Στην πολύ γνωστή και ιδιαίτερα θεαματική πίστα του Μπρνο αναμένεται να διεξαχθεί ο δωδέκατος γύρος του θεσμού.
Αρχικά η πίστα είχε πάρει το όνομα του πρώτου προέδρου της τότε Τσεχοσλοβακίας, Τόμας Μάζαρικ. Επρόκειτο ουσιαστικά για ένα σιρκουΐ στα χωριά και δρόμους, 14 χλμ. βόρειο- ανατολικά της πόλης του Μπρνο, το οποίο φιλοξενεί αγώνες μοτοσικλέτας από το 1930. Η πρώτη διαδρομή (που ήταν αριστερόστροφη) έφτανε περίπου τα 31 χλμ. Σταδιακά όμως το μήκος της μειώθηκε ενώ και η φορά άλλαξε. Ετσι, μέχρι το 1975 έφτασε στα 10,9 χλμ. Παράλληλα, από το 1949 ο αγώνας είχε μετονομαστεί σε GP της Τσεχοσλοβακίας ενώ από το 1965 έως το 1982 φιλοξενούνταν αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας. Αυτό ήταν κι ένα από τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα της χώρας. Οι αναβάτες έτρεχαν στους δρόμους γύρω από την πρωτεύουσα της Νότιας Μοραβίας περίπου μέχρι τα μέσα του 1980. Το 1987 κατασκευάστηκε η σημερινή πίστα βόρεια της πόλης Κιβάλκα (16 χλμ. από το Μπρνο), εντός των ορίων της διαδρομής που χρησιμοποιούνταν το 1930. Φέτος μάλιστα το Παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP φιλοξενείται στην Τσεχία για 43η χρονιά.
Η πίστα βρίσκεται σε ένα φυσικό κοίλωμα της περιοχής με πολλές κλίσεις. Η διαδρομή περνάει μέσα από δασώδεις λόφους, συνθέτοντας μία ιδιαίτερης ομορφιάς εικόνα. Η πίστα θεωρείται από τις αρκετά δύσκολες του παγκοσμίου πρωταθλήματος καθώς κύριο χαρακτηριστικό της είναι οι πολλες αλλαγές κατελυθυνσης και μεγάλες υψομετρικές διαφορές που φτάνουν μέχρι τα 73 μέτρα. Οι στροφές της είναι αρκετά γρήγορες και στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Τα ελαστικά (τόσο το εμπρός όσο και το πίσω – ανάλογα με το σημείο της πίστας) λόγω των υψομετρικών διαφορών καταπονούνται ιδιαίτερα. Η πρόσφυση πάντως είναι αρκετά καλή.
Γενικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο Μπρνο είναι μία πίστα που απαιτεί καλή τεχνική από την πλευρά του αναβάτη. Παράλληλα δοκιμάζονται οι οδηγικές του ικανότητες αλλά και η αντοχή της μοτοσικλέτας του. Παρά το μεγάλο βαθμό δυσκολίας του το Μπρνο είναι μία εκ των αγαπημένων των αναβατών αλλά και των θεαματικότερων πιστών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Το μήκος της φτάνει τα 5.403 χλμ. και το πλάτος της τα 15 μέτρα (είναι το μεγαλύτερο). Απαριθμεί 14 στροφές εκ των οποίων οι οκτώ είναι δεξιόστροφες και οι έξι αριστερόστροφες ενώ η μεγαλύτερη ευθεία είναι εκείνη της εκκίνησης/τερματισμού που φτάνει στα 636 μέτρα.
Αγωνιστικά τώρα, το πρωτάθλημα έχει πάρει στην κυριολεξία φωτιά μετά τη νίκη του Ντάνι Πεντρόζα στην Ιντιανάπολη. Ηδη, ο Ισπανός υπολείπεται του ομοεθνή του Λορένθο μόλις 18 βαθμούς και θέλει μόλις μία νίκη στην Τσεχία (κι ένα «στραβοπάτημα του λορένθο) για να ανέβει στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης. Ο αναβάτης της Repsol Honda διανύει μία από τις φορμαρισμένες αγωνιστικές περιόδους του καθώς είναι ο μοναδικός φέτος που έχει καταφέρει να κερδίσει βαθμούς σε όλους τους μέχρι στιγμής αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Παράλληλα, με τη νίκη του την προηγούμενη εβδομάδα στις ΗΠΑ, έφτασε ήδη τις 40, όλες βέβαια με τη Honda, όντας ο τέταρτος που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο. Οι άλλοι τρεις είναι ο Μικ Ντούχαν (54), ο Τζιμ Ρέντμαν (45) και ο Μάικ Χέιλγουντ (41).
Με την πολ ποζίσιον που κέρδισε στην Ιντιανάπολη απαριθμεί πλέον 22, ξεπερνώντας κατά μία τον συμπατριώτη του Χόρχε Λορένθο και παίρνοντας στην ουσία το ρεκόρ ως ο Ισπανός με τις περισσότερες πολ ποζίσιον στη «μεγάλη κατηγορία» του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Λορένθο από την πλευρά του έφυγε από τις ΗΠΑ με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αν σκεφτεί κανείς ότι όλο το τριήμερο αντιμετώπιζε προβλήματα με το στήσιμο της Yamaha του. Με τη δεύτερη θέση που κατέκτησε κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας και να φτάσεις τις 54 παρουσίες στο βάθρο των νικητών στα MotoGP. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής πάντως χρειάζεται οπωσδήποτε νίκη στην Τσεχία, μία πίστα που όπως έχει δηλώσει του αρέσει πολύ. Πέρυσι ωστόσο δεν τα είχε πάει καλά, τερματίζοντας τέταρτος πίσω από τις Honda των Στόνερ, Ντοβιτσιόζο και του αείμνηστου Σιμοντσέλι. Αιτία ήταν η λάθος, όπως αποδείχθηκε, επιλογή της μαλακής γόμας που τον δυσκόλεψε αρκετά. Φέτος, όμως, όπως δήλωσε, είναι έτοιμος να δώσει μάχη για την πρώτη θέση.
Μεγάλος άτυχος είναι ο Κέισι Στόνερ που θα χάσει τον αγώνα και μαζί, όπως φαίνεται, τον φετινό τίτλο καθώς δεν είναι γνωστό το πότε θα επιστρέψει. Ο Αυστραλός υπερέβαλλε εαυτώ στην Ιντιανάπολη όταν αγωνίστηκε με ρήξη συνδέσμων και κάταγμα στον δεξί του αστράγαλο. Κατάφερε ωστόσο να τερματίσει τέταρτος αφού έδωσε σκληρή μάχη με τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο για την τρίτη θέση στο βάθρο. Τελικά, ο ιταλός ήταν ο νικητής και πανηγύρισε την πέμπτη του παρουσία στο πόντιουμ.
Ο Στόνερ όμως ύστερα από παραίνεση των γιατρών του θα μεταβεί στην Αυστραλία για να μπει στο χειρουργείο προκειμένου να αποκατασταθεί η ζημιά στο πόδι του. Και όλα αυτά χωρίς να έχει γίνει γνωστό το πότε θα επιστρέψει.
Και από την απογοήτευση για τον Αυστραλό, στην ικανοποίηση του Ντοβιτσιόζο. Ο «Ντόβι» εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο την φετινή του πολύ καλή πορεία στο πρωτάθλημα με την «δορυφορική» ομάδα της Yamaha (Monster Yamaha tech 3), υπογράφοντας του χρόνου (και για δύο έτη) στη Ducati. Mετά λοιπόν έναν χρόνο απουσίας ο 26χρονος αναβάτης επανέρχεται σε εργοστασιακή ομάδα.
Ο teammate του φέτος, Καλ Κρούτσλοου θέλει να επιτρέψει στις καλές εμφανίσεις και να ανέβει επιτέλους για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο των νικητών. Ο Βρετανός θέλει να ξεχάσει τον αγώνα στην Ιντιανάπολη καθώς ήταν ο μοναδικός φέτος που εγκατέλειψε.
Μία ακόμη μάχη που αναμένεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον όλων στην Τσεχία είναι μεταξύ των Στέφαν Μπραντλ και Αλβάρο Μπαουτίστα καθώς στη βαθμολογία τους χωρίζουν μόλις δύο βαθμοί. Ο Γερμανός που έχει εντυπωσιάσει με την πρώτη του χρονιά στα «μεγάλα σαλόνια», προηγείται του Ισπανού, ο οποίος θέλει να παρουσιάσει κάτι καλό με την ομάδα της San Carlo Honda Gresini.
Την επιτυχία ή έστω μία καλή εμφάνιση αναζητά και ο Βαλεντίνο Ρόσι, ο αναβάτης που έχει κερδίσει στο Μπρνο έξι φορές, καμία ωστόσο με την Ducati. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής απελευθερωμένος από το βάρος της αβεβαιότητας για τις δύο επόμενες χρονιές και με την Yamaha να τον περιμένει του χρόνου, θα προσπαθήσει να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα στην Τσεχία, εκπροσωπώντας επάξια την Ducati. Τη στιγμή μάλιστα που θα είναι ο μοναδικός «εργοστασιακός» αναβάτης στην πίστα αφού ο Νίκι Χέιντεν λόγω του τραυματισμού του στην Ιντιανάπολη θα χάσει τον αγώνα. Η τελευταία φορά που ο Αμερικανός απουσίασε από αγώνα ήταν και πάλι στην Τσεχία το 2008 ενώ συμμετείχε κανονικά σε 67 διαδοχικά GP έκτοτε.
Στους άτυχους της φετινής χρονιάς σίγουρα συγκαταλέγεται ο Μπεν Σπις. Μπορεί να μην έχει τραυματιστεί αλλά όπως φαίνεται τίποτα δεν του πηγαίνει καλά. Οσο προσπάθεια κι αν καταβάλλει, ιδίως στους τελευταίους αγώνες και δη μέσα στην χώρα του, ο Αμερικανός αναβάτης προδόθηκε από τη μοτοσικλέτα του. Πέρυσι στο Μπρνο είχε τερματίσει πέμπτος και αυτό σίγουρα είναι ένα αποτέλεσμα που θα ήθελε για εφέτος, μετά τις συνεχείς αναποδιές που είχε.
Ο Χέκτορ Μπαρμπερά προστέθηκε στη λίστα των απόντων του πρωταθλήματος από αυτόν τον αγώνα τουλάχιστον, καθώς ο τραυματισμός του στις ελεύθερες δοκιμές της προηγούμενης Παρασκευής σε τρεις σπονδύλους, δεν του επέτρεψε να τρέξει ούτε στις ΗΠΑ, αλλά ούτε κι εδώ. Τη θέση του στη «δορυφορική» ομάδα της Ducati, Pramac Racing, για τρίτο συνεχόμενο GP θα πάρει ο Τόνι Ελίας.
Σε καλή φυσική κατάσταση φαίνεται ότι επέστρεψε ο Κάρελ Αμπραχαμ, ο οποίος στον προηγούμενο αγώνα ήταν όγδοος, μία θέση που ήταν η καλύτερη εφέτος.
Στις CRT μοτοσικλέτες, το βλέμμα όλων πέφτει στη μάχη των δύο αναβατών της Power Electronics Aspar, Αλειξ Εσπαργκάρο και Ράντι ντε Πουνιέ, με τον Ισπανό να προηγείται του Γάλλου teammate του με έξι βαθμούς. Στον προηγούμενο αγώνα ωστόσο την παράσταση έκλεψε ο Γιόνι Ερνάντεθ, ο οποίος τερμάτισε ένατος γενικής, μία θέση που είναι η υψηλότερη, μέχρι στιγμή, για αναβάτη της κατηγορίας.
Οι απαντήσεις όλων αναμένεται να δοθούν μέσα στην πίστα στις ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες αλλά και κατά την διάρκεια του αγώνα.
Οι ελεύθερες δοκιμές τις Παρασκευής θα είναι στις 11:10 το πρωΐ και στις 15:10 το μεσημέρι, αντίστοιχα. Το Σάββατο οι κατατακτήριες θα ξεκινήσουν στις 14:55 ενώ η εκκίνηση στον αγώνα της Κυριακής θα δοθεί στις 15:00. Ολοι ελπίζουν σε καλό καιρό και πολύ θέαμα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]