Ερευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, για λογαριασμό του ΣΑΤΑ, συνιστά την οργάνωση των ιδιοκτητών ταξί σε συνεταιρισμούς, ενώ μελέτη του Πολυτεχνείου της Αθήνας προτείνει αύξηση 60% των κομίστρων προκειμένου να γίνει κερδοφόρος η εκμετάλλευσή τους.
Σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιά, το 2020 η επιβατική κίνηση στα ταξί θα έχει φθίνουσα πορεία και θα πέσει κάτω από το μισό σε σχέση με σήμερα, ενώ θα αρχίσουν να κερδίζουν έδαφος τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Σύμφωνα με την έρευνα, ένα ταξί κινείται ημερησίως 19 ώρες, διανύοντας πάνω από 350 χιλιόμετρα, ενώ περίπου το 28% των χιλιομέτρων αυτών διανύονται χωρίς επιβάτες για την αναζήτηση πελατών.
Σήμερα, το 50% των συνολικών μετακινήσεων γίνεται με ιδιωτικά αυτοκίνητα, το 28% από τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το 11% πεζή και το υπόλοιπο 11% με ταξί. Σύμφωνα όμως με την έρευνα, το μέλλον των ταξί δεν διαγράφεται και πολύ ευοίωνο, καθώς η ζήτηση για ταξί θα μειωθεί έως το 2020 στο 4,7%. Η μόνη λύση, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η δημιουργία συνεταιρισμών, όπως γίνεται εδώ και χρόνια σε πολλά άλλα κράτη.
Πτωτική προβλέπεται να είναι και η τάση για τη χρήση των δικύκλων και από 7,1% που είναι σήμερα, θα πέσει το 2020 στο 5,8%, ενώ οι μετακινήσεις πεζή, από 11,2% θα μειωθούν σε 9,8% και τη διαφορά στο ποσοστό θα πάρουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Από τη μελέτη που έγινε στο Πολυτεχνείο για τη λειτουργία των ταξί στην Αττική, προκύπτει ότι είναι ελλειμματική, καθώς το ετήσιο κόστος λειτουργίας τους φτάνει τα 20 εκατομμύρια δραχμές, ενώ τα έσοδα δεν ξεπερνούν τα 12,5 εκατομμύρια δραχμές.
Η διαφορά αυτή καλύπτεται από τις διπλές και τριπλές κούρσες και από τη μη τακτική συντήρηση των οχημάτων. Σύμφωνα με την έρευνα, για να γίνει κερδοφόρα η λειτουργία των ταξί, πρέπει να αυξηθεί σημαντικά το κόμιστρο και να φθάσει τουλάχιστον στις 240 δραχμές το χιλιόμετρο από 148 δρχ. που είναι σήμερα.