Έντονες αντιδράσεις σε όλο τον κυβερνοχώρο έχει προκαλέσει η πρόθεση του Facebook να καταργήσει τις ψηφοφορίες των χρηστών σχετικά με θέματα πολιτικής ιδιωτικότητας/ προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Η θέση του Facebook είναι ότι επιθυμεί έναν πιο «ουσιαστικό» τρόπο αλληλεπίδρασης με τους χρήστες σε τέτοια θέματα.
Πριν υπάρξει κάποια σημαντική αλλαγή, θα υπάρξει ψηφοφορία, στην οποία - λαμβανομένου υπόψιν του αριθμού των χρηστών αυτή τη στιγμή- θα πρέπει να συμμετέχουν τουλάχιστον 300 εκατομμύρια χρήστες, καθώς, σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας του Facebook, οι ψηφοφορίες θεωρούνται έγκυρες μόνο εάν έχει συμμετοχή το 30% του συνόλου των χρηστών.
Οι αντιδράσεις κατά της εταιρείας, που ανακοίνωσε πρόσφατα την 1.000.000ή της εγγραφή, είναι εξαιρετικά έντονες, με σελίδες όπως το Our - Policy.org να ζητά από τους χρήστες να προβούν σε σχόλια πάνω στη σχετική ανακοίνωση, για να ξεκινήσει ψηφοφορία (σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίες, εάν υπάρξουν 7.000 σχόλια πάνω σε ένα θέμα, γίνεται σχετική ψηφοφορία).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι λόγοι για τη συγκεκριμένη αλλαγή είναι η μεγάλη αύξηση των χρηστών, καθώς και τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει από την είσοδο της εταιρείας στο χρηματιστήριο. «Αντιληφθήκαμε ότι ο μηχανισμός των ψηφοφοριών, που ενεργοποιείται από ένα συγκεκριμένο αριθμό σχολίων, πρακτικά κατέληξε σε ένα σύστημα που έδινε μεγαλύτερη σημασία στην ποσότητα των σχολίων παρά στην ποιότητα. Οπότε προτείνουμε την παύση της ψηφοφορίας ως τμήματος της όλης διαδικασίας, χάριν ενός συστήματος ουσιαστικότερης αλληλεπίδρασης» έγραψε σχετικά ο Έλιοτ Σράγκε, αντιπρόεδρος επικοινωνίας, αναφέροντας πως υπάρχει η δυνατότητα υποβολής προτάσεων επί του θέματος στην Έριν Έγκαν, υπεύθυνη της εταιρείας για θέματα ιδιωτικότητας. Η προθεσμία υποβολής προτάσεων λήγει την Τετάρτη. Όπως προαναφέρθηκε, τα σχόλια πρέπει να υπερβούν τα 7.000 για να υπάρξει ψηφοφορία.
Στα πλαίσια των σχεδίων του Facebook για το προσεχές μέλλον φημολογείται πως εντάσσεται και ένα μοντέλο παρεμφερές με το αμφιλεγόμενο μοντέλο που υιοθέτησε η Google, ενοποιώντας τους λογαριασμούς των χρηστών σε όλες τις υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα αποτελούσε η «ενοποίηση» με το δημοφιλές Instagram, το οποίο συγκεντρώνει και δεδομένα σχετικά με την τοποθεσία του χρήστη. Επίσης, υπάρχουν ιδέες για νέα εργαλεία φιλτραρίσματος των εισερχομένων μηνυμάτων, καλύτερες και πιο σαφείς επιλογές σχετικά με το ποιες δημοσιεύσεις είναι ορατές και πού, καθώς και βελτιωμένες δυνατότητες διαχείρισης των προφίλ.
Το 2009, όταν είχε προκύψει αντίστοιχο θέμα αλλαγών πολιτικής, το Facebook είχε προχωρήσει σε ψηφοφορία, αλλά η «προσέλευση» των χρηστών δεν ήταν η απαιτούμενη, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματά της λήφθηκαν υπόψιν μόνο σε «συμβουλευτικό» ρόλο. Ωστόσο, η νέα θέση του έχει προκαλέσει πολλά αρνητικά σχόλια. «Η δημοκρατία μπορεί να είναι δύσκολη, ειδικά για μία εταιρεία αξίας πολλών δισεκατομμυρίων» αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα των New York Times. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστό εάν το όλο θέμα θα εξεταστεί από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ.