Εγκρίθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η 19η ενημέρωση του ευρωπαϊκού καταλόγου αεροπορικής ασφάλειας αντικαθιστώντας τον προηγούμενο, που καταρτίστηκε τον Νοέμβριο του 2011.
Το σύστημα εποπτείας της ασφάλειας αερομεταφορέων οι οποίοι έχουν λάβει άδεια λειτουργίας στη Λιβύη έχει προκαλέσει ανησυχίες με αποτέλεσμα να εγκριθεί ο αποκλεισμός της εκτέλεσης πτήσεων στην Ε.Ε. από αυτούς. Οι αποκλεισμοί προήλθαν έπειτα από εντατικές διαβουλεύσεις με της αρχές πολιτικής αεροπορίας της Λιβύης και με τον υπουργό Μεταφορών της χώρας. Σε αυτή τη βάση η Επιτροπή έκρινε ότι δεν ήταν απαραίτητη η αναγραφή των αερομεταφορέων της Λιβύης στον ευρωπαϊκό κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας ωστόσο η εφαρμογή των αποφάσεων παραμένει υπό στενή παρακολούθηση. Το μέτρο έχει άμεση ισχύ από τώρα και τουλάχιστον μέχρι τον Νοέμβριο του 2012.
Επίσης, κρίθηκε αναγκαίο να επιβληθεί απαγόρευση λειτουργίας στην Conviasa, πιστοποιημένος αερομεταφορέας της Βενεζουέλας, εξαιτίας ανησυχιών σε θέματα ασφαλείας για ατυχήματα. Υπό αυξημένη παρακολούθηση παραμένουν και δύο ακόμα αερομεταφορείς της ίδιας χώρας, η Estellar Latinoamerica και η Aerotuy.
Ο ευρωπαϊκός κατάλογος αεροπορικής ασφάλειας επικαιροποιήθηκε επίσης ώστε να περιλαμβάνει τους αερομεταφορείς οι οποίοι υπάρχουν στα κράτη που αναφέρονται στον κατάλογο προηγούμενων αποφάσεων: για τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό προστέθηκε η Jet Congo Airways, για την Ισημερινή Γουινέα προστέθηκε η Punto Azul ενώ αφαιρέθηκαν οι εταιρείες GETRA, Guinea Airways, UTAGE, Euroguineana de Aviacion y Transportes, General Work Aviacion, Star Equatorial Airlines και EGAMS, αφού δόθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ότι έπαυσαν τη λειτουργία τους, για την Ινδονησία προστέθηκαν οι αερομεταφορείς TransNusa Aviation Mandiri, Enggang Air Service, Surya Air, Ersa Eastern Aviation και Matthew Air Nusantara, που έλαβαν προσφάτως πιστοποιητικά στην Ινδονησία, ενώ αφαιρέθηκε η εταιρεία Megantara, αφού δόθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ότι έπαυσε τη λειτουργία της, για τη Μαυριτανία, προστέθηκε η Mauritania Airlines ενώ αφαιρέθηκε η Mauritania Airways, αφού δόθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ότι έπαυσε τη λειτουργία της, για τις Φιλιππίνες, προστέθηκαν οι αερομεταφορείς Aero Equipment Aviation Inc, AirAsia Philippines, Certeza Infosys Corp., Mid-Sea Express, Southern Air Flight Services, NorthSky Air Inc., Island Helicopter Services.
Η απόφαση βασίζεται στην ομόφωνη γνώμη της επιτροπής ασφάλειας των αερομεταφορών, η οποία απαρτίζεται από εκπροσώπους των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., της Κροατίας, της Νορβηγίας, της Ισλανδίας, της Ελβετίας και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Ο νέος κατάλογος διατίθεται στον δικτυακό τόπο της Επιτροπής.