Τρισδιάστατες εικόνες μυθολογίας με την υπογραφή του Ρίντλεϊ Σκοτ, βαθύ, ρομαντικό μπλε με θεατρικό άρωμα, ο Χίτλερ στην καρδιά της βιομηχανίας της έβδομης τέχνης, η διάρκεια του έρωτα «μετρημένη» από μια χαμογελαστή ματιά και η διαχρονική αξία ενός χιτσκοκικού μυστηρίου του 1956 συνθέτουν την κινηματογραφική παλέτα των νέων επιλογών της εβδομάδας.
«Προμηθέας» 3D
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ, ο σκηνοθέτης των θρυλικών ταινιών «Alien» και «Blade Runner», επιστρέφει με μία τρισδιάστατη ταινία επιστημονικής φαντασίας, στην οποία παρουσιάζει μία ιδιαίτερη πλευρά της μυθολογίας. Οι Μάικλ Φασμπέντερ, Πάτρικ Γουίλσον, Σαρλίζ Θέρον, Ίντρις Έλμπα, Γκάι Πιρς και Νούμι Ράπας είναι μία ομάδα εξερευνητών που, αφού ανακαλύπτει κάποια στοιχεία για την προέλευση του ανθρώπινου είδους στη Γη, εισχωρεί στα πιο σκοτεινά σημεία του σύμπαντος.
«Το βαθύ μπλε του έρωτα»
Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Τέρενς Ντέιβις - με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του Τέρενς Ράτιγκαν, ενός από τους πιο επιτυχημένους και αναγνωρίσιμους θεατρικούς συγγραφείς του 20ού αιώνα- μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο θεατρικό του έργο, αποτυπώνοντας την κατάσταση της Βρετανίας, τη δεκαετία του '50, μέσα από ένα ερωτικό τρίγωνο. Η ρομαντική ιστορία διαδραματίζεται στο Λονδίνο, όταν η σύζυγος ενός Βρετανού δικαστή μπλέκεται σε μια αυτοκαταστροφική ερωτική σχέση με έναν πιλότο της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας. Πρωταγωνιστούν η βραβευμένη με Όσκαρ, Ρέιτσελ Βάις και οι Τομ Χίντλεστον, Σάιμον Ράσελ Μπιλ και Αν Μίτσελ. Η ταινία συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
«Ο Χίτλερ στο Χόλυγουντ»
Το δράμα του Φρεντερίκ Σοσέρ, σατιρίζει τη βιομηχανία του κινηματογράφου, μέσα από μία υποτιθέμενη συνωμοσία. Στην ταινία, η ηθοποιός Μαρία ντε Μεντέιρος αποφασίζει να σκηνοθετήσει ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή της βετεράνου ηθοποιού, Μισελίν Πρέσλ, της οποίας η καριέρα ξεκίνησε τη δεκαετία του '30. Όμως, αυτό το εγχείρημα μετατρέπεται σε μία αγωνιώδη αναζήτηση, μετά την ανακάλυψη του φιλμ «Ο Χίτλερ στο Χόλυγουντ», το οποίο συνδέει τον αρχηγό των Ναζί με την ανάπτυξη του χολυγουντιανού σινεμά. Στην ταινία ακούγονται μαρτυρίες από τα μεγαλύτερα ονόματα του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, όπως οι Βιμ Βέντερς, Αντρέι Κοντσαλόφσκι, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, Εμίρ Κουστουρίτσα.
«Ο έρωτας κρατάει τρία χρόνια»
Ο Φρεντερίκ Μπεϊγκμπεντέρ δημιουργεί την πρώτη του ταινία, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο αυτοβιογραφικό του μυθιστόρημα. Στην κωμωδία, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Κρίστεν Μπελ και την εμφάνιση – έκπληξη του Michel Legrand με το πιάνο του, ένας πρόσφατα χωρισμένος κριτικός λογοτεχνίας και κοσμικογράφος είναι πια βέβαιος ότι ο έρωτας διαρκεί μόνο τρία χρόνια. Και αφού έχει γράψει μέχρι και εργασία, για να το αποδείξει, όλα αλλάζουν μετά από μία καταλυτική συνάντηση. Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Το να γυρίζεις μια ταινία δεν είναι ούτε πιο εύκολο, ούτε πιο δύσκολο από το να γράφεις ένα βιβλίο. Είναι απλώς διαφορετικό. Ένιωθα σα βαμπίρ που ρουφάει το ταλέντο των συνεργατών του! Και μπορώ να πω ότι δεν ήταν δυσάρεστο... Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την αγγλική λέξη "director" (σκηνοθέτης - διευθυντής), σε σχέση με τη λέξη "cinéaste" (κινηματογραφιστής). Διευθύνεις μια μικρή συμμορία ιδιοφυών τρελών, που προσπαθούν να διηγηθούν μια ιστορία».
«Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά»
Η ταινία μυστηρίου του Άλφρεντ Χίτσκοκ - με τους Τζέιμς Στιούαρτ και Ντόρις Ντέι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους- αποτελεί ριμέικ της ομότιτλης ταινίας που ο ίδιος σκηνοθέτησε, το 1934. Μάλιστα, ο Χίτσκοκ είχε δηλώσει πως θεωρούσε εκείνη την πρώτη εκδοχή ως τη «δουλειά ενός ταλαντούχου ερασιτέχνη», ενώ αυτή, του 1956, «ενός επαγγελματία». Οι πλοκές των δύο ταινιών διαφέρουν σημαντικά, αφού ο σεναριογράφος Τζον Μάικλ Χέις προσλήφθηκε με τη συμφωνία ότι δεν θα έβλεπε την προηγούμενη ταινία, ούτε θα διάβαζε το σενάριο, αλλά θα δούλευε με τις οδηγίες που θα του έδινε ο Χίτσκοκ, ο οποίος χρησιμοποίησε και τον ίδιο πρωταγωνιστή. Η ταινία απέσπασε Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού για το «Whatever will be, will be» (Que sera, sera), που ερμήνευσε η Ντόρις Ντέι, και συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών, το 1956. Στην υπόθεση, ένας γιατρός πηγαίνει με την οικογένειά του στο Μαρόκο για ένα ιατρικό συνέδριο, και μαθαίνει από έναν άγνωστο ότι σχεδιάζεται η απόπειρα δολοφονίας ενός πολιτικού προσώπου. Όμως, φοβάται να πάει στην αστυνομία, καθώς κάποιοι έχουν απαγάγει τον γιο του.
Φυσικά, ο Χίτσκοκ διατηρεί και εδώ τη γνωστή συνήθεια του να κάνει το κλασσικό πέρασμα από κάποια σκηνή της ταινίας του.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης