WRC: Vamos Seb!

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012 10:59
UPD:13/03/2012 01:49

A- A A+

Οπως τα τελευταία πέντε χρόνια, έτσι και τώρα ο Σεμπάστιαν Λόεμπ έφυγε από την χώρα της Κεντρικής Αμερικής με τους πολύτιμους βαθμούς της πρώτης θέσης. Είναι η έκτη συνεχόμενη χρονιά που ο οδηγός της Citroen αφήνει την σφραγίδα του στο συγκεκριμένο αγώνα, δημιουργώντας κάτι σαν... κατεστημένο.

Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατείχε την πρώτη θέση από νωρίς και δεν τη ρίσκαρε ούτε μια στιγμή να την χάσει. Αυτό δε σήμαινε ότι κινήθηκε σε αργούς ρυθμούς. Αντιθέτως, απλά ήταν τόσο γρήγορος όσο έπρεπε, με τη σιγουριά που τον διακρίνει, ιδίως την Κυριακή, τελευταία ημέρα του αγώνα.

Ετσι έφτασε στη δεύτερη συνεχόμενη φετινή νίκη και 69η στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ενώ παράλληλα αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον δεύτερο Χίρβονεν (66 έναντι 50 βαθμούς).

«Είμαι πολύ χαρούμενος. Πάντα κερδίζω εδώ! Είναι ένα υπέροχο αποτέλεσμα για την ομάδα επίσης με το Μίκο να τερματίζει δεύτερος, το 1-2 για εμάς», δήλωσε ο Λόεμπ μετά το τέλος του αγώνα.

Ο Μίκο Χίρβονεν τελικά αποδεικνύεται επιτυχημένη επιλογή για τη Citroen. Ο Φινλανδός όχι μόνο είναι ταχύτατος, αν και εξακολουθεί να εξοικειώνεται με το DS3, αλλά αποτελεί άξιο συμπαραστάτη του Λόεμπ, στην ομάδα και στο πρωτάθλημα. Από το Μεξικό, ο Χίρβονεν έφυγε με τους πολύτιμους βαθμούς της δεύτερης θέσης, φέρνοντας την γαλλική ομάδα για πρώτη φορά εφέτος στις θέσεις 1-2. Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η νίκη του Χίρβονεν στην 22η σημερινή ΕΔ Γκουαναχουατίτο του αγώνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του αγώνα (54,3 χλμ.).

Οσο επιτυχημένος ήταν ο τρίτος αγώνας της χρονιάς για τη Citroen, τόσο οδυνηρός, θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν για τη Ford που θα προτιμούσε να τον ξεχάσει. Η αγγλική ομάδα ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, όχι από τον οδηγό που περίμενε, αλλά και πάλι από τον Πέτερ Σόλμπεργκ.

Είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που ο Νορβηγός βγάζει τα... κάστανα από τη φωτιά για τη Ford, χαρίζοντάς της πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια. Οι χρόνοι του ιδίως την πρώτη ημέρα ήταν πολύ καλοί, αλλά στη συνέχεια, δύο κλαταρίσματα τον ανάγκασαν να μείνει πίσω και εκτός πρώτης θέσης. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν και τη δεύτερη ημέρα, στα φρένα αυτή τη φορά. Οταν λύθηκαν, ο οδηγός της Ford κατάφερε από το απόγευμα της δεύτερης ημέρας του αγώνα να ανεβάσει ρυθμό και να κατακτήσει την τρίτη θέση, κερδίζοντας μάλιστα και την Power Stage. Αυτή ήταν η δεύτερη παρουσία του Νορβηγού στο βάθρο των νικητών μετά το ράλι Μόντε Κάρλο. Η επιτυχημένες επιδόσεις του σε συνδυασμό με την τέταρτη θέση στη Σουηδία και τους πολύτιμους βαθμούς από τις Power stages τον έχουν φέρει στην τρίτη θέση, μέχρι στιγμής, της γενικής κατάταξης των οδηγών (με 47 βαθμούς).

21 βαθμούς πίσω του στην γενική κατάταξη και δη στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο teammate του στην Ford, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός θέλει σίγουρα να ξεχάσει τον αγώνα στο Μεξικό (όπως και του Μόντε Κάρλο). Οι ατυχίες του ερχόντουσαν η μία πίσω από την άλλη καθόλη την διάρκεια του ράλι. Οσο κι αν διόρθωνε την κατάσταση, προέκυπτε κάτι καινούργιο που τον κρατούσε πίσω σε θέσεις και χρόνους, με αποκορύφωμα την εγκατάλειψη. Η αρχή έγινε την Παρασκευή όπου αν και είχε την πρωτοπορία στον αγώνα, μια σπασμένη ανάρτηση τον έριξε όγδοο. Δεν το έβαλε κάτω και με ένα σερί από νίκες κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση της γενικής αν και υπέφερε από ένα κλατάρισμα λόγω επαφής με πέτρα. Τα χειρότερα ήρθαν όμως στην 22η ειδική διαδρομή όταν το Fiesta RS WRC του ανετράπη, καθώς προσπαθούσε να αποφύγει το αυτοκίνητο του Εβγκένι Νόβικοφ που είχε μια έξοδο. Αν και έχασε πολύτιμο χρόνο ο Λάτβαλα επέστρεψε στην ΕΔ και συνέχισε τον αγώνα. Η ζημιά όμως που είχε υποστεί το αυτοκίνητο ήταν τέτοια ώστε οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μη συνεχίσει την προσπάθειά του. Αυτή ήταν η δεύτερη εφετινή εγκατάλειψη για τον Φινλανδό.

Την ατυχία που «χτύπησε» τον Λάτβαλα, εκμεταλλεύτηκε ο Μαντς Οστμπεργκ με το Fiesta της Αdapta, παρά το γεγονός ότι είχε ένα κλατάρισμα στην 22η ΕΔ, τερματίζοντας τέταρτος. Σημαντικό μπόνους για τον Οστμπεργκ ήταν και ο ένας βαθμός από την τρίτη θέση στην Power Stage. Ετσι, ο 25χρονος Νορβηγός έχει σκαρφαλώσει στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, συγκεντρώνοντας 28 βαθμούς.

Ο Οτ Τανάκ έφυγε ικανοποιημένος από το Μεξικό αφού η πέμπτη θέση που κατέκτησε ήταν η καλύτερη επίδοσή του WRC μέχρι στιγμής. Το σίγουρο είναι ότι το μέλλον του 25χρονου Εσθονού του ανήκει.

Μόλις στο δεύτερο του αγώνα με την ομάδα της Qatar Citroen, ο Νάσερ Αλ Ατίγια τερμάτισε στην έκτη θέση, εμπρός από τον Αρμίντο Αραούχο με το εργοστασιακό Mini που ταλαιπωρήθηκε αρκετά στον Μεξικό.

Τους πρώτους βαθμούς για το 2012 κατέκτησε ο Σεμπαστιέν Οζιέ με το Skoda S200 σε μια χρονιά που αποτελεί προθέρμανση για τον Γάλλο οδηγό ενόψει της ένταξης της ομάδας της VW στο WRC με το Polo, από του χρόνου.

Δύο βαθμούς που αναλογούν στην ένατη θέση κέρδισε ο Κεν Μπλοκ της Monster World Rally Team που πέρασε πολύ δύσκολα στο Μεξικό ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Ρικάρντο Τριβίνο, ο οποίος ήταν ο πρώτος Μεξικάνος οδηγός, κερδίζοντας μάλιστα και τον πρώτο του βαθμό στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Το επόμενο ραντεβού των ομάδων και των οδηγών είναι στις 29 Μαρτίου με 1 Απριλίου στην Πορτογαλία.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

1. Σ. Λεμπ, Citroen, 4:15.32.7

2. Μ. Χιρβόνεν, Citroen, +42.4

3. Π. Σόλμπεργκ, Ford, +2:11.4

4. Μ. Όστμπεργκ, Adapta, +4:51.5

5. Ο. Τανάκ, M-Sport Ford, +5:02.6

6. Ν. Αλ- Ατίγια, Qatar Citroen, +6:41.4

7. Α. Αραούχο, Portugal Mini, +12:46.9

8. Σ. Οζιέ, VW Skoda, +14:57.8

9. Κ. Μπλοκ, Monster Ford, +22:30.7

10. Ρ. Τριβίνο, M-Sport Ford, +23:30.7

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις