ, M-Sport Ford, +2:41.4
6. Σ. Λεμπ, Citroen, +2:55.1
7. Χ. Σόλμπεργκ, Go Fast Ford, +3:49.5
8. Π. Σαντέλ, Mini, +5:08.9
9. Μ. Πρόκοπ, Czech Ford, +5:30.0
10. Ε. Μπρινίλντσεν, Adapta Ford, +6:27.2