Ο αγώνας στην Ιταλική πίστα αποτελεί τον ένατο γύρο της χρονιάς.
Η πίστα που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα βορειοανατλικά της Φλωρεντίας στην πανέμορφη κοιλάδα της Τοσκάνης, έχει αγοραστεί το 1988 από την Ferrari και αποτελεί το επίκεντρο δοκιμών της Ιταλικής εταιρείας. Κατασκευάστηκε το 1974 αλλά μετά την εξαγορά ανακαινίστηκε πλήρως και έχει εξελιχθεί σε μία άκρως τεχνική σε θέμα σχεδιασμού πίστα και πολύ ασφαλής. Εχει μήκος 5.245 χιλιόμετρα και διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ευθείες (1.141 μέτρα). Εχει μήκος 14 μέτρα και απαρτίζεται πλην των ευθειών από 15 στροφές, εκ των οποίων οι έξι είναι αριστερόστροφες και οι εννέα δεξιόστροφες.
Θεωρείται μία από τις γρήγορες και πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος με ένα μείγμα αργών και γρήγορων στροφών. Δεν είναι τυχαίο που αποτελεί μία από τις αγαπημένες όλων των αναβατών του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Και αυτό γιατί έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν το γκάζι μέχρι το τέρμα. Φέτος μάλιστα αναμένεται να δούμε αρκετά υψηλές ταχύτητες αφού είναι η πρώτη φορά που οι 1000άρες μοτοσικλέτες την επισκέπτονται.
Το πρωτάθλημα έχει ήδη πάρει «φωτιά» με τον Λορένθο να προηγείται του Πεντρόζα πλέον με 14 βαθμούς. Η τριπλέτα Λορένθο, Πεντρόζα και Στόνερ έχει μονοπωλήσει μέχρι στιγμής το εφετινό πρωτάθλημα και δίνει μάχη στη διεκδίκηση του εφετινού τίτλου. Ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha μέσα σε δύο εβδομάδες βίωσε δυο εκ διαμέτρου αντίθετες καταστάσεις. Από τη μεγάλη απογοήτευση όταν εγκατέλειψε στο Ασσεν, πέρασε στην ικανοποίηση και ενθουσιασμό με την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο Σάχσενρινγκ. Ετσι, εκεί που ισοβαθμούσε με τον Στόνερ μετά την Ολλανδία, πέρασε πλέον μπροστά στην βαθμολογία με 14 βαθμούς αφού ο Αυστραλός εγκατέλειψε στην Γερμανία. Η δεύτερη θέση χαρακτηρίστηκε επιτυχία για τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή καθώς ήταν σαφές όλο το τριήμερο στην Γερμανία ότι οι Honda ήταν άπιαστες.
«Μετά από δύο δύσκολα Σαββατοκύριακα φτάσαμε στο Μουτζέλο. Αγαπώ αυτή την πίστα, είναι πολύ γρήγορη και μάλλον θα ταιριάζει στη μοτοσικλέτα μας. Χαίρομαι που ηγούμαι του πρωταθλήματος αλλά έχουμε ακόμη πολλούς αγώνες, επομένως ο στόχος μας είναι και πάλι να στοχεύσουμε στο βάθρο των νικητών και στη νίκη, εάν είναι εφικτό», δήλωσε ο Χόρχε Λορένθο. Μην ξεχνάμε ότι ο Ισπανός τρέχει με τραυματισμένο αστράγαλο, «προίκα» από τον ατύχημα του στο Ασεν με τον Μπαουτίστα.
Ο Ντάνι Πεντρόζα έφυγε από το Σάχσενρινγκ πετυχαίνοντας αυτό που ήθελε τόσο καιρό, την πρώτη του φετινή νίκη. Μία νίκη με την οποία έφτασε πλέον τις 16 στα MotoGP ενώ η παρουσία του στο βάθρο των νικητών στην Γερμανία σήμανε την 63η φορά που βρέθηκε μέσα στους τρεις πρώτους αναβάτες της κατηγορίες. Ο Ισπανός χρειάζεται μόλις μία ακόμη για να φτάσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή των 500 κ.εκ. Γουέιν Ρούνεϊ. Παράλληλα, με την πολ ποζίσιον που κέρδισε στην Γερμανία έχει φτάσει τις 20, επίδοση που είναι η υψηλότερη στο MotoGP για Ισπανό αναβάτη. Την πρώτη θέση ωστόσο τη μοιράζεται με τον Χόρχε Λορένθο.
Η απόδοση του Πεντρόζα μέχρι στιγμής αποδεικνύει ότι έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο. Ηδη, με τη νίκη του στην Γερμανία και την εγκατάλειψη του teammate Κέισι Στόνερ, ανέβηκε εκείνος πλέον στη δεύτερη του πρωταθλήματος, έχοντας 14 βαθμούς διαφορά από τον πρωτοπόρο Λορένθο.
«Ανυπομονώ να φτάσω στο Μουτζέλο και θα προσπαθήσω να κρατήσω αυτή τη φόρα σε μία πίστα που επίσης αγαπώ και την σχεδίαση και την εξαιρετική ατμόσφαιρά της. Σωματικά είναι μία απαιτητική πίστα. Πέρυσι πήγα εκεί πολύ αδύναμος λόγω τραυματισμού και δεν είχα έναν καλό αγώνα. Είχαμε όμως μία σπουδαία νίκη το 2010 και τώρα νιώθω καλά και έτοιμος να απολαύσω την οδήγηση εκεί. Το Μουτζέλο είναι μία εντελώς διαφορετική πίστα. Είναι σημαντικό να έχω μία αρκετά γρήγορη μοτοσικλέτα σε αυτές τις στροφές και παράλληλα να δείξουμε στην πίστα τα δυνατά μας σημεία. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ισχύ του κινητήρα της Honda. Η πρώτη νίκη στο Σάχσενρινγκ ήταν εξαιρετικό αποτέλεσμα για εμένα και την ομάδα. Βρισκόμαστε πιο κοντά σε βαθμούς στο πρωτάθλημα, αλλά μία νίκη δε θα μας δώσει τον τίτλο. Ημουν ήρεμος και χωρίς τις νίκες και δεν θα επαναπαυτούμε τώρα διότι πετύχαμε την πρώτη. Αυτή τη χρονιά χρειάζεται να είσαι σχεδόν τέλειος σε κάθε αγώνα για να κερδίσεις, επομένως πρέπει να πιέσουμε σκληρά», τόνισε ο Ντάνι Πεντρόζα.
Και από τα συναισθήματα της χαράς στην απογοήτευση του Κέισι Στόνερ. Ο Αυστραλός μέσα σε μία εβδομάδα είδε την ψυχολογία του να καταρρακώνεται καθώς εκεί που ισοβαθμούσε στην πρώτη θέση με τον Λορένθο μετά την Ολλανδία, ήρθε η εγκατάλειψη στην Γερμανία που τον έριξε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης.
Δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν προσπάθησε για τη νίκη στο Σάχσενρινγκ. Ηταν επίμονος, ταχύτατος και αποδοτικός καθ’όλη την διάρκεια του τριημέρου. Ενας λάθος όμως στο τέλος του αγώνα κυρίως λόγω της πίεσης που ασκούσε στον teammate του, του στοίχισε την παρουσία του στο βάθρο και μαζί μία θέση στην βαθμολογία. Το μόνο που κοιτάζει πλέον ο Αυστραλός είναι να κερδίσει όσον το δυνατόν περισσότερους βαθμούς στην Ιταλία, σε μία πίστα που όπως είπε, του αρέσει πολύ.
«Ανέκαθεν μου άρεσε το Μουτζέλο, έχουμε απολαύσει εκεί μερικά πολύ καλά αποτελέσματα. Πέρυσι τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα είχαμε σχεδιάσει, αλλά ξέρουμε τι κάναμε λάθος. Επομένως, φέτος μπορούμε να είμαστε λίγο πιο ανταγωνιστικοί. Πραγματικά απολαμβάνω τις γρήγορες στροφές εδώ, υπάρχουν πολλά σημεία όπου σπινάρουν οι τροχοί και κάποια άλλα που αλλάζεις γρήγορα κατεύθυνση. Το Μουτζέλο δεν είναι μία μικρή, βρώμικη πίστα, αλλά ένα μέρος που μπορείς να ανοίξεις το γκάζι. Μετά τον απογοητευτικό αγώνα στο Σάχσενρινγκ, θέλω να ανέβω και πάλι στη μοτοσικλέτα και να κερδίσω πίσω μερικούς βαθμούς στο πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Κέισι Στόνερ. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά από πέρυσι στο Ισπανικό GP που ο Αυστραλός αναβάτης δεν βρέθηκε στο βάθρο των νικητών, βάζοντας τέλος σε ένα σερί 22 συνεχών αγώνων.
Τώρα για το ποιος θα είναι αυτός που ενδέχεται να διεκδικήσει μία θέση πίσω από τον Στόνερ, τα ονόματα που παίζουν είναι τρία, με βάση πάντα τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα. Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο ελπίζει να διατηρήσει τη… φόρα που έχει στα τελευταία δύο GP. Ο Ιταλός αναβάτης της San Carlo Honda Gresini τερμάτισε σε Ασσεν και Σάχσενρινγκ στην τρίτη θέση, ενώ συνολικά είναι η τρίτη φορά που βρίσκεται εκεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τελευταίος αναβάτης «δορυφορικής» ομάδας που κατάφερε μέσα σε μία χρονιά να ανέβει στο βάθρο τρεις φορές ήταν ο συμπατριώτης του Μάρκο Μελάντρι το 2007. Με αυτά και με αυτά ο «Ντόβι» ξεπέρασε στην γενική κατάταξη τον teammate του Καλ Κρούτσλοου και βρίσκεται μόνος στην τέταρτη θέση. Το πλεονέκτημα σε αυτόν τον αγώνα φαίνεται πως το έχει ο Ιταλός αναβάτης καθώς θα τρέχει εντός έδρας με χιλιάδες συμπατριώτες του να τον εμψυχώνουν.
Μέσα στα φαβορί για μία καλή θέση συγκαταλέγεται και ο Μπεν Σπις αφού στους τελευταίους αγώνες έχει ανακάμψει. Ο Τεξανός δείχνει να βρίσκει τον καλό του εαυτό, έστω και αργά, και ψάχνει μία εμφάνιση καλύτερη από εκείνες σε Ασσεν και Σάχσενρινγκ (τέταρτος).
Η Ducati στο Μουτζέλο είναι σα να παίζει εντός έδρας. Η Ιταλική ομάδα αναζητά ένα θετικό αποτέλεσμα φέτος σε μία πίστα που είναι η αγαπημένη του Βαλεντίνο Ρόσι. Ο «γιατρός» έχει σημειώσει εννέα νίκες σε όλες τις κατηγορίες εδώ και ελπίζει να φτάσει τις δέκα. Όπως φαίνεται οι ρυθμίσεις που έχει ετοιμάσει η Ducati και παρουσίασε στην Γερμανία, δείχνουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Αυτό φάνηκε τόσο από την απόδοση του Χέιντεν στις ελεύθερες δοκιμές και Ρόσι στον αγώνα με τον Ιταλό να σημειώσει την καλύτερή του φετινή επίδοση (έκτος) στο στεγνό.
«Την περασμένη Κυριακή στο Σάχσενρινγκ χρησιμοποιήσαμε ένα στήσιμο που δεν μας επέτρεψε να έχουμε πιο συνεχή απόδοση και να πιέσουμε λίγο λιγότερο το πίσω ελαστικό αν και είχαμε έναν ικανοποιητικό ρυθμό στο τέλος του αγώνα. Ηταν το καλύτερο μας αποτέλεσμα μέχρι στιγμής στο στεγνό, επομένως τώρα θα ξεκινήσουμε από τα βασικά σε μια προσπάθεια να βελτιωθούμε στο Μουτζέλο. Είναι ένας Ιταλικός αγώνας, έτσι όλοι, όπως κι εγώ θα πρέπει να καταβάλουμε επιπλέον προσπάθεια να τα πάμε καλά σε αυτόν τον αγώνα στην χώρα μας. Είναι μία από τις καλύτερες πίστες στον κόσμο, σε θέμα σχεδιασμού και ατμόσφαιρας . Ολοι οι φανατικοί φίλοι μας έρχονται να μας δουν και να μας υποστηρίξουν. Πρέπει πραγματικά να βάλουμε τα δυνατά μας», δήλωσε ο Βαλεντίνο Ρόσι. Η αλήθεια είναι ότι το κίνητρο ρίναι πολύ μεγάλο για την Ducati και τον Ιταλό αναβάτη καθώς ο ενθουσιασμός του κόσμου αναμένεται να αποτελέσει μία επιπλέον σημαντική βοήθεια για την Ιταλική ομάδα.
Ο Νίκι έχει να ανέβει στο βάθρο των νικητών στο Μουτζέλο από το 2006 και ψάχνει κι εκείνος με τη σειρά ένα θετικό αποτέλεσμα. Στην Γερμανία ήταν ταχύτατος ιδίως στις ελεύθερες δοκιμές και άτυχος κατά την διάρκεια του αγώνα, κάτι που του άφησε όπως ομολογεί μία πικρή γεύση.
«Αν και εξακολουθώ να έχω μία πικρή γεύση στο στόμα μου σχετικά με τον αγώνα της προηγούμενης εβδομάδας, ανυπομονώ για το Μουτζέλο. Είναι μία από τις καλύτερες πίστες όλης της χρονιάς, ιδιαίτερα όταν βρίσκεται εκεί με την Ducati. Είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε μεγάλη συμπαράσταση και θα είναι ένα πολύ απασχολημένο Σαββατοκύριακο, αλλά είναι ένας αγώνας κι ένα γεγονός που πραγματικά απολαμβάνω. Δεν είναι φυσικά μία από τις εύκολες πίστες, καθώς είναι πολύ τεχνική και πραγματικά χρειάζεται να προσέχεις. Είναι όμως μία από τις πίστες που «ανοίγεις» τη 1000άρα μοτοσικλέτα και αναμένω πολύ ανεβασμένες ταχύτητες. Για εμένα δεν ήταν μία εύκολη πίστα όσο βρίσκομαι στη Ducati, αλλά μου αρέσει πολύ. Πρέπει να ανασυγκροτηθούμε όλο το σαββατοκύριακο και να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα την Κυριακή, αφού αυτό μετράει».
Σε ό,τι αφορά στις «δορυφορικές» ομάδες της Ducati, ο Χέκτορ Μπαρμπερά δεν έχει καταφέρει να πετύχει ένα σημαντικό αποτέλεσμα ενώ ο Κάρελ Αμπραχαμ για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα θα απουσιάσει και τη θέση του θα λάβει και πάλι ο δοκιμαστής της Ducati, Φράνκο Μπαταΐνι.
Στις «δορυφορικές» ομάδες της Honda τώρα, ο Αλβάρο Μπαουτίστα εξέπληξε τους πάντες στην Γερμανία όταν τερμάτισε έβδομος ενώ είχε ξεκινήσει τον αγώνα λόγω τιμωρίας τελευταίος. Σημαντικό για εκείνον στην Ιταλία είναι να βρει ένα καλό στήσιμο της μοτοσικλέτας ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Αλλωστε, ο αγώνας έχει ιδιαίτερη σημασία για την San Carlo Honda Gresini καθώς κι αυτή παίζει εντός έδρας.
Ο Στέφαν Μπραντλ μάλλον θέλει να ξεχάσει την ατυχία στην Γερμανία και να παρουσιάσει ένα νέο, πιο δυναμικό πρόσωπο στην Ιταλία. Η πίστα του αρέσει πολύ, όπως και στους περισσότερους αναβάτες δηλαδή, και ανυπομονεί να έχει μία καλή εμφάνιση κι εκεί.
Στις CRT μοτοσικλέτες ο Ράντι ντε Πουνιέ προηγείται ήδη στο πρωτάθλημα, έχοντας όμως μια ανάσα πίσω του τον teammate Αλειξ Εσπαργκάρο.
οι κατατακτήριες θα γίνουν το Σάββατο στις 15:00 όπως και και ο αγώνας της Κυριακής.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]