Η άνοδος της Κίνας ως οικονομικής (και όχι μόνο) υπερδύναμης εντός των τελευταίων ετών συνοδεύτηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, από δυναμικότατες εισόδους κινεζικών εταιρειών σε κάθε τομέα, με τον χώρο της τεχνολογίας να μην αποτελεί εξαίρεση. Τα κινεζικά tablets και smartphones πλέον ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τις αντίστοιχες συσκευές των αμερικανικών, ευρωπαϊκών, ιαπωνικών και κορεατικών εταιρειών, σηματοδοτώντας την έλευση μίας νέας εποχής, όπου η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας αποτελεί υπολογίσιμο «παίκτη» στον κόσμο της υψηλής τεχνολογίας και του R&D.
Ωστόσο, υπάρχει ένας τομέας όπου η κυριαρχία της Δύσης (Ευρώπης και ΗΠΑ), της Κορέας και της Ιαπωνίας είναι ακόμα σταθερή: ο λόγος για το χώρο των video games, όπου η Κίνα ακόμα δεν έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει είσοδο αξιώσεων σε διεθνές επίπεδο. Αυτό σκοπεύει να αλλάξει η κινεζική εταιρεία Tencent - η μεγαλύτερη εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών της χώρας- που, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, σκοπεύει να επεκταθεί δυναμικά στις διεθνείς αγορές.
Η κινεζική εταιρεία, που σημείωσε πωλήσεις αξίας 879 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το διάστημα Απριλίου- Ιουνίου, όπως έδειξε η δημοσίευση των αποτελεσμάτων της, προέβη στην αγορά του 49% της Level Up (Σιγκαπούρη) αντί 27 εκατομμυρίων δολαρίων. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει στο ενεργητικό της τίτλους που έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία στις αγορές της Βραζιλίας και των Φιλιππίνων, ενώ επεκτείνεται και στην Ινδία. Της κίνησης αυτής είχε προηγηθεί η απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου στην καλιφορνέζικη Riot Games (δημιουργό του δημοφιλούς διαδικτυακού παιχνδιού League of Legends), καθώς και ενός αξιόλογου ποσοστού της Epic Games, γνωστής από blockbuster τίτλους όπως το Gears of War και το Unreal (η μηχανή του οποίου συναντάται και σε πάρα πολλούς άλλους τίτλους). Επίσης, η εταιρεία έχει αναλάβει την έκδοση πολλών τίτλων ξένων εταιρειών στην Κίνα, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται το Cityville της Zynga και το Warface της Crytek (γνωστής από το δημοφιλές Crysis). Αξιοσημείωτη μεταξύ αυτών των «συμμαχιών» είναι η περίπτωση της κυκλοφορίας μίας έκδοσης του διάσημου Call of Duty της Activision, διαμορφωμένης ειδικά για την κινεζική αγορά. Η Tencent δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο των games, αλλά αποτελεί έναν «γίγαντα» του χώρου του Διαδικτύου, καθώς δραστηριοποιείται και στα κοινωνικά δίκτυα και τις υπηρεσίες e-commerce και διαδικτυακών portals. Ακόμη, είναι ενεργή και στους τομείς της κινητής τηλεφωνίας και της online διαφήμισης.
Η εταιρεία θα παραστεί στη φετινή έκθεση Gamescom, που θα λάβει χώρα στην Κολωνία της Γερμανίας. Ωστόσο, παρά αυτές τις κινήσεις, δεν είναι όλοι σίγουροι πως οι κινεζικές εταιρείες του χώρου θα τα καταφέρουν να εισέλθουν με επιτυχία σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό διεθνές «παιχνίδι». Ο Εντ Μπάρτον, αναλυτής της Strategy Analytics, μιλώντας στο BBC, είπε πως υπάρχει διαφορά μεταξύ της εισόδου σε αγορές αναπτυσσομένων χωρών, όπου υπάρχουν περιθώρια για επέκταση, και στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, όπου οι «παίκτες» είναι πολλοί και εδραιωμένοι.