Η πρώτη θέση άλλαξε χέρια αρκετές φορές, οι μάχες ήταν συγκλονιστικές και οι αναβάτες ήταν αποφασισμένοι να πετύχουν τον ταχύτερο γύρο.
Τελικά, με το χαμόγελο της ικανοποίησης έφυγε ο Κέισι Στόνερ αφού κατάφερε να πιέσει λίγο παραπάνω στο τέλος και να βρεθεί στην κορυφή με χρόνο 1:56.474 στα πρώτα 45 λεπτά. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής εκμεταλλεύτηκε τη δύναμη της νέας 1000άρας Honda και με το δικό του οδηγικό στυλ σημείωσε γρήγορα τον ταχύτερο χρόνο.
Στη συνέχεια όμως τα βρήκε «σκούρα» απέναντι στις δύο Yamaha που φέτος δείχνουν ότι έχουν τις περγαμηνές να δουν κατάματα τις Honda. Ετσι, προς το τέλος αφού κατέβαλε μεγαλύτερη προσπάθεια μπόρεσε να επιστρέψει στην κορυφή της κατάταξης.
«Η πίστα απόψε δεν ήταν τόσο κακή. Περίμενα ότι οι συνθήκες θα ήταν πολύ χειρότερες, αλλά γενικά ήταν καλά. Ξεκινήσαμε αυτό το απόγευμα με τεράστιο θέμα συνεχών αναπηδήσεων και φοβόμουν ότι δε θα μπορούσαμε να τον επιδιορθώσουμε. Μετά όμως, από κάποιες εξόδους καταφέραμε να τις μειώσουμε σε ένα πιο άνετο επίπεδο. Αυτό είναι ένα θετικό σημείο για το Σαββατοκύριακο, αλλά μέσα σε τόσο σύντομη διαδικασία και στη συνέχεια να μην ακολουθεί τίποτα μέχρι αύριο, είναι λίγο παράξενο. Η σημερινή αρχή ήταν θετική, ήμασταν οι ταχύτεροι, κάτι που είναι θετικό. Χρειάζεται όμως, να περιμένουμε μέχρι αύριο για να έχουμε χρόνο μέσα στην πίστα και με τις συνθήκες να είναι καλύτερες, τότε θα δούμε που βρισκόμαστε», τόνισε ο Αυστραλός αναβάτης της Repsol Honda.
Πίσω του με 0,174 δευτ. διαφορά ο παλιός του… γνώριμος, Χόρχε Λορένθο, σε ένα επεισόδιο που μοιάζει να είναι συνέχεια της περυσινής χρονιάς. Ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha ήταν αυτός που είχε τον καλύτερο χρόνο πριν ο Στόνερ πει την τελευταία του λέξη και περάσει μπροστά.
O Λορένθο δείχνει ικανοποιημένος από την απόδοσή του αλλά θεωρεί ότι οι χρόνοι του απέχουν αρκετά σε σχέση με τους περυσινούς. «Ηταν μια αρκετά θετική αρχή, αν και η πίστα δείχνει πολύ βρώμικη και απέχουμε πάρα πολύ από τους χρόνους της περυσινής χρονιάς. Αυτό όμως ισχύει για όλους. Νιώθω καλά, βρισκόμαστε στην κορυφή κοντά στον Κέισι και περιμένουμε αύριο βελτιώσεις από τη μοτοσικλέτα, την πίστα και εμένα. Στο τέλος προχωρήσαμε σε μια μικρή αλλαγή για να κερδίσουμε λίγη πρόσφυση τους πίσω μέρους στις στροφές, κάτι που μας βοήθησε να ρίξουμε τον χρόνο μας».
Την έκπληξη της βραδιάς σημείωσε ο Νίκι Χέιντεν, φέρνοντας τη νέα Ducati στην τρίτη θέση της κατάταξης, με τρεις διαφορετικές μοτοσικλέτες να ολοκληρώνουν την πρώτη τριάδα. Ο Αμερικανός αναβάτης ήταν αρκετά μαχητικός κατά την διάρκεια του 45λεπτου έχοντας άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις. Αρχικά είχε ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα αλλά στην τελευταία του προσπάθεια επέλεξε τη μαλακή.
«Η πρώτη διαδικασία πήγε καλά. Η πίστα είναι πολύ διαφορετική από αυτό που αντιμετωπίσαμε στη Χερέθ. Πιο ανοιχτή και πολύ πιο πλατιά. Ηταν αρκετά βρώμικη και δεν είχε καλή πρόσφυση, κάτι που μας βοήθησε αρκετά. Ξεκινήσαμε με τη σκληρή γόμα και στη συνέχεια αλλάξαμε στη μαλακή κατά την τελευταία έξοδο στην πίστα. Ετσι ήμουν σε θέση να κάνω έναν πολύ καλό γύρο. Κατά γενική ομολογία, ήμασταν πολύ γρήγοροι και είχαμε συνέχεια. Σίγουρα είχα χειρότερες δοκιμές εδώ, αλλά εμείς θα μείνουμε ήρεμοι, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια να βελτιωνόμαστε και να έχουμε μία καλή θέση στο γκριντ το Σάββατο το βράδυ. Είναι μόνο οι πρώτες δοκιμές, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο. Το βράδυ της Κυριακή είναι αυτό που μετράει και θα ήταν πολύ όμορφο να χαρίσω σε αυτή την ομάδα ένα αποτέλεσμα που αξίζει».
Στην τέταρτη θέση, πίσω από τον Χέιντεν, τερμάτισε ο συμπατριώτης του Μπεν Σπις, αποδεικνύοντας ότι η Yamaha φέτος θα είναι πολύ δυνατή αντίπαλος. Ο Αμερικανός είναι ο τελευταίος από τους αναβάτες με χρόνο κάτω από το 1:57 ενώ κατά την διάρκεια της διαδικασίας ήταν αρκετά εντυπωσιακός, ανεβαίνοντας δύο φορές στην κορυφή.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος, γενικά ήμασταν πολύ κοντά στην κορυφή. Η μοτοσικλέτα έδειχνε να δουλεύει αρκετά καλά. Κάναμε δύο μικρο-αλλαγές και διατηρήσαμε τα ίδια ελαστικά καθ’όλη την διάρκεια της διαδικασίας. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόδοση της μοτοσικλέτας. Εχουμε κάνει δοκιμές στη Σεπάνγκ, στη Χερέθ και εδώ και η μοτοσικλέτα ήταν καλή και στις τρεις (σ.σ. πίστες), επομένως είμαι πολύ ευχαριστημένος με τη μοτοσικλέτα, την ομάδα και τον εαυτό μου. Χρειάζεται μόνο να συνεχίζουμε και να έχουμε τον ίδιο ρυθμό», δήλωσε ο Τεξανός αναβάτης της Yamaha.
O Ντάνι Πεντρόζα με τη δεύτερη μοτοσικλέτα της Repsol Honda ήταν μόλις επτά δέκατα του δευτερόλεπτου πιο αργός από τον teammate του και πρωτοπόρο Κέισι Στόνερ. Ο Ισπανός αντιμετώπισε κι εκείνος πρόβλημα με τις αναπηδήσεις αλλά και τα ελαστικά του.
«Υπήρχαν κάποιες στροφές όπου πάλευα με τις αναπηδήσεις, ιδίως στα σημεία όπου γλιστράς περισσότερο. Ετσι όμως έχουν τα πράγματα και χρειάζεται να το βελτιώσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Στην πρώτη μου έξοδο είχα ένα πρόβλημα με τα ελαστικά και για αυτό χρειάστηκε να επιστρέψω στο γκαράζ. Ενιωθα δόνηση στους τροχούς, επομένως αποφασίστηκε η αλλαγή των ελαστικών. Τέλος πάντων, ήταν πολύ θετικό το ότι βγήκα και έτρεξα και ανέκτησα την αίσθηση της συγκεκριμένης πίστας μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα απουσίας από εδώ. Αύριο έχουμε δύο δοκιμές, θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε περισσότερο πάνω στο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά για να βελτιωθούμε και να προετοιμαστούμε για τον αγώνα».
Την πρώτη εξάδα ολοκλήρωσε ο Καλ Κρούτσλοου με χρόνο 1:57.395. Ο Βρετανός σημείωσε την καλύτερη επίδοση από τις λεγόμενες «δορυφορικές» ομάδες, φέροντας τη Monster Yamaha Tech 3, μόλις 0,265 δευτ. πίσω από τον Πεντρόζα ενώ παράλληλα ήταν ο τελευταίος από τους αναβάτες που απέχουν ένα δευτερόλεπτο από τον Στόνερ.
Στην πρώτη επίσημη παρουσία σε αγώνα με την ομάδα της San Carlo Honda Gresini, ο Αλβάρο Μπαουτίστα σημείωσε την έβδομη καλύτερη επίδοση, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα σε όλο το 45λεπτο.
«Η χρονιά επιτέλους ξεκινάει και η πίστα όπως πάντα έχει προβλήματα στην αρχή. Προσπαθήσαμε να βρούμε μια καλή αίσθηση για τη μοτοσικλέτα, αλλά είχα προβλήματα στην είσοδο της στροφής με μικρές αναπηδήσεις του μπροστινού που δεν μου επέτρεψαν να πιέσω. Χρησιμοποιήσαμε την ίδια σκληρή γόμα πίσω σε όλη την διαδικασία. Αύριο θα δουλέψουμε πάνω στα ηλεκτρονικά και στην γεωμετρία του πλαισίου για να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την εμπιστοσύνη μου προς τη μοτοσικλέτα».
Πίσω από τον Μπαουτίστα τερμάτισε ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο με τη δεύτερη Yamaha της Monster Tech 3 και ακολούθησε ο Χέκτορ Μπαρμπερά της Pramac Racing Team Ducati.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Βαλεντίνο Ρόσι, πολύ πίσω σε σχέση με τον teammate του Νίκο Χέιντεν. Ο Ιταλός αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τη σκληρή γόμα, γεγονός που τον δυσκόλεψε αρκετά. «Σε αυτές τις πρώτες δοκιμές, χρησιμοποίησα τη σκληρή γόμα σε όλη την διαδικασία, προσπαθώντας να κάνω πολλούς γύρους ώστε να την καταλάβω. Το νέο ελαστικό είναι πολύ καλύτερο στην προθέρμανση, αλλά άρχισε να γλιστράει πολύ μετά από μερικούς γύρους, χειροτερεύοντας την υποστροφή. Χρειάζεται να δουλέψουμε πάνω σε ρυθμίσεις και επίσης στα ηλεκτρονικά. Η μαλακή γόμα θα είναι πολύ σημαντική για το Σάββατο, αλλά η σκληρή θα είναι το ελαστικό για τον αγώνα. Αύριο θα προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα», δήλωσε ο επτά φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο περυσινός κάτοχος του τίτλου της Moto2, Στέφαν Μπραντλ ήταν δωδέκατος ενώ η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον Ράντι ντε Πουνιέ που έφερε την Aprilia ART στην 13η θέση, επίδοση που ήταν η καλύτερη για τις CRT μοτοσικλέτες.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Κέισι Στόνερ Respol Honda Team 1:56.474
2. Χόρχε Λορένθο Yamaha Factory Racing 1:56.648
3. Νίκι Χέιντεν Ducati Team 1:56.924
4. Μπεν Σπις Yamaha Factory Racing 1:56.982
5. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda Team 1:57.130
6. Καλ Κρούτσλοου Monster Yamah Tech 3 1:57.395
7. Αλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini 1:57.512
8. Αντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Yamaha Tech 3 1:57.547
9. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Racing Team 1:57.912
10. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati Team 1:57.914
11. Κάρελ Αμπραχαμ Cardion AB Motoracing 1:57.939
12. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda MotoGP 1:58.934
13. Ράντι ντε Πουνιέ Power Electronics Aspar 1:59.985
14. Κόλιν Εντουαρτς NGM Modile Forward Racing 2:00.044
15. Μισέλ Πιρό San Carlo Honda Gresini 2:00.322
16. Αλεξ Εσπαργκάρο Power Electronics Aspar 2:00.720
17. Ιβάν Σίλβα Avintia Blusens 2:01.138
18. Mατία Παζίνι Speed Master 2:01.276
19. Γιόνι Χερντάντεθ Avintia Blusens 2:01.276
20. Ντανίλο Πετρούτσι Came IodaRacing Projectloda 2:01.352
21. Tζέιμς Ελισον Paul Bird Motosport 2:03.412