Η Γαλλία και ειδικότερα η Αλσατία εκεί δηλαδή όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας, υπάρχει περίπτωση να δώσει από τώρα τον παγκόσμιο πρωταθλητή.
Και αυτό γιατί ήδη ο Σεμπάστιαν Λεμπ προηγείται με 61 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο στην γενική κατάταξη Μίκο Χίρβονεν. Επιμένως, αν καταφέρει να κερδίσει κι εδώ ή έστω να έχει ένα καλό πλασάρισμα, τότε θα μπορούσε να πανηγυρίσει ήδη τον ένατο συνεχόμενο τίτλο στο θεσμό. Όπως και πριν από δύο χρόνια δηλαδή που ο Γάλλος οδηγός είχε κατακτήσει το έβδομο πρωτάθλημα.
Το ράλι αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τον Λεμπ καθώς διοργανώνεται στην πατρίδα του. Πόσο μάλλον φέτος καθώς αυτός θα είναι και ο τελευταίος τίτλος που ο Αλσατός οδηγός θα πανηγυρίσει. Οι μνήμες από την απόφασή του να μην συμμετάσχει την επόμενη χρονιά σε όλο το πρωτάθλημα, αλλά επιλεκτικά σε κάποιους αγώνες, είναι ακόμη νωπές με τον κόσμο του ράλι να έχει θορυβηθεί αρκετά.
Όπως και να έχει οι ασφάλτινες διαδρομές του αγώνα είναι γνώριμες στον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή που σίγουρα θέλει από εδώ να τελειώνει με την υπόθεση τίτλος.
Το συγκεκριμένο ράλι διοργανωνόταν από το 1973 έως και το 2008 στο πανέμορφο νησί της Κορσικής. Μετά από ένα διάλειμμα όμως ενός έτους από το πρωτάθλημα, επανήλθε το 2010 και αποφασίστηκε να διεξάγεται στον τόπο καταγωγής του Λεμπ, την Αλσατίας, στα ανατολικά της Γαλλίας. Η επιτυχία του ήταν τεράστια και η δημοτικότητα που έχει λάβει είναι πολύ μεγάλη.
Κέντρο του αγώνα είναι το Στρασβούργο με τις ειδικές διαδρομές να φτάνουν τις 22 στον αριθμό και να φτάνουν τα 404,14 χιλιόμετρα. Ο αγώνας φέτος έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με το 2011. Οι ειδικές διαδρομές στην Γαλλία μοιάζουν αρκετά με εκείνες του Γερμανικού αγώνα. Κύριο χαρακτηριστικό του ράλι είναι η εναλλαγή γρήγορων και αργών κομματιών.
Η προσπάθεια των πληρωμάτων θα ξεκινήσει την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου με μία υπερειδική στο Στρασβούργο. Η πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα ομολογουμένως είναι το Σάββατο καθώς περιλαμβάνει δύο περάσματα από την απαιτητική Pays d’ Ormont, μήκους 43,45 χλμ., η οποία αυξήθηκε κατά επτά χιλιόμετρα σε σχέση με πέρυσι.
Αγωνιστικά τώρα ο Λεμπ δεν θέλει σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίσει τα περυσινά προβλήματα με τον κινητήρα του Citroen και στοχεύει προς τη νίκη. Μία νίκη που θα τον χρήσει αυτομάτως παγκόσμιο πρωταθλητή για ένατη συνεχόμενη φορά στο θεσμό. Μεγάλο προτέρημα για τον Γάλλο είναι πως γνωρίζει τα μέρη αρκετά καλά αφού πρόκειται για τον τόπο καταγωγής του. Παράλληλα, η Citroen με μία τυχόν επικράτηση του Αλσατού θα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και τον τίτλο στους κατασκευαστές για μία ακόμη φορά.
Συνέχεια στις θετικές του εμφανίσεις θέλει ο Μίκο Χίρβονεν που βρίσκεται στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Για την Ford τα πράγματα είναι απλά. Απλά επιθυμεί διακαώς να έχει ένα δεύτερο, συνεχόμενο θετικό αποτέλεσμα μετά τη νίκη του Λάτβαλα στον προηγούμενο αγώνα. Τόσο ο Φινλανδός όμως όσο και teammate του Πέτερ Σόλμπεργκ θα κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να δυσκολέψουν αρκετά τον Σεμπάστιαν Λεμπ.
Ενας από τους διεκδικητές της νίκης είναι και ο Ντάνι Σορντό που επιστρέφει με το Mini της Prodrive. Ο Ισπανός είναι αρκετά γρήγορος στην άσφαλτο. Ας μην ξεχνάμε την περυσινή εμφάνισή του στο συγκεκριμένο αγώνα όταν βρέθηκε πολύ κοντά στην πρώτη θέση.
Ένα καλό πρόσωπο θέλει να δείξει στην Γαλλία και ο Μαντς Οστμπεργκ, ο οποίος μέχρι στιγμής τα πηγαίνει πολύ καλά στο πρωτάθλημα, όντας τέταρτος. Ο Νορβηγός αναζητά εναγωνίως μία θέση σε εργοστασιακή ομάδα και φετινή του καλή πορεία ίσως και να τον αποζημιώσει.
Ο Τιερί Νουβίλ θα αγωνιστεί στην Γαλλία και θέλει να πείσει τους ανθρώπους της Citroen ότι αξίζει τη θέση στην ομάδα. Συνέχεια της καλής εμφάνισής του στην Γερμανία επιθυμεί ο Οτ Τανάκ ενώ ο Ευγκένι Νόβικοφ αναμένεται να είναι ταχύς στην άσφλατο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]