Ένας Κουβανός συγγραφέας εμπνέει την καταγραφή επτά διαφορετικών ημερών στην Αβάνα, διάσημοι αστέρες δράσης συναντιούνται και πάλι σε μονοπάτια που ξέρουν καλά να περπατούν, πενήντα χρόνια πέρασαν και η απορία «τί απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν» αναζητά και πάλι απάντηση ενώ μια βωβή ταινία του 1928 θα σπάσει την σιωπή στις νύχτες της αθηναϊκής πρωτεύουσας, που ακόμα βιώνει την όμορφη, αυγουστιάτικη μοναξιά της.
«7 μέρες στην Αβάνα»
Οι Λοράν Καντέτ, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Χούλιο Μεντέμ, Γκασπάρ Νοέ, Ελία Σουλεϊμάν, Χουάν Κάρλος Τάμπιο και Πάμπλο Τραπέρο εμπνέονται από τον πολυβραβευμένο Κουβανό συγγραφέα Λεονάρντο Παντούρα και μοιράζονται την καρέκλα του σκηνοθέτη σε αυτήν την ισπανόφωνη σπονδυλωτή ταινία. Προερχόμενοι από διαφορετικά μέρη του κόσμου -όπως το Πουέρτο Ρίκο, η Παλαιστίνη, η Ισπανία, η Αργεντινή, η Κούβα και η Γαλλία- καταγράφουν -ο καθένας με το προσωπικό του ύφος- από μία επιμέρους ιστορία μιας ημέρας της εβδομάδας στην Αβάνα, επιχειρώντας να εξερευνήσουν τη μοναδική αυτή πόλη, στη συγκεκριμένη στιγμή της ιστορίας της, αφού βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο και θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα χρόνια. Πρωταγωνιστούν οι Τζος Χάτσερσον, Ντάνιελ Μπρουλ, Εμίρ Κουστουρίτσα και Εκλία Σουλεϊμάν, ενώ ο γνωστός ηθοποιός Μπενίτσιο Ντελ Τόρο εξομολογείται για το σκηνοθετικό του εγχείρημα: «Η ηθοποιία είναι σαν να τρέχεις κατοστάρι. Η σκηνοθεσία είναι μαραθώνιος».
«Οι αναλώσιμοι 2»
Οι διασημότεροι αστέρες των ταινιών καταιγιστικής δράσης παρελαύνουν στην επιστροφή των «Αναλώσιμων», υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σάιμον Γουέστ. Οι Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Μπρους Γουίλις, Τζετ Λι, Ντολφ Λούντγκρεν, Τσακ Νόρις, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Ζαν Κλοντ Βαντάμ και Ράντι Κουτίρ, στους ρόλους των γνώριμων παράτολμων μισθοφόρων και των θανάσιμων εχθρών τους, θα αναμετρηθούν σε έναν ανελέητο αγώνα, μέχρι τελικής πτώσης. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε, ο οποίος κινεί τα νήματα, υπογράφοντας το σενάριο της ταινίας, ενώνει για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη όλους τους εκρηκτικούς αυτούς πρωταγωνιστές και σημειώνει: «Η πρώτη ταινία γέμισε ένα κενό. Σκέφτηκα ότι αν μαζευόμασταν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες από το παρελθόν και το παρόν και προσπαθούσαμε να επανέλθουμε στη σκληροπυρηνική δράση, θα προσφέραμε στο κοινό κάτι που έχει να δει εδώ και πολύ καιρό. Οι περισσότερες ταινίες δράσης είναι πολύ “τεχνικές”, ενώ αυτή όχι».
«Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν»
Το ασπρόμαυρο ψυχολογικό θρίλερ του 1962, σε σκηνοθεσία του Ρόμπερτ Όλντριτζ, ήταν υποψήφιο για 5 Όσκαρ, κατακτώντας, τελικά, αυτό των κοστουμιών. Η ταινία έφερε σε κινηματογραφική επαφή για πρώτη και τελευταία φορά τις δύο θρυλικές αντιπάλους του παλαιού Χόλιγουντ, Μπέτι Ντέιβις και Τζόαν Κρόφορντ, στους ρόλους δυο αδελφών ηθοποιών που η μία, αν και ήταν διάσημο παιδί θαύμα, εξελίχθηκε σε κακή ηθοποιό, ενώ η άλλη έκανε καριέρα. Χρόνια μετά, οι δυο γυναίκες ζουν μόνες, με την επιτυχημένη να βρίσκεται -καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι- στο έλεος της άλλης, η οποία βουλιάζει όλο και βαθύτερα στην τρέλα. Το καστ συμπληρώνουν οι Βίκτορ Μπουόνο, Γουέσλεϊ Άντι, Τζούλι Όλρεντ και Αν Μπάρτον.
«Ο κινηματογραφιστής»
Η ασπρόμαυρη βωβή ταινία του 1928, των Έντουαρτ Σέντγουϊκ και Μπάστερ Κίτον, είναι η τελευταία μεγάλη κωμωδία του Μπάστερ Κίτον πριν την έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου και η αρχή του τέλους για την καριέρα του μεγάλου κωμικού, αφού όπως αναφέρεται, όταν ήρθε η εποχή που ο κινηματογράφος απέκτησε φωνή, εκείνος άρχισε να σιωπά… Αυτός που πρόσφερε τόσα στο σινεμά πέθανε φτωχός και ξεχασμένος από καρκίνο των πνευμόνων, σε ηλικία 70 ετών. Σε αυτήν την ταινία, ο «αγέλαστος κωμικός» -όπως έχει μείνει στην ιστορία- υποδύεται έναν φωτογράφο που γίνεται καμεραμάν, για να κερδίσει το αντικείμενο του πόθου του, μια όμορφη γραμματέα που εργάζεται σε κινηματογραφικά στούντιο. Όμως όλα πηγαίνουν στραβά και πρέπει να σκεφτεί άλλους τρόπους.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης