Πρωταγωνιστές ήταν δύο... ντόπιοι, οι Χόρχε Λορένθο και Ντάνι Πεντρόζα, οι οποίοι εναλλάσσονταν στην πρώτη θέση μέχρι λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας. Τελικά ο αναβάτης της Yamaha και νικητής του Κατάρ στον τελευταίο μόλις γύρο πέτυχε χρόνο (1:30.532), που ο ομοεθνής του δεν καταφέρει να πιάσει.
Οι καλές καιρικές συνθήκες εξέπληξαν τους πάντες σήμερα στην Ισπανία αφού οι βροχή τις δύο προηγούμενες ημέρες τους είχε δυσκολέψει αρκετά. Τελικά, όπως αποδείχθηκε με το κατάλληλο στήσιμο για το στεγνό και τα σλικ ελαστικά ο Λορένθο ήταν ο ταχύτερος όλων.
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πολ-ποζίσιον. Ηταν μία πολύ περίεργη διαδικασία αφού μετά από τόσο πολύ νερό, έπρεπε να προσέχουμε πολύ για να μην έχουμε μία πτώση. Είχα υπομονή και ξεκίνησα αργά. Τώρα θα δούμε τι θα γίνει στον αγώνα», δήλωσε ο αναβάτης της Yamaha.
Ο Πεντρόζα δεν κατάφερε στο τέλος να ανταπαντήσει κι έτσι θα ξεκινήσει μεν από την πρώτη σειρά εκκίνησης αλλά τη δεύτερη θέση σε έναν Ισπανικό όπως φαίνεται εμφύλιο. Μην ξεχνάμε ότι ο αναβάτης της Honda ήταν ο ταχύτερος και στις πρωΐνές ελεύθερες δοκιμές. Επομένως ήρθε στη χώρα του και ψάχνει εναγωνίως την τρίτη του νίκη σε αυτή την πίστα.
Ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους της Ducati αποτελεί η τρίτη θέση του Νίκι Χέιντεν, ο οποίος προς το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών πίεσε την GP12 και κατάφερε να βρεθεί περίπου ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πρωτοπόρο Λορένθο. Ο teammate του Βαλεντίνο Ρόσι δεν είχε την ανάλογη πορεία, μένοντας πολύ πίσω αφού θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 13η θέση, παρά το γεγονός ότι η απόδοσή του χθες και σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές ήταν εντυπωσιακή.
Η τέταρτη θέση αξίζει στον Κάλ Κρούτσλοου με την Yamaha της Monster Tech 3, ο οποίος αρκετά γρήγορος στο πρώτο μισάωρο της διαδικασίας. Στη συνέχεια είχε μία πτώση, αλλά με το δεύτερο πλαίσιο και τα σλικ ελαστικά κατάφερε να διασφαλίσει τη θέση του στη σειρά εκκίνησης.
Πίσω θα βρίσκεται ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής, Κέισι Στόνερ που έμοιαζε να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων. Μία άτυχη στιγμή στην στροφή 1 της πίστας τον ανάγκασε να συμβιβαστεί με την πέμπτη θέση στην εκκίνηση.
Η δεύτερη σειρά στο γκριντ ολοκληρώνεται από τον δεύτερο αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, Μπεν Σπις, ο οποίος δείχνει να βρίσκεται λίγο τον εαυτό του και να ξεχνά τόσο τον αγώνα στο Κατάρ όσο και τις προηγούμενες δοκιμές στη Χερέθ.
Ακολουθεί ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο της Monster Yamaha Tech 3 με τον Αλβάρο Μπαουτίστα της San Carlo Honda Gresini να είναι πίσω του και τον Στεφάν Μπραντλ με μία ακόμη Honda (αυτή της LCR, να είναι ένατος.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Ράντι ντε Πουνιέ με την Aspar Aprilia να πετυχαίνει κορυφαία επίδοση καθώς έφερε μία CRT μοτοσικλέτα πιο ψηλά από τις πρωτότυπες Ducati των Ρόσι, Αμπραχαμ (11ος) και Μπαρμπερά (12ος).
Ο Κόλιν Εντουαρτς θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση μετά από μία άσχημη πτώση στα μέσα της διαδικασίας.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Χόρχε Λορένθο Yamaha 1:39.532s
2. Ντάνι Πεντρόζα Honda 1:39.667s +0.135
3. Νίκι Χέιντεν Ducati 1:40.563s +1.031
4. Καλ Κρούτσλοου Tech 3 Yamaha 1:40.570s +1.038
5. Κέισι Στόνερ Honda 1:40.577s +1.045
6. Μπεν Σπις Yamaha 1:41.090s +1.558
7. Aντρέα Ντοβιτσιόζο Tech 3 Yamaha 1:41.180s +1.648
8. Aλβάρο Μπαουτίτσα Gresini Honda 1:41.447s +1.915
9. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda 1:41.550s +2.018
10. Ράντι ντε Πουνιέ Aspar Aprilia 1:41.700s +2.168
11. Κάρελ Αμπραχαμ Cardion Ducati 1:41.724s +2.192
12. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Ducati 1:41.871s +2.339
13. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati 1:42.961s +3.429
14. Αλειξ Εσπαργκάρο Aspar Aprilia 1:43.135s +3.603
15. Μισέλ Πιρο Gresini FTR-Honda 1:43.363s +3.831
16. Ματιά Παζίνι Speed Master Aprilia 1:44.308s +4.776
17. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia FTR-Kawasaki 1:44.467s +4.935
18. Ντανίλο Πετρούτσι Ioda-Aprilia 1:44.645s +5.113
19. Ιβάν Σίλβα Avintia Inmotec-Kawasaki 1:44.717s +5.185
20. Τζέιμς Ελισον Forward Suter-BMW 1:45.724s +6.192
21. Κόλιν Εντουαρτς Forward Suter-BMW 1:46.200s +6.668