Ο αγώνας αυτός σηματοδοτεί και το τέλος παραμονής στην Ασία καθώς μετά από δύο σχεδόν εβδομάδες όλη η… οικογένεια επιστρέφει στην Ευρώπη και την Βαλένθια για το φινάλε.
Το Φίλιπ Αϊλαντ είναι μία από τις πιο φημισμένες και θεαματικές πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στην περιοχή γίνονταν αγώνες στους δρόμους από την δεκαετία του 1920 μέχρι το 1931 ενώ το 1956 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μία πίστα. Αν και φιλοξένησε αγώνες, την δεκαετία του ’70 και στις αρχές του ’80 το όλο εγχείρημα υπολειτουργούσε καθώς απαιτούνταν πολλά κεφάλαια για την συντήρησή του. Ετσι το 1985 πωλήθηκε για να ξεκινήσει να φιλοξενεί αγώνες του Παγκοσμίου πρωταθλήματος το 1989, 1990 ενώ από το 1997 και έπειτα συμπεριλαμβάνεται στο καλεντάρι.
Θεωρείται από τις πιο θεαματικές πίστες με απαράμιλλη φυσική ομορφιά και θέα στον ωκεανό. Ανήκει στις πιο γρήγορες του παγκοσμίου πρωταθλήματος και έχει χαρίσει πολλές αγωνιστικές συγκινήσεις στην πάροδο των ετών.
Εχει μήκος 4.448 χλμ. και πλάτος 13 μέτρα. Αποτελείται από 12 στροφές και μία μεγάλη ευθεία 900 μέτρων. Από τις στροφές, επτά έχουν δεξιά φορά και πέντε αριστερή.
Αγωνιστικά τώρα το πρωτάθλημα έχει πάρει «φωτιά» καθώς δύο αγώνες πριν το τέλος ο Χόρχε Λορένθο προηγείται του Ντάνι Πεντρόζα μόλις 23 βαθμούς και δείχνει να ακολουθεί μία αμυντική στάση.
Αντιθέτως, ο Πεντρόζα έχει κερδίσει τα τρία τελευταία GP και θέλει να συνεχίσει το σερί του και στην Αυστραλία. Ο Ισπανός μπορεί να καυχιέται ότι την προηγούμενη εβδομάδα στη Μαλαισία πήρε την πρώτη του νίκη σε βρεγμένη πίστα. Η ψυχολογία του είναι αρκετά ανεβασμένη και δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει έστω και την τελευταία στιγμή και να «κλέψει» τον τίτλο μέσα από τα χέρια του Λορένθο.
Ο αναβάτης της Yamaha δείχνει ότι αρκείται να τερματίζει πίσω από τον Πεντρόζα, προκειμένου να εξασφαλίσει το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Ισπανός κινείται εκ του ασφαλούς και το μόνο που χρειάζεται στην ουσία είναι να ολοκληρώσει τους δύο επόμενους αγώνες δεύτερος ή τρίτος, ανεξαρτήτως της θέσης του συμπατριώτη του.
Η συνάντηση αυτή στο Φίλιπ Αϊλαντ έχει ιδιαίτερη σημασία για τον Κέισι Στόνερ καθώς θα είναι η τελευταία φορά που θα αγωνιστεί επισήμως μπροστά στους χιλιάδες συμπατριώτες του. Είναι άλλωστε γνωστό ότι ο Αυστραλός αναβάτης και πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής θα αποχωρήσει από το θεσμό στο τέλος της χρονιάς.
Μην ξεχνάμε όμως ότι ο Στόνερ έχει κυριαρχήσει τα προηγούμενα πέντε χρόνια στη συγκεκριμένη πίστα και σίγουρα θα ήθελε και αυτή τη φορά να ολοκληρώσει την παρουσία του εκεί με έναν ακόμη θρίαμβο. Φέτος όμως τα πράγματα όπως παραδέχθηκε, είναι λίγο δύσκολα καθώς δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον τραυματισμένο του αστράγαλο. Αγώνα-αγώνα όμως δείχνει πιο δυνατός και σίγουρα θεωρείται υπολογίσιμος αντίπαλος.
Οι συμπατριώτες του πάντως, αποφάσισαν ελέω της αποχώρησής του, να τον τιμήσουν για την επιτυχημένη παρουσία του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, δίνοντας στην στροφή τρία της πίστας, το όνομά του. Ενα εγχείρημα που έχουν πραγματοποιήσει και για άλλους Αυστραλού αξιόλογους αναβάτες στο παρελθόν όπως οι Μίκ Ντούχαν και Γουέιν Γκάρντνερ.
Και από τις τιμές προς τον Στόνερ στην απογοήτευση του Μπεν Σπις καθώς ο Αμερικανός μετά την επιτυχημένη επέμβαση που έκανε στον ώμο του, λέει πρόωρο αντίο» στο πρωτάθλημα. Σε ένα πρωτάθλημα που φέτος δεν ήταν από τα καλύτερά του αφού τα μόνα που έχει να θυμάται είναι οι ατυχίες και οι τραυματισμοί.
Σε ό,τι αφορά στους υπόλοιπους αναβάτες, η ομάδα της Monster Yamaha Tech 3 θέλει να ξεχάσει την βρεγμένη Μαλαισία και να επικεντρωθεί στην Αυστραλία. Η Σεπάνγκ δεν αποδείχθηκε καθόλου γούρικη αφού και οι δύο αναβάτες της είχαν μία πτώση, ο μεν Κρούτσλοου εγκαταλείποντας, ο δε Ντοβιτσιόζο ολοκληρώνοντας τον αγώνα πολύ χαμηλά στην κατάταξη (μόλις 13ος).
Ο Αλβάρο Μπαουτίστα θέλει να συνεχίσει τον καλό ρυθμό που απέκτησε στους τελευταίους αγώνες, συνδυάζοντας τον (γιατί όχι) με μία ακόμη θέση στο βάθρο.
Ο Στέφαν Μπραντλ τρέχει για πρώτη φορά στην Αυστραλία με την 1000αρα Honda, αλλά ελπίζει σε μία επανάληψη της περυσινής απόδοσης, όταν είχε κατεταγεί δεύτερος στη Moto2.
Στόχος της Ducati είναι να παρουσιάσει στην Αυστραλία ένα θετικό αποτέλεσμα και μία εμφάνιση, αντίστοιχη με αυτή την πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα στη βρεγμένη Μαλαισία. Η αλήθεια ότι η Desmosedici τα καταφέρνει καλύτερα υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά η Ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να φανεί ανταγωνιστική και στο Φίλιπ Αϊλαντ. Προς το παρόν ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει βάλει στο στρόχαστρό τον Αλβάρο Μπαουτίστα καθώς ο Ισπανός προηγείται του Ιταλού στην γενική κατάταξη μόλις έξι βαθμούς.
Για τις «δορυφορικές» ομάδες της Ducati μια επανάληψη της εμφάνισης στη Μαλαισία και ο τερματισμός στην πρώτη δεκάδα είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στη μάχη των CRT φαίνεται πως ο Αλειξ Εσπαργκάρο έχει πάρει σημαντική διαφορά δέκα βαθμών από τον teammate του Ράντι ντε Πουνιε, εκμεταλλευόμενος τις δύο διαδοχικές εγκαταλείψεις του Γάλλου σε Μαλαισία και Μοτέγκι. Πάντως ο ντε Πουνιέ δεν φαίνεται διατεθειμένος να εγκαταλείψει τον αγώνα και θα συνεχίσει να μάχεται μέχρι το τέλος.
Οι ελεύθερες δοκιμές αύριο είναι λίγο μετά τις τρεις και τις επτά το πρωΐ, αντίστοιχα (ώρα Ελλάδας). Οι κατατακτήριες ξεκινούν στις επτά παρά πέντε το πρωΐ του Σαββάτου (ώρα Ελλάδα) και ο αγώνας της Κυριακής στις επτά το πρωΐ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]