Είναι η τρίτη φορά φέτος που ο Αυστραλός αναβάτης θα ξεκινήσει τον αγώνα από την πρώτη θέση.
Ο Στόνερ πραγματοποίησε δύο εκπληκτικούς γύρους με τη μαλακή γόμα μόλις δύο λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας και τα κατάφερε παρά την κίνηση που βρήκε μέσα στην πίστα. Η μάχη που έδωσε στο τέλος των κατατακτήριων με τον Χόρχε Λορένθο που βρισκόταν παράλληλα μέσα στην πίστα ενώ ο Αυστραλός πραγματοποιούσε τον καλύτερο γύρο του, ήταν εκπληκτική και αποζημίωσε τους χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στο Ασσεν.
Τελικά ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha δεν κατάφερε να δώσει τη δική του απάντηση στον Στόνερ και αρκέστηκε στη τρίτη θέση, πέφτοντας κι αυτός θύμα της κίνησης μέσα στην πίστα τη στιγμή που ταχύτερου του γύρου.
Μεταξύ των δύο μονομάχων, «σφήνωσε» την τελευταία στιγμή ο Ντάντι Πεντρόζα, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την απόδοσή του αυτό το διήμερο. Με τη δεύτερη θέση του Πεντρόζα, η ομάδα της Repsol Honda θα ξεκινήσει για τρίτη φορά φέτος από τις δύο πρώτες θέσεις (μετά το Εστορίλ και το Λε Μαν). Παράλληλα, η εργοστασιακή ομάδα είδε τους δύο αναβάτες της να ρίχνουν ακόμη περισσότερο τα χρονόμετρα κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, αφού ήταν οι μόνοι που έπεσαν κάτω από το 1:34.
Ο καιρός και πάλι επεφύλαξε τις δικές του εκπλήξεις καθώς οι ψιχάλες τις βροχής διέκοψαν αρκετές φορές τη διαδικασία. Τελικά 15 περίπου λεπτά κι όταν εμφανίστηκαν οι αχτίδες του ηλίου, οι αναβάτες όρμησαν στην πίστα για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Πεντρόζα είχε προλάβει να είναι πρώτος, ακολουθούμενος από τον Λορένθο.
Ο Στόνερ μπήκε αποφασισμένος στα τελευταία λεπτά των κατατακτήριων δίχως, όπως φάνηκε, να έχει επηρεαστεί από την πρωϊνή πτώση του. Αμέσως ο Αυστραλός έριξε το χρόνο του κάτω από το 1:34 και έδειξε τις άγριες προθέσεις του στον Χόρχε Λορένθο που παράλληλα βρισκόταν μέσα στην πίστα. Ο Ισπανός προσπάθησε να απαντήσει, αλλά δεν κατάφερε. Η μονομαχία των δύο αναβατών ήταν εντυπωσιακή και έδωσε ένα μικρό δείγμα του τι πρόκειται να επακολουθήσει στον αυριανό αγώνα.
Σφήνα μεταξύ των δύο, μπήκε λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας ο Ντάνι Πεντρόζα και με έναν πολύ καλό γύρο «έκλεψε» τη δεύτερη θέση από τον Λορένθο.
Πέραν των τριών αναβατών που έχουν χαρίσει ωραίες στιγμές εφέτος, το θέμα των κατατακτήριων ήταν η τέταρτη θέση του Στέφαν Μπραντλ. Ο «ρούκι» της κατηγορίας πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση στο τέλος των δοκιμών και απέσπασε την υψηλότερη θέση που έχει κερδίσει μέχρι στιγμής σε κατατακτήριες στα MotoGP. Και να φανταστεί κανείς ότι αυτή την πίστα δεν τη συμπαθεί καθώς πέρυσι είχε μία άσχημη πτώση. Παράλληλα, όλο το διήμερο ο Γερμανός αναβάτης της LCR Honda κινήθηκε σε ρηχά νερά. Εντούτοις, κατάφερε να αποσπάσει την καλύτερη θέση μεταξύ των «δορυφορικών» ομάδων, ξεπερνώντας ακόμη και εργοστασιακούς αναβάτες.
Δίπλα του στη δεύτερη σειρά εκκίνησης θα βρίσκεται ο Καλ Κρούτσλοου που ουδόλως φαίνεται να επηρεάζεται από το κάταγμα στον αστράγαλό του. Ο Μπεν Σπις θα ξεκινήσει τον αγώνα από την έκτη θέση και ελπίζει σε μία καλή εκκίνηση αν θέλει να βρεθεί μεταξύ των πρώτων.
Ο teammate του Κρούτσλοου, Αντρέα Ντοβιτσιόζο πέτυχε την έβδομη καλύτερη επίδοση, χωρίς να καταφέρει στα τελευταία λεπτά να βελτιώσει καθόλου τον χρόνο του. Ο Αλβάρο Μπαουτίστα δεν είχε απόδοση ανάλογη με τις ελεύθερες δοκιμές αφού μία πτώση στον τελευταίο του ταχύτερο γύρο τον έριξε πίσω. Ετσι, ο Ισπανός αναβάτης της San Carlo Honda Gresini θα αναγκαστεί να ξεκινήσει τον αγώνα από την όγδοη θέση.
Η Ducati καταποντίστηκε στις κατατακτήριες αφού τόσο οι εργοστασιακοί αναβάτες της όσο και αυτοί που τρέχουν με τις «δορυφορικές» της ομάδες δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον φρενήρη ρυθμό των Honda και Yamaha, αντίστοιχα. Καλύτερος στο Ιταλικό στρατόπεδο, ο Νίκι Χέιντεν που θα λάβει εκκίννηση από την ένατη θέση, έχοντας πίσω του τον teammate του, Βαλεντίνο Ρόσι αλλά και τον Χέκτορ Μπαρμπερά.
Ταχύτερος στις CRT μοτοσικλέτες και δωδέκατος γενικής ήταν ο Ράντι ντε Πουνιέ, παίρνοντας κατά κάποιον τρόπο εκδίκηση από τον teammate του, Αλειξ Εσπαργκάρο, ο οποίος είχε επικρατήσει στις δύο τελευταίες ελεύθερες δοκιμές.
Αναλτυικά τα αποτελέσματα
1. Κέισι Στόνερ Repsol Honda 1:33.713
2. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda 1:33.828 +0.115
3. Xόρχε Λορένθο Yamaha 1:34.001 +0.288
4. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda 1:34.035 +0.322
5. Καλ Κρούτσλοου Μonster Yamaha Tech 3 1:34.486 +0.773
6. Μπεν Σπις Yamaha 1:34.644 +0.931
7. Aντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Yamaha Tech 3 1:34.698 +0.985
8. Aλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini 1:34.722 +1.009
9. Νίκι Χέιντεν Ducati 1:34.751 +1.038
10. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati 1:35.057 +1.344
11. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Racing Ducati 1:35.289 +1.576
12. Ράντι ντε Πουνιέ Aspar Aprilia 1:35.830 +2.117
13. Aλειξ Εσπαργκάρο Aspar Aprilia 1:36.007 +2.294
14. Μισέλ Πίρο Gresini FTR-Honda 1:36.647 +2.934
15. Mατιά Παζίνι Speed Master Aprilia 1:36.943 +3.230
16. Ντανίλο Πετρούτσι Ioda-Aprilia 1:36.967 +3.254
17. Kάρελ Αμπραχαμ AB Cardion Ducati 1:37.110 +3.397
18. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia FTR-Kawasaki 1:37.191 +3.478
19. Τζέιμς Ελισον Forward Suter-BMW 1:37.281 +3.568
20. Iβάν Σίλβα Avintia Inmotec-Kawasaki 1:37.554 +3.841
21. Κόλιν Εντουαρτς Forward Suter-BMW 1:38.305 +4.592
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]