Η πίστα του Μοντμελό στην Καταλούνια θα αποτελέσει αυτό το τριήμερο το επίκεντρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος καθώς διεξαχθεί εκεί ο πέμπτος γύρος του θεσμού.
Μετά την βροχή στο Λε Μαν, ομάδες και αναβάτες ευελπιστούν ότι στην Ισπανία οι καλές καιρικές συνθήκες θα συνδράμουν σημαντικά στην διεξαγωγή ενός θεαματικού αγώνα. Αλλωστε, η πίστα που έχει κατασκευαστεί το 1991 και φιλοξενεί αγώνες από το 1995, θεωρείται μία από τις καλύτερες (σχεδιαστικά) και έχει χαρίσει πολλές αξέχαστες στιγμές όλα αυτά τα χρόνια.
Το σιρκουΐ βρίσκεται στην πόλη του Μοντμελό, περίπου 20 χλμ. νοτιοανατολικά της Βαρκελώνης που είναι η πρωτεύουσα της Καταλονίας. Το μήκος της πίστας φτάνει τα 4.727 χλμ. και το πλάτος της τα 12 μέτρα. Διαθέτει 13 στροφές εκ των οποίων οκτώ δεξιόστροφες και πέντε αριστερόστροφες ενώ κύριο χαρακτηριστικό της είναι η μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού μήκους 1.047 χλμ.
Θεωρείται από τις πιο τεχνικές και γρήγορες πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος με γρήγορες δεξιές στροφές που απαιτούν μεγάλες κλίσεις και δημιουργούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Αντιθέτως οι αριστερές στροφές είναι αργές. Η κατάσταση αυτή επιφέρει μεγαλύτερη φθορά και καταπόνηση στην δεξιά πλευρά του πίσω ελαστικού, για αυτό τον λόγο η Bridgestone φέρνει και στην Ισπανία το ασύμμετρο για τα πίσω, το οποίο θα προσφέρεται με την σκληρή γόμα ενώ θα υπάρχει παράλληλα και η μεσαία. Σε ό,τι αφορά στα εμπρός θα υπάρχει η μαλακή, η μεσαία και η σκληρή, αντίστοιχα.
Η Yamaha έρχεται στην Ισπανία για δεύτερη φορά και ελπίζει ότι τώρα θα φύγει με το τρόπαιο του νικητή. Ο Χόρχε Λορένθο θέλει να κερδίσει το δεύτερο φετινό αγώνα που διεξάγεται στην χώρα του μιας και δεν κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Χερέθ. Παράλληλα, ο μοναδικός αναβάτης της ομάδα της Yamaha που έχει βρεθεί στο πόντιουμ μέχρι στιγμής, επιζητά τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και τρίτη φετινή για να ξεφύγει στη βαθμολογία από τον Στόνερ που πλέον τον καταδιώκει.
Για τον Μπεν Σπις τα πράγματα είναι πιο απλά, χρειάζεται μια καλή εμφάνιση ώστε να ανακτήσει τη χαμένη του εμπιστοσύνη καθώς το φετινό πρωτάθλημα δεν έχει ξεκινήσει καλά για εκείνον. Πέραν, όμως, του εαυτού του θα πρέπει να βοηθήσει και την ομάδα του στη συγκομιδή πολύτιμων βαθμών για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Στο… αντίπαλο στρατόπεδο, η Repsol Honda θα αναζητήσει τον τρόπο ώστε να ανακτήσει ο Κέισι Στόνερ την πρώτη θέση στην γενική κατάταξη. Η νίκη του Λορένθο στο Λε Μαν σε συνδυασμό με την τρίτη θέση του Στόνερ, «καθαίρεσαν» τον Αυστραλό αναβάτη από την κορυφή της γενικής κατάταξης και χάρισαν στον αντίπαλό του αέρα οκτώ βαθμών.
Στατιστικά στην Ισπανία ο Στόνερ έχει το πλεονέκτημα με δύο νίκες στην καριέρα του στη συγκεκριμένη πίστα, έναντι μίας του Λορένθο. Το θέμα είναι όμως τι θα γίνει μέσα στην πίστα την ώρα του αγώνα και όχι οι αριθμοί.
Κοντά στη μάχη για την πρώτη θέση φαίνεται ότι θα βρίσκεται και ο Ντάνι Πεντρόζα με τη δεύτερη RC213V. Ο Ισπανός που αγωνίζεται εντός έδρας έχει κερδίσει σε όλες στις κατηγορίες στη συγκεκριμένη πίστα. Το 2008 ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ενώ πέρυσι δεν αγωνίστηκε λόγω του τραυματισμού του στην κλείδα. Φέτος στοχεύει σε ένα καλό αποτέλεσμα που θα του επιτρέψει να μειώσει τη διαφορά των 25 πόντων που έχει από τον πρωτοπόρο Λορένθο.
Η μάχη για την τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη έχει τρεις πρωταγωνιστές με τους Καλ Κρούτσλοου, Αντρέα Ντοβιτσιόζο και Βαλεντίνο Ρόσι. Για τους δύο πρώτους τα έχουμε ξαναπεί. Είναι το φετινό δυναμικό δίδυμο της Monster Yamaha Tech 3 που πραγματικά εντυπωσιάζει με τις εμφανίσεις του. Σε ό,τι αφορά στον Βαλεντίνο Ρόσι, η Ducati και ο ίδιος θέλουν να συνεχίσουν τα καλά αποτελέσματα, ιδίως μετά την επιτυχία στο Λε Μαν. Ο πρώην όμως παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είναι τόσο ενθουσιασμένος αφού τόνισε ότι η ομάδα χρειάζεται κάτι πιο ριζοσπαστικό καθώς οι βελτιώσεις που έγιναν στον κινητήρα της GP12 δεν φαίνεται να έχουν αποτελέσματα.
Ο teammate του Νίκι Χέιντεν ευελπιστεί σε μία θετική εμφάνιση, σαφώς καλύτερη των Στέφαν Μπραντλ (LCR Honda) και Αλβάρο Μπαουτίστα (San Carlo Honda Gresini), οι οποίοι βρίσκονται δύο μόλις βαθμούς πάνω από εκείνον στη γενική κατάταξη, ισοβαθμώντας στους 35 έκαστος.
Για τον πρώτον πάντως η φετινή, πρώτη, χρονιά του στη «μεγάλη» κατηγορία κρίνεται ως εξαιρετική ενώ ο δεύτερος αρχίζει σιγά-σιγά να εξοικειώνεται με τη νέα του μοτοσικλέτα και ομάδα (San Carlo Honda Gresini).
O Χέκτορ Μπαρμπερά με την Ducati της Pramac Racing Team θα επιδιώξει ένα καλό αποτελέσμα μπροστά στους χιλιάδες ομοεθνείς του που αναμένεται να κατακλύσουν την πίστα. Ο Κάρελ Αμπραχαμ με τη δεύτερη «δορυφορική» ομάδα της Ducati, Cardion AB Racing, έχει πιο απλούς στόχους, να καταφέρει δηλαδή για δεύτερη φορά εφέτος να τερματίσει σε έναν αγώνα.
Στις CRT μοτοσικλέτες, ο Κόλιν Εντουαρντς επιστρέφει στην ενεργό δράση αν και δεν είναι 100% έτοιμος.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι λόγω του σχεδιασμού της πίστας και του γεγονότος ότι είναι αρκετά γρήγορη, είναι αρκετά εμφανής εδώ η διαφορά μεταξύ των πρωτότυπων μοτοσικλετών και των CRT και αυτό αναμένεται να φανεί στους χρόνους τους.
Ο αγώνας αναμένεται να διεξαχθεί την προσεχή Κυριακή στις 15:00.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]