Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινήτων ταξί θα γίνει «σύμφωνα με ό,τι έχουμε πει, δηλαδή με την εφαρμογή συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων», διαβεβαίωσε εκ νέου σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης.
Εξήγησε πως στο νέο πρόγραμμα επαναλήφθηκε η διατύπωση που υπήρχε στην πέμπτη επικαιροποίηση του μνημονίου, με μία μόνο μεταβολή ως προς τον χρόνο εκτελέσεως της συγκεκριμένης υποχρεώσεως, καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2012.
Είπε ακόμη ότι «έχει υποβληθεί ένα προσχέδιο νόμου του οποίου ορισμένα σημεία, τα οποία αφορούν τον Ν. 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, πρέπει να συζητήσουμε. Περιμένουμε παρατηρήσεις, θα γίνει ένας διάλογος ώστε να διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο».
Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση οι παρατηρήσεις αυτές να αλλάξουν το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου, ο κ. Βορίδης απάντηση πως «πάντοτε όταν γίνεται μια συζήτηση ανταλλάσσονται απόψεις» και πως «είναι δυνατόν να υπάρξουν αλλαγές».
«Θα υπάρξει συζήτηση με την τρόικα η οποία έχει στη διάθεσή της το προσχέδιο εδώ και περίπου ένα μήνα και εν συνεχεία θα υπάρξει διαβούλευση τόσο με το συνδικάτο όσο και με τα κόμματα», πρόσθεσε ο υπουργός και συνέχισε: «Πρόκειται για μια διαδικασία επεξεργασίας νομοσχεδίου «ζωντανή», ώστε όταν έρθει στη Βουλή να έχει πλέον τη μεγαλύτερη δυνατή σύγκλιση που μπορεί να υπάρξει».
Τέλος ο κ. Βορίδης ανέφερε ως προς το θέμα των νέων αδειών ότι το νέο μνημόνιο κάνει μία αναφορά στα θέματα του αριθμού τους και του αριθμού των εδρών «σύμφωνα όμως με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές».
«Ναι» στην απελευθέρωση λένε οι ιδιοκτήτες ταξί
«Ναι στην απελευθέρωση» του επαγγέλματος των ταξί, αλλά μέσα από συγκεκριμένους κανόνες, λένε οι ιδιοκτήτες ταξί, όπως τονίστηκε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας τους.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, και στα δύο μνημόνια που ψήφισε η Βουλή γίνεται λόγος για άμεση απελευθέρωση της ελληνικής αγοράς ταξί, με κατάργηση όλων των διατάξεων που αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη του κλάδου και των υπηρεσιών προς τον πολίτη, όχι όμως με ασυδοσία και χωρίς κανόνες.
Αναφερόμενοι στο σχέδιο νόμου που προωθεί ο κ. Βορίδης, επεσήμαναν ότι είναι προϊόν ενός ουσιαστικού διαλόγου, με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Πρόκειται, όπως αναφέρουν, για ένα νομοσχέδιο το οποίο ανταποκρίνεται και στον ν.3919 και στις επιταγές της τρόικας, στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και στις προτάσεις που κατατέθηκαν από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί.