Ο τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος συνεχίζεται χωρίς ανάσα για τις ομάδες και τους αναβάτες, μία εβδομάδα μετά την Ισπανική περιπέτεια.
Η πίστα Fernando Pires da Silva όπως είναι η πλήρης ονομασία της βρίσκεται στην πόλη του Εστορίλ, 30 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας Λισαβόνα και στη μέση μίας περιοχής που έχει ιδιαίτερη ιστορική, πολιτιστική και αρχιτεκτονική ιστορία.
Το Εστορίλ φιλοξενεί αγώνες MotoGP για 14 συναπτά έτη. Εχει κατασκευαστεί το 1972 και αναδιαμορφώθηκε το 2006. Το μήκος του ανέρχεται στα 4.162 μέτρα και το πλάτος του στα 14 μέτρα. Απαρτίζεται από 13 στροφές εκ των οποίων οι τέσσερις αριστερές και οι εννέα δεξιές. Από τις πίστες του εφετινού προγράμματος διαθέτει τη μεγαλύτερη ευθεία (εκκίνησης-τερματισμού, 986 μέτρα), η οποία καταλήγει σε μία από τις αργές στροφές, δυσκολεύοντας ιδιαίτερα τον αναβάτη και καταπονώντας τη μοτοσικλέτα του, ιδίως τα φρένα και τα ελαστικά.
Η πίστα ανέκαθεν εθεωρείτο μία πρόκληση για τους αναβάτες καθώς χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη ποικιλία στροφών με γρήγορα και αργά κομμάτια γεγονός που προκαλεί την επιβάρυνση της αριστερής και δεξιάς πλευράς του ελαστικού από ανόμοια φορτία. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται κατά γενική στο πίσω ελαστικό που καταπονείται περισσότερο και για αυτό άλλωστε τον λόγο η Bridgestone αποφάσισε να φέρει στην Πορτογαλία την ασύμμετρη γόμα έτσι ώστε να εξασφαλίσει στους αναβάτες σταθερό επίπεδο πρόσφυσης και αντοχής κατά την διάρκεια του αγώνα. Η δεξιά πλευρά του πίσω ασύμμετρου ελαστικού θα είναι σκληρότερη από την αριστερή. Παράλληλα, οι αναβάτες θα έχουν στην διάθεση τους για το πίσω ελαστικό τη μεσαία και σκληρή γόμα και για το εμπρός επίσης τη σκληρή αλλά και τη μαλακή γόμα.
Παραδοσιακά το επίπεδο πρόσφυσης στην πορτογαλική πίστα ήταν ένα θέμα που απασχολούσε τις ομάδες και τον κατασκευαστή ελαστικών διότι η γειτνίαση της με τη θάλασσα επιδρούσε αρνητικά (βλέπει τον Ατλαντικό Ωκεανό) ενώ και ο καιρός είναι ένας αστάθμητος παράγοντας. Για μία ακόμη φορά, οι καιρικές προβλέψεις κρίνονται πολύ σημαντικές αφού θα καθορίσουν την στρατηγική των ομάδων και την εξέλιξη του αγώνα.
Honda και Yamaha μοιράζονται το ρεκόρ των πέντε νικών έκαστη επί Πορτογαλικού εδάφους στη «μεγάλη κατηγορία». Ο αναβάτης βέβαια που έχει καταφέρει να ανέβει τις περισσότερες φορές στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου είναι ο Βαλεντίνο Ρόσι με επίσης πέντε καρό σημαίες στο ενεργητικό του.
Μία πρώτη εικόνα πάντως του εφετινού πρωταθλήματος, αν και είναι νωρίς, έχει δημιουργηθεί με τον Χόρχε Λορένθο να προηγείται στη βαθμολογία και να καταδιώκεται από τις Repsol Honda των Στόνερ και Πεντρόζα, αντίστοιχα.
Η ομάδα της Honda έρχεται στην Πορτογαλία με ανεβασμένο το ηθικό μετά τη νίκη του Στόνερ στην Ισπανία και την τρίτη θέση του αξιόμαχου φέτος Πεντρόζα. Η επικράτηση του Αυστραλού περυσινού παγκόσμιου πρωταθλητή στη Χερέθ σηματοδότησε την 41η φορά που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου σε αγώνες GP, φτάνοντας έτσι στην 10η θέση στην ιστορία του αθλήματος. Παράλληλα, ο αναβάτης της Repsol Honda κατάφερε να τερματίσει στο πόντιουμ για 17η συνεχή φορά σε αγώνες MotoGP, ισοφαρίζοντας έτσι το ρεκόρ του ομοεθνή του Μικ Ντούχαν στη «μεγάλη κατηγορία» και έχοντας μπροστά του μόνο τους Τζιάκομο Αγκοστίνι και Βαλεντίνο Ρόσι, αντίστοιχα.
O Στόνερ έρχεται στην Αυστραλία θέλοντας να διπλασιάσει τις εφετινές του νίκες μετά τη Χερέθ. Πέραν αυτού όμως το κίνητρο του είναι ακόμη μεγαλύτερο καθώς το Εστορίλ είναι η μοναδική πίστα στα MotoGP που ο Αυστραλός δεν έχει γευτεί την χαρά της νίκης.
«Μία γρήγορη επιστροφή σπίτι, στην Ελβετία και τώρα, αυτό το Σαββατοκύριακο, έχουμε τον αγώνα στην Πορτογαλία. Μετά τη νίκη μας στη Χερέθ, ανυπομονώ να πάω στο Εστορίλ, ελπίζοντας ότι θα διατηρήσουμε τη φόρμα που είχαμε στους δύο προηγούμενους αγώνες, η οποία έδειξε καλά αποτελέσματα», τόνισε ο Αυστραλός αναβάτης της Repsol Honda.
Ο teammate του, Ντάνι Πεντρόζα δείχνει αρκετά μαχητικός φέτος και όπως δείχνουν τα πράγματα θα είναι το αουτσάιντερ στην διεκδίκηση του τίτλου. Ο Ισπανός αναβάτης ψάχνει στο Εστορίλ την 100ή παρουσία του στο βάθρο των νικητών στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις έξι αναβάτες μπόρεσαν να φτάσουν τους 100 τερματισμούς σε μία από τις πρώτες θέσεις. Η πίστα πάντως φαίνεται να του ταιριάζει καθώς πέρυσι έφυγε από εδώ νικητής ενώ έχει καταφέρει να βρεθεί στο πόντιουμ τέσσερις φορές σε έξι αγώνες στην Πορτογαλία.
«Είμαι ευχαριστημένος από την απόδοσή μας στους δύο πρώτους αγώνες, τα αποτελέσματα ήταν καλά, αλλά και πάλι όχι τέλεια. Θα προσπαθήσω να πιέσω λίγο περισσότερο στο Εστορίλ, εκεί όπου πέρυσι καταφέραμε την πρώτη μας νίκη την περυσινή χρονιά μετά από ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο. Είναι πολύ σημαντικό να στήσουμε καλά τη μοτοσικλέτα σε μία πίστα που είναι επικίνδυνη με μεγάλες στροφές και δυνατό φρενάρισμα. Θα είναι η πρώτη φορά που πάμε εκεί με την RC213V 1000 και μία καλή θέση στο βάθρο των νικητών είναι ανέκαθεν ζωτικής σημασίας στο Εστορίλ».
Στην Πορτογαλία αναμένεται να γιορτάσει τα 25α γενέθλια του ο Χόρχε Λορένθο και πιο συγκεκριμένα στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ο ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha έρχεται στην Πορτογαλία με τον... «αέρα» του πρωτοπόρου στην γενική κατάταξη. Στην πίστα αυτή που σηματοδοτεί τα 10 χρόνια από τότε που έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες μοτοσικλέτας και στην κατηγορία των 125 κ.εκ., ο Λορένθο θέλει να επαναλάβει τις θεαματικές εμφανίσεις που είχε την περίοδο 2008-2011 όπου κατέκτησε και τις τέσσερις πολ ποζίσιον ενώ έφυγε τρεις φορές νικητής.
«Πηγαίνουμε στο Εστορίλ, σε μία πίστα όπου είχα πολύ καλά αποτελέσματα. Είχα μερικές εξαιρετικές νίκες εκεί και πραγματικά απολαμβάνω να αγωνίζομαι. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να είμαστε δυνατοί στον αγώνα και όπως στη Χερέθ έτσι κι εδώ θεωρώ ότι τα ελαστικά θα παίξουν σημαντικό ρόλο. Προηγούμαστε στο πρωτάθλημα αλλά ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός. Επομένως θα πρέπει να τα δώσουμε όλα για να προσπαθήσουμε να μείνουμε την κορυφή», τόνισε ο Ισπανός αναβάτης.
Για τον teammate του, Μπεν Σπις η κατάσταση είναι μονόδρομος. Ο Αμερικανός χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα αφού οι μέχρι στιγμής εμφανίσεις είναι απογοητευτικές, τόσο για εκείνον όσο και για την ομάδα της Yamaha που χάνει πολύτιμους βαθμούς.
«Μέχρι στιγμής ήταν μία πολύ δύσκολη αρχή. Πηγαίνουμε στο Εστορίλ αποφασισμένοι να επιστρέψουμε στο πρωτάθλημα και ανέβουμε ψηλά. Ημουν πολύ άτυχος στην Πορτογαλία και τώρα ήρθε ο καιρός αυτό να αλλάξει και να έρθει ένα καλό αποτέλεσμα. Θα δουλέψουμε σκληρά από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές για να βρούμε ένα καλό στήσιμο που δουλεύει και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε την Κυριακή».
Η Ducati πηγαίνει στην Πορτογαλία με περισσότερη αισιοδοξία που απορρέει από την πολύ καλή εμφάνιση του Νίκι Χέιντεν στις κατατακτήριες και την αίσθηση που υπάρχει ότι η νέα μοτοσικλέτα είναι σαφώς καλύτερη από την προκάτοχό της. Επιπλέον η Ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να διεκδικήσει την πρώτη της νίκη στο Εστορίλ καθώς η συγκριμένη πίστα είναι μία από τις τέσσερις του εφετινού προγράμματος που δεν έχει κερδίσει. Οι άλλες τρεις είναι η Ιντιανάπολις, το Λε Μαν και το Σίλβερστοουν.
Ο Βαλεντίνο Ρόσι θα οδηγήσει σε μία πίστα που έχει κερδίσει πέντε φορές, περισσότερες από κάθε άλλο αναβάτη στην κατηγορία. Μέχρι στιγμής, όμως, κινείται σε... ρηχά νερά καθώς στην Ισπανία κατετάγη μόλις ένατος, πίσω από τον teammate του.
«Μου αρέσει η πίστα του Εστορίλ. Εχει μερικά κομμάτια που είναι λίγο επικίνδυνα και ο καιρός μπορεί αν είναι απρόβλεπτος, αλλά μου αρέσει αν αγωνίζομαι εκεί. Είχαμε έναν αξιοπρεπή αγώνα στην Πορτογαλία πέρυσι με την Ducati και ελπίζουμε ότι θα κάνουμε το ίδιο και αυτή την Κυριακή. Το σχέδιο είναι να ξεκινήσουμε την Παρασκευή με το στήσιμο που χρησιμοποιήσαμε στη Χερέθ, καθώς πιστεύω ότι έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για εμάς να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Θα δούμε αν μπορούμε να κάνουμε να βήμα εμπρός και να βελτιώσουμε με κάποιο τρόπο το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Ιταλός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Νίκι Χέιντεν αρέσκεται να αγωνίζεται σε ΜotoGP κάθε Σαββατοκύριακο αλλά για την πίστα του Εστορίλ δεν έχει κάποια ιδιαίτερη προτίμηση.
«Δεν υπήρξε πολύ χρόνος μετά τη Χερέθ, κάτι που είναι καλό αφού μου αρέσουν οι διαδοχικοί αγώνες. Οδήγησα μέχρι την Πορτογαλία και πραγματικά ήταν ένα σύντομο και εύκολο ταξίδι. Δεν μπορώ να πω ότι λατρεύω ή αντιπαθώ το Εστορίλ. Είναι μία δύσκολη πίστα που συνδυάζει λίγο από όλα και ο άνεμος μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Το αγαπημένο μου σημείο είναι η γρήγορη στροφή πίσω, αλλά η υπόλοιπη πίστα είναι αρκετά καλή. Ανυπομονώ για την Παρασκευή. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί ο καιρός καθώς είναι λίγο απρόβλεπτος εδώ. Αυτό που δεν θέλουμε είναι αυτό που είχαμε στην Χερέθ. Κυρίως δηλαδή δοκιμές υπό βροχή και αγώνα σε στεγνή πίστα. Είναι πασιφανές ότι χρειάζεται όλο το Σαββατοκύριακο να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα για να δώσουμε μια καλή μάχη στην Κυριακή».
Σε ό,τι αφορά στις δορυφορικές ομάδες η Monster Yamaha Tech 3 σίγουρα εντυπωσιάζει εφέτος με τις δυνατότητες και το δίδυμο των αναβατών της. Ο Καλ Κρούτσλοου μέχρι στιγμής διανύει μία εξαιρετική σεζόν, έχοντας άξιο συμπαραστάτη τον Αντρέα Ντοζιτσιόζο.
Στις Honda, πολύ καλή είναι μέχρι στιγμής η εμφάνιση του «ρούκι» στην κατηγορία Στέφαν Μπραντλ με την LCR Honda ενώ και ο Αλβάρο Μπαουτίστα δείχνει να βρίσκει τον εαυτό του στην ομάδα της San Carlo Honda Gresini.
Ας ελπίσουμε ότι και αυτός ο αγώνας που θα διεξαχθεί στην Πορτογαλία θα είναι το ίδιο συναρπαστικός και θα επιφυλάξει εκπλήξεις και συγκινήσεις σε όσους τον παρακολουθήσουν.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]