Το Ασσεν είναι το μοναδικό μέρος όπου διεξάγονται αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος κάθε χρόνο από την γέννηση του θεσμού. Επίσης είναι ο μοναδικός αγώνας στο φετινό καλεντάρι που θα διεξαχθεί το Σάββατο, αντί για Κυριακή όπως είθισται στα υπόλοιπα GP. Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 82η επέτειο του αγώνα στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα, αποδεικνύοντας την εξέχουσα ιστορική σημασία του. Από το 1949 και έπειτα καταλαμβάνει μία θέση στο αγωνιστικό πρόγραμμα. Αρχικά (το1925),διοργανωνόταν στους δρόμους της ευρύτερης περιοχής γύρω από τα χωριά Rolde, Borger και Schoonloo και ήταν γνωστό ως TT (Tourist Trophy) και εθεωρείτο τότε κάτι αντίστοιχο με τον απαιτητικό αγώνα Isle of Man.
H πίστα κατασκευάστηκε το 1995, αρκετά κοντά στην αρχική διαδρομή, αλλά κάλυπτε μόλις το 1/3 αυτής. Το 2006 η πίστα ανασχεδιάστηκε ολοκληρωτικά και το μοναδικό κομμάτι που παρέμεινε το ίδιο σε σχέση με το παρελθόν ήταν η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Το μήκος της έχει μειωθεί στα 4.542 μέτρα (από 7.705 που ήταν το 1955) και το πλάτος της 14 μέτρα. Η μεγαλύτερη ευθεία είναι εκείνη της εκκίνησης/τερματισμού και φτάνει στα 487 μέτρα. Η πίστα διαθέτει 18 στροφές εκ των οποίων οι δώδεκα είναι δεξιές και μόλις έξι αριστερές.
Το Ασσεν θεωρείται μετά τον ανασχεδιασμό του μία από τις πλέον γρήγορες και θεαματικές πίστες. Αρκετά στενή με γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης διαθέτει ταχύτατα σικέιν. Η πρόσφυση στην πίστα είναι αρκετά καλή γεγονός που επιτρέπει στους αναβάτες να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Για αυτόν τον λόγο άλλωστε είναι μία από τις αγαπημένες τους πίστες.
Αυτό ισχύει περισσότερους από όλους για τον Χόρχε Λορένθο, ο οποίος έχει κερδίσει στο Ασσεν σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Ισπανός αναβάτης έρχεται στην Ολλανδία έχοντας πετύχει τρεις διαδοχικές νίκες στη φετινή σεζόν και αναζητεί την τέταρτη. Αν το καταφέρει αυτό θα είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του αλλά και η πρώτη αντίστοιχα για αναβάτη μετά το 2008. O τελευταίος που το είχε επιτύχει, αλλά με πέντε σερί καρό σημαίες σε μία χρονιά ήταν ο Βαλεντίνο Ρόσι.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η επικράτηση του Λορένθο στη Μεγάλη Βρετανία σήμανε την 21η νίκη στην καριέρα του σε ό,τι αφορά στα MotoGP. Mία μόλις λιγότερη από τους τέσσερις φορές παγκόσμιους πρωταθλητές (στα 500 κ.εκ.) Γκέοφ Ντουκ και Τζον Σούρτις και τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Κένι Ρόμπερτς.
Πάντως ο αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha μετράει ήδη τέσσερις νίκες σε έξι αγώνες του πρωταθλήματος και έχει καταφέρει να πάρει «αέρα» 25 βαθμών στην γενική κατάταξη από τον Κέισι Στόνερ που τον κυνηγά. Οι 140 βαθμοί που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής αποτελούν την ίδια συγκομιδή με την αντίστοιχη περίοδο στο πρωτάθλημα του 2010, όταν στο τέλος κατέκτησε τον τίτλο. Προς το παρόν θα έχει να καυχιέται ότι με την φετινή του απόδοση κατάφερε να ισοφαρίσει τον Στόνερ σε νίκες, φτάνοντας κι αυτός τις 42 στην αγωνιστική του καριέρα.
Μπορεί ωστόσο ο Ισπανός αναβάτης να συγκαταλέγει την πίστα του Ασσεν ως μία από τις αγαπημένες του, αλλά πέρυσι τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν για αυτόν όπως ήθελε καθώς τερμάτισε μόλις έκτος, μετά από ένα επεισόδιο με τον αδικοχαμένο Μάρκο Σιμοντσέλι.
«Το Ασσεν και το Μπρνο είναι οι πίστες που έχω σημειώσει τις περισσότερες νίκες. Νιώθω πολύ δυνατός εκεί και έχω μεγάλη εμπιστοσύνη διότι φέτος είμαστε πολύ προσηλωμένοι. Δεν έχουμε κάνει τόσα πολλά λάθη και δουλεύουμε αρκετά καλά προς την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στόχος μας παραμένει να εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στο βάθρο των νικητών σε κάθε αγώνα και εάν είναι εφικτό να κερδίζουμε. Το Ασσεν ταιριάζει στη μοτοσικλέτα μας και στο δικό μου οδηγικό στυλ. Επομένως θα δούμε τι θα γίνει», δήλωσε ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Μπεν Σπις προσμένει με ανυπομονησία τον αγώνα στην πίστα του Ασσεν καθώς την έχει συνδυάσει με την πρώτη νίκη στα MotoGP. Ο Τεξανός αναβάτης είχε πέρυσι κερδίσει εκεί, με την επετειακή κόκκινη με άσπρη Yamaha που σηματοδοτούσε τα 50 χρόνια συμμετοχής της ιαπωνικής εταιρείας στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
«Πραγματικά ανυπομονώ για αυτό τον αγώνα. Λατρεύω να τρέχω στην πίστα του Ασσεν όπου ανέκαθεν είχα καλά αποτελέσματα, ιδιαίτερα πέρυσι! Το μέρος της πρώτη μου νίκη στα MotoGP είναι πάντα μοναδικό. Είχαμε μία δύσκολη αρχή φέτος αλλά έχουμε μερικά σημαντικά βήματα βελτίωσης. Επομένως είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να συνεχίσουμε και να δώσουμε μάχη για μία θέση στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο Αμερικανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha.
Ο Κέισι Στόνερ αλλιώς υπολόγιζε ότι θα έρθουν τα πράγματα στη Μεγάλη Βρετανία και τελικά αλλιώς εξελίχθηκαν. Ο Αυστραλός αναβάτης ελπίζει ότι η ομάδα του θα είσαι σε θέση να δώσει λύση στο πρόβλημα της συνεχούς αναπήδησης της εμπρός ρόδας (chatter) που τον ταλανίζει αυτή τη χρονιά, το οποίο επιδεινώθηκε με το νέο εμπρός ελαστικό. Πλέον, η νίκη αποτελεί μονόδρομο για εκείνον αν θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι του φετινού τίτλου και παράλληλα να μην διακινδυνεύσει τη θέση του από τον teammate του Ντάνι Πεντρόζα.
Ο Ισπανός βρίσκεται μόλις 14 βαθμούς πίσω από τον Στόνερ και σίγουρα περιμένει ένα στραβοπάτημα του teammate του για να ανέβει στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Είχαμε πει από την αρχή ότι θα είναι το αουτσάιντερ της φετινής σεζόν. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι Λορένθο, Στόνερ και Πεντρόζα με την παρουσία τους στο βάθρο στην πίστα του Σίλβερστοουν έφτασαν κιόλας τις τέσσερις φορές στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα που κατετάγησαν στην πρώτη τριάδα και συνολικά τις επτά στα MotoGP. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού που τρεις συγκεκριμένοι αναβάτες έχουν καταφέρει να μοιραστούν το πόντιουμ τόσες φορές.
Αυτό που απασχολεί τον Στόνερ είναι το πρόβλημα με το chatter και το εμπρός ελαστικό, το οποία θεωρεί την αχίλλειο πτέρνα της RC213V. «Είχαμε μερικά καλά αποτελέσματα στο Ασσεν, αλλά και μερικά άσχημα. Ετσι, ελπίζουμε ότι θα πάμε εκεί αυτό το σαββατοκύριακο, θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα αποφύγουμε τους τραυματισμούς, όπως πέρυσι, όταν χτύπησα τον σβέρκο μου, κάτι που με ταλαιπωρούσε όλη τη σεζόν και εξακολουθεί να μου δημιουργεί προβλήματα μέχρι τώρα. Στον Ασσεν καταπονείται πολύ η άκρη του ελαστικού και δυστυχώς στη μοτοσικλέτα μας την παρούσα στιγμή, αυτό είναι το αδύνατο της σημείο. Επομένως χρειάζεται να δουλέψουμε την Πέμπτη και την Παρασκευή για να βελτιωθούμε προτού θεωρήσουμε ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Ελπίζω ο καιρός να είναι καλός για εμάς καθώς χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στην πίστα ώστε να δουλέψουμε πάνω σε σημαντικά θέματα στη μοτοσικλέτα. Εχουμε τρεις αγώνες τον έναν μετά τον άλλον, είναι σημαντικό να έχουμε κάποια καλά αποτελέσματα σε Ασσεν, Σάτσενρινγκ και Μουτζέλο. Για αυτό πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι», δύο ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Ντάνι Πεντρόζα στάθηκε στην περυσινή απουσία λόγω τραυματισμού ενώ και αυτός με τη σειρά του ευελπιστεί σε καλό καιρό, γεγονός που θα επιτρέψει στην Repsol Honda να δουλέψει με το νέο εμπρός ελαστικό και να βελτιώσει τα αδύνατα της σημεία.
«Δεν ήμουν εδώ πέρυσι λόγω τραυματισμού, αλλά είναι μία πίστα που γνωρίζουμε αρκετά καλά. Ο καιρός στο Ασσεν αλλάζει συνεχώς και ελπίζω ότι θα έχουμε κάποιες στεγνές στιγμές για να συνεχίσουμε το στήσιμο της μοτοσικλέτας και να την κάνουμε πιο ευκολοδήγητη. Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο με το νέο εμπρός ελαστικό και ας ελπίζουμε ότι αυτή την εβδομάδα θα κάνουμε ένα βήμα εμπρός. Το πιο σημαντικό στο Ασσεν είναι να έχεις καλή αίσθηση των ελαστικών διότι υπάρχουν πολλές γρήγορες στροφές. Πραγματικά ανυπομονώ για αυτόν τον αγώνα και στοχεύω να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ», υπογράμμισε ο Ντάνι Πεντρόζα.
Μνημειώδης ήταν η απόδοση του καλ Κρούτσλοου στο Σίλβερστοουν καθώς ο νεαρός Βρετανός κατάφερε αν και έτρεχε με κάταγμα στον αστράγαλο να τερματίσει μπροστά στους συμπατριώτες του στην έκτη θέση, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τελευταίος. Είναι η πρώτη φορά μετά το 2007 που ένας αναβάτης κατάφερε κατά την διάρκεια του αγώνα να κερδίσει τόσες πολλές θέσεις.
Και σε αυτόν τον αγώνα μεγάλος αντίπαλός του θα είναι ο teammate του Αντρέα Ντοβιτσιόζο. Ο αναβάτης της Monster Yamaha Tech 3 θα προσπαθήσει να κερδίσει το χαμένο έδαφος και την απώλεια βαθμών λόγω πτώσης από τον προηγούμενο αγώνα.
H Ducati ψάχνει ένα δεύτερο θετικό αποτέλεσμα φέτος μετά το Λε Μαν. Στο Σίλβερστοουν ο Χέιντεν έμοιαζε ότι το είχε, αλλά τελικά προδόθηκε από την πτώση των ελαστικών του και δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αντιθέτως ο Βαλεντίνο Ρόσι έδειχνε να παλεύει με τη μοτοσικλέτα του καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο Ιταλός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δηλώνει φανατικός θαυμαστής της Ολλανδικής πίστας.
«Το Ασσεν είναι μια εξαιρετική πίστα. Μου αρέσει πολύ και μου θυμίζει πολλές ωραίες αναμνήσεις. Προς το παρόν μπορούμε να δουλέψουμε πάνω στο στήσιμο για να προετοιμάσουμε τη μοτοσικλέτα καθώς προσπαθούμε να επιστρέψουμε στο επίπεδο που είχαμε φτάσει πριν από το Σίλβερστοουν, ο οποίος ήταν ένας εξαιρετικά δύσκολος αγώνας. Ημασταν λίγο καλύτεροι στην Βαρκελώνη και κατά την διάρκεια των στεγνών στιγμών στο Λε Μαν. Επομένως πρέπει τουλάχιστον να ανακτήσουμε αυτόν τον ρυθμό. Εάν όμως τύχει να βρέξει, γνωρίζουμε ότι θα μπορούμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί», δήλωσε ο Βαλεντίνο Ρόσι.
Στο θέμα του καιρού στάθηκε και ο Νίκι Χέιντεν, τονίζοντας παράλληλα ότι αποκόμισε σημαντικά στοιχεία από τον αγώνα στο Σίλβερστοουν.
«Το Ασσεν έχει αλλά με τα χρόνια, αλλά είναι μία πίστα που μου αρέσει. Υπάρχουν μερικά καλά, γρήγορα σημεία. Το Ασσεν είναι ένα από αυτά τα μέρη όπου ποτές δεν ξέρει τι καιρό θα κάνει, επομένως χρειάζεται να είναι προετοιμασμένος για ο,τιδήποτε το Σάββατο. Εάν κοιτάξει κανείς τον τελευταίο μου αγώνα, δεν θα έλεγα ότι ήταν θετικός, αλλά σίγουρα έμαθα μερικά πράγματα. Ένα από αυτά ήταν ότι θα πρέπει να βρούμε μία λύση για να μην καταστρέφουμε τα ελαστικά τόσο γρήγορα. Θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό στην Ολλανδία και θα προσπαθήσουμε να πάρουμε ένα θετικό αποτέλεσμα», υπογράμμισε ο Αμερικανός αναβάτης της Ducati.
Εν αντιθέσει με τον Χέιντεν που αναζητά μία καλή απόδοση, ο Αλβάρο Μπαουτίστα φαίνεται πως έχει βρει τη μυστική συνταγή με τη νέα μοτοσικλέτα. Ηδη, ο ισπανός αναβάτης της San Carlo Honda Gresini έδωσε την απάντησή του στο Σίλβερστοουν ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση. Μία επίδοση και έναν ρυθμό που σίγουρα επιθυμεί να έχει και στην Ολλανδία. Ο ίδιος δηλώνει ότι μετά τις αλλαγές στην Βαρκελώνη έχει καλύτερη αίσθηση της μοτοσικλέτας του και πλέον το διασκεδάζει. Αυτό φάνηκε τουλάχιστον στην αγγλική πίστα.
«Το Σαββατοκύριακο στο Σίλβερστοουν ήταν σίγουρα πολύ θετικό για εμάς. Μετά τις αλλαγές στην Βαρκελώνη, βελτιώθηκε πολύ η αίσθηση της μοτοσικλέτας μου στο Σίλβερστοουν, κάτι που μπορέσαμε να το επιβεβαιώσουμε. Ενιωθα άνετα, ασφαλής πάνω στη μοτοσικλέτα από την αρχή και το διασκέδαζα, κάτι που φάνηκε από την πολ ποζίσιον το Σάββατο, την πρώτη μου στα MotoGP και από το γεγονός ότι έτρεχα κατά την διάρκεια του αγώνα με το πρώτο γκρουπ των αναβατών. Στο Ασσεν θα προσπαθήσω να επιβεβαιώσω την καλή μου φόρμα, να τρέξω και πάλι μαζί με τους πρώτους και να συνεχίσω να προοδεύω. Ο επόμενος στόχος σίγουρα είναι μια θέση στο βάθρο, αλλά δεν θα πρέπει να μας γίνει έμμονη ιδέα διότι είμαι σίγουρος ότι εάν συνεχίσουμε να δουλεύουμε όπως κάνουμε, τότε αργά ή γρήγορα αυτό θα έρθει. Το Ασσεν είναι μία ιστορική πίστα με ένα μείγμα γρήγορων και αργών στροφών και πολλές αλλαγές κατεύθυνσης. Προφανώς ο καιρός θα παίξει σημαντικό ρόλο μα τις χαμηλές θερμοκρασίες και την συνεχή απειλή βροχής. Η παλιά πίστα σίγοτρα ήταν πιο ενδιαφέρουσα και πραγματικά μου άρεσε, αλλά και η νέα σχεδίαση έχει μερικές καλές στροφές. Η ατμόσφαιρα πάντα στο Ασσεν είναι καταπληκτική και μοιάζει με μία γιορτή της μοτοσικλέτας», δήλωσε ο Αλβάρο Μπαουτίστα.
Ο Στέφαν Μπραντλ στην πρώτη χρονιά στα MotoGP δεν δηλώνει και φανατικός θαυμαστής του Ολλανδικού αγώνα καθώς πέρυσι έπεσε στην τελευταία φουρκέτα. Παράλληλα, έρχεται στο Ασσεν με τραυματισμένο δάχτυλο που αποκόμισε από το Σίλβερστοουν.
«Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε καλές καιρικές συνθήκες και θα βελτιώσουμε τη μοτοσικλέτας μας. Η πίστα του Ασσεν δεν είναι από τις αγαπημένες μου, ιδίως το πρώτο τμήμα της που δε μου αρέσει. Νομίζω όμως ότι φέτος με μία μοτοσικλέτα MotoGP θα είναι τελείως διαφορετικά. Ανυπομονώ για ένα καλό και ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο στο Ασσεν», τόνισε ο «ρούκι» του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Χέκτορ Μπαρμπερά με την «δορυφορική» ομάδα της Ducati, Pramac Racing Team, ευελπιστεί σε μία θετική εμφάνιση ενώ ο Κάρελ Αμπραχαμ της έτερης «δορυφορικής» της Ιταλικής εταιρείας, AB Racing, θα πρέπει να κριθεί κατάλληλος να συμμετάσχει στον αγώνα μετά το ατύχημά του στο Σίλβερστοουν.
Στην κατηγορία των CRT κυριαρχεί το δίσυμο της Power Electronics, Αλειξ Εσπαργκάρο και Ράντι ντε Πουνιέ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από αυτό το Σαββατοκύριακο και για τα τρία συνεχόμενα η δράση αναμένεται να είναι καταιγιστική στο παγκόσμιο πρωτάθλημα καθώς το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις αντίστοιχα αγώνες, έναν δηλαδή κάθε Σαββατοκύριακο. Μετά την Ολλανδία, είναι η Γερμανία (8/7) και ακολουθεί η Ιταλία (15/7).
Οι κατατακτήριες δοκιμές στην Ολλανδία είναι την Παρασκευή ενώ ο αγώνας θα διεξαχθεί το Σάββατο στις 15:00 το μεσημέρι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]