Στις σημερινές πρωΐνές ελεύθερες δοκιμές ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha ήταν ο ταχύτερος όλων στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας και είχε μάλιστα τη δυνατότητα να βελτιώνει τον χρόνο του κάθε φορά που έβγαινε στην πίστα.
Από την αρχή ο Λορένθο δείχνει τις προθέσεις του στον Ιταλικό αγώνα και βάζει τις βάσεις για ένα θετικό Σαββατοκύριακο. Στον τελευταίο μάλιστα γύρο του τη στιγμή που ο Στόνερ βρισκόταν στην πίστα και είχε ανέβει από την πέμπτη θέση στην δεύτερη, ακριβώς πίσω του, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έριξε ακόμη περισσότερο τον χρόνο του στο 1:48.131 και «καθάρισε» την διαδικασία.
Ο Κέισι Στόνερ έμεινε πίσω από τον Ισπανό με 0,518 δευτ. διαφορά, πραγματοποιώντας την καλύτερή του επίδοση κι αυτός στον τελευταίο του γύρο λίγο πριν τη λήξη των δοκιμών.
Η μονομαχία των τριών φετινών πρωταγωνιστών συνεχίστηκε και στην Ιταλία καθώς ο Ντάνι Πεντρόζα έμεινε πίσω τους με 0,746 δευτ. διαφορά από τον Λορένθο και 0,228 δευτ. από τον teammate του.
Η Ducati δείχνει να τα πηγαίνει καλά στο στεγνό. Ο Νίκι Χέιντεν όπως στην Γερμανία έτσι κι εδώ ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Ιταλικής ομάδας στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Αμερικανός πραγματοποίησε την καλύτερη του επίδοση αρκετά νωρίς μόλις στον έβδομο γύρο από τους 20 που συμπλήρωσε μέσα στην πίστα.
Η μάχη μεταξύ των δύο αναβατών της Monster Yamaha Tech 3 φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και στο Μουτζέλο. Το πρωΐ ο Καλ Κρούτσλοου έσωσε στο τέλος της πατρίδα και υπερίσχυσε του teammate του στην τελευταία του προσπάθεια, κερδίζοντας έτσι μία θέση και ανεβαίνοντας πέμπτος. Ο Βρετανός ωστόσο έμεινε μέσα στην πίστα από μηχανικό πρόβλημα στη μοτοσικλέτα του. Πίσω του με μόλις 0,042 δευτ. ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο που όπως είναι γνωστό τρέχει εντός έδρας.
Ο Βαλεντίνο Ρόσι πίεσε στο τέλος και κατάφερε να ανεβάσει την έτερη εργοστασιακή Desmosedici στην έβδομη θέση. Αλλωστε, ο Ιταλός το είχε πει, ότι δηλαδή όλοι στην ομάδα θα πρέπει να πιέσουν και να προσφέρουν το κάτι παραπάνω, μιας και ο αγώνας γίνεται στην Ιταλία. Μόλις 0,092 δευτ. πίσω του βρέθηκε η «δορυφορική» Ducati του Χέκτορ Μπαρμπερά.
Ο Μπεν Σπις έμεινε τον λιγότερο χρόνο μέσα στην πίστα (δώδεκα γύροι) και κατάφερε στον όγδοο από αυτούς να πετύχει χρόνο που τον έφερε στην ένατη θέση. Ο Αμερικανός είχε μία μικρή πτώση στο χαλίκι χωρίς να τραυματιστεί.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Στέφαν Μπραντλ που ξεκίνησε το τριήμερο μάλλον μουδιασμένα.
Ο Αλβάρο Μπαουτίστα έμεινε πίσω αφού μία ανώδυνη πτώση τη στιγμή που είχε ρυθμό και προσπαθούσε για το καλύτερο, τον ανάγκασε να σταματήσει. Αρχικά, ο Ισπανός έφυγε στο χαλίκι αλλά στη συνέχεια η μοτοσικλέτα του έπεσε στο πλάι, παρασύροντας κι αυτόν.
Τον καλύτερο χρόνο στις CRT και δωδέκατο γενικής πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά ο Ράντι ντε Πουνιέ, ακολουθούμενος (και πάλι) από τον teammate του Αλειξ Εσπαργκάρο.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Χόρχε Λορένθο Yamaha 1:48.131 17
2. Κέισι Στόνερ Repsol Honda 1:48.649 +0.518 15
3. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda 1:48.877 +0.746 18
4. Νίκι Χέιντεν Ducati 1:48.981 +0.850 20
5. Καλ Κρούτσλοου Monster Υamaha Tech 3 1:49.023 +0.892 18
6. Αντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Υamaha Tech 3 1:49.038 +0.907 19
7. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati 1:49.074 +0.943 19
8. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Racing 1:49.166 +1.035 17
9. Μπεν Σπις Yamaha 1:49.398 +1.267 12
10. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda 1:49.438 +1.307 19
11. Aλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini 1:49.688 +1.557 16
12. Ράντι ντε Πουνιέ Power Electronics Aspar 1:50.949 +2.818 16
13. Aλειξ Εσπαργκάρο Power Electronics Aspar 1:51.101 +2.970 16
14. Mατιά Παζίνι Speed Master 1:51.253 +3.122 19
15. Mισέλ Πίρο Honda Gresini 1:51.835 +3.704 17
16. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia Blusens 1:51.973 +3.842 20
17. Κόλιν Εντουαρτς NGM Mobile Forward Racing 1:52.154 +4.023 14
18. Ντανίλο Πετρούτσι Came IodaRacing Project 1:52.952 +4.821 18
19. Τζειμς Ελισον Paul Bird Motorsport 1:53.390 +5.259 17
20. Iβάν Σίλβα Avintia Blusens 1:53.931 +5.800 18
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]