Ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha κατάφερε με μία πολύ καλή εκκίνηση να περάσει στην πρώτη στροφή τον poleman Πεντρόζα και να μείνει σταθερά στην πρώτη θέση μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής πανηγύρισε έτσι την δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην Ιταλική πίστα. Ετσι, μπόρεσε να διατηρήσει την πρώτη θέση στην γενική βαθμολογία και να πάρει... αέρα 19 βαθμών από τον δεύτερο Πεντρόζα.
Ακόμη κι ένα μικρό λάθος που έκανε στον τρίτο γύρο του GP δεν του στοίχισε σε κάτι. Η νίκη του ήταν τόσο άνετη που στον τελευταίο γύρο είχε σηκώσει το χέρι του και χαιρετούσε στο πλήθος.
Ο Λορένθο ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο ένα πολύ θετικό τριήμερο για αυτόν και την ομάδα του.
Πίσω του σε έναν ήρεμο αγώνα από τον πέμπτο γύρο που... γλύτωσε το κυνήγι του Αντρέα Ντοβιτσιόζο, τερμάτισε ο Ντάντι Πεντρόζα, διατηρώντας έτσι για ένα ακόμη GP τη δεύτερη θέση του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Ισπανός είναι αυτός πλέον που έχει αναλάβει το κυνήγι του Λορένθο για λογαριασμό της Repsol Honda, αφού ο Στόνερ είχε έναν πολύ δύσκολο αγώνα αλλά και γενικότερα Σαββατοκύριακο. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής χρησιμοποίησε το νέο πίσω ελαστικό της Bridgestone και είχε μία άσχημη εκκίνηση, πέφτοντας όγδοος. Στη συνέχεια ανέβασε ρυθμό σκαρφαλώνοντας μέχρι την πέμπτη θέση. Δεν κατάφερε όμως να διατηρηθεί εκεί αφού είχε μία έξοδο στο χαλίκι στην στροφή Correntaio της Ιταλικής πίστας με αποτέλεσμα να πέσει δέκατος. Στους τελευταίους γύρους πίεσε αρκετά και μετά μάχε που έδωσε με τους Μπαουτίστα και Μπαρμπερά κατάφερε να τερματίσει τελικά μόλις όγδοος. Ο Αυστραλός μπορεί να διατήρησε την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη αλλά πλέον η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λορένθο στους 37 βαθμούς.
Στις πρώτες θέσεις του αγώνα, ο Κρούτσλοου Ντοβιτσιόζο ήταν αυτός που χαμογέλασε στο τέλος αφού για τρίτο συνεχόμενο αγώνα ο αναβάτης της Monster Yamaha Tech 3 βρέθηκε στο βάθρο των νικητών και δη στην τρίτη θέση, σκορπώντας ενθουσιασμό στους χιλιάδες συμπατριώτες του που έσπευσαν στην πίστα να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Ο Ιταλός αναβάτης πάλεψε στο τέλος με τον εντυπωσιακό Στέφαν Μπραντλ. Ο «ρούκι» εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του «Ντόβι» όταν εκείνος είχε «νικηθεί» από τον Πεντρόζα και πέρασε στην τρίτη θέση. Ο Ντοβιτσιόζο όμως επιδόθηκε σε ένα ανελέητο κυνήγι του Γερμανού αναβάτη της LCR Honda καταφέρνοντας να τον περάσει στα φρένα τρεις γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Ο Μπαντλ προσπάθησε στο τέλος να απαντήσει και να διεκδικήσει το πρώτου βάθρο στη «μεγάλη κατηγορία», αλλά δεν κατάφερε και συμβιβάστηκε έτσι με την τέταρτη θέση που ωστόσο είναι το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμά του στα MotoGP.
Το GP επεφύλαξε πολύ ενδιαφέρον για τις επόμενες θέσεις καθώς σε μία αναμπουμπούλα λίγες στροφές πριν τον τερματισμό κι ενώ ο Χέιντεν προσπαθούσε να περάσει τον Μπραντλ, ο Βαλεντίνο Ρόσι έδραξε την ευκαιρία στη μεταξύ τους μάχη και ανέβηκε εκείνος πέμπτος. Πίσω του ακολούθησε ο Καλ Κρούτσλοου που κυνηγούσε τον Ιταλό σε όλον τον αγώνα ενώ ο Νίκι Χέιντεν αν και ήταν πέμπτος στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, βρέθηκε τελικά μετά από το περιστατικό έβδομος.
Ο Χέκτορ Μπαρμπερά μπορεί να ξεκίνησε από την τρίτη θέση, αλλά δεν μπόρεσε να την διατηρήσει κι έτσι έμεινε πίσω, μόλις στην ένατη θέση. Αυτό το τριήμερο ο Αλβάρο Μπαουτίστα θα θέλει σίγουρα να τον ξεχάσει γρήγορα καθώς τίποτα δεν του πήγε καλά. Μετά τις πτώσεις στις ελεύθερες δοκιμές και την άσχημη εμφάνιση στις κατατακτήριες, ολοκλήρωσε τον αγώνα δέκατος.
Ο Μπεν Σπις δεν βρέθηκε στην καλύτερη ημέρα του και είχε έναν πολύ κακό αγώνα. Ο Τεξανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha έμεινε πολύ πίσω και βρέθηκε να κοντράρεται με την CRT του Ράντι ντε Πουνιέ. Τελικά τερμάτισε ενδέκατος έχοντας πίσω του τον Γάλλο, ο οποίος ήταν και ο ταχύτερος στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ατυχος ήταν ο Γιόνι Ερνάντεθ που είχε μία πτώση χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί ενώ ο Κόλιν Εντουαρτς εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.
Το επόμενο ραντεβού ομάδων και αναβατών δόθηκε σε δύο εβδομάδες στην Αμερική και την πίστα της Λαγκούνα Σέκα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Χόρχε Λορένθο Yamaha Factory Racing 41:37.477
2. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda + 5.223
3. Αντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Yamaha Tech 3 + 10.665
4. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda + 10.711
5. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati + 11.695
6. Καλ Κρούτσλοου Monster Yamaha Tech + 12.060
7. Νίκι Χέιντεν Ducati + 12.235
8. Κέισι Στόνερ Repsol Honda + 30.617
9. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Racing + 31.728
10. Aλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini + 34.589
11. Μπεν Σπις Yamaha Factory Racing + 57.862
12. Ράντι Ντε Πουνιέ Aspar Aprilia + 59.963
13. Aλειξ Εσπαργκάρο Aspar Aprilia + 1:11.200
14. Τζέιμς Ελισον Paul Bird Aprilia + 1:11.458
15. Mατιά Παζίνι Speed Master Aprilia + 1:11.828
16. Iβάν Σίλβα Avintia Inmotec-Kawasaki + 1 γύρος
Βαθμολογία αναβατών
1. Χόρχε Λορένθο 185
2. Ντάντι Πεντρόζα 166
3. Κέισι Στόνερ 148
4. Aντρέα Ντοβιτσιόζο 108
5. Καλ Κρούτσλοου 95
6. Βαλεντίνο Ρόσι 82
7. Στέφαν Μπραντλ 75
8. Nίκι Χέιντεν 74
9. Aλβάρο Μπαουτίστα 73
10. Μπεν Σπις 66
11. Χέκτορ Μπαρμπερά 60
12. Ράντι Ντε Πουνιέ 28
13. Aλειξ Εσπαργκάρο 26
14. Mισέλ Πίρο 16
15. Mατιά Παζίνι 13
16. Τζέιμς Ελισον 12
17. Ντανίλο Πετρούτσι 9
18. Κόλιν Εντουαρτς 8
19. Γιόνι Ερνάντεθ 6
20. Iβάν Σίλβα 5
21. Kάρελ Αμπραχαμ 4
ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]