Ετσι, όλοι έχουν επικεντρωθεί στις χειμερινές δοκιμές και στην έναρξη του επόμενου πρωταθλήματος που θα πραγματοποιηθεί στη Ντόχα του Κατάρ, στις 7 Απριλίου, σε ένα νυχτερινό GP.
Σε ό,τι αφορά στα μεταγραφικά, σίγουρα το μεγαλύτερο νέο ήταν η επιστροφή του Βαλεντίνο Ρόσι στην Yamaha μετά από δύο όχι και τόσο επιτυχημένες σεζόν στη Ducati. Η επαγγελματική συνύπαρξη ωστόσο του «γιατρού» με τον Χόρχε Λορένθο υπό την ίδια στέγη αποτελεί ερωτηματικό, αν αναλογιστεί κανείς το μεταξύ τους παρελθόν. Και οι δύο ωστόσο υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κάποιος τοίχος ανάμεσά τους.
Η εργοστασιακή ομάδα της Honda φρόντισε να καλύψει το κενό του Κέισι Στόνερ με τον πολλά υποσχόμενο Μαρκ Μαρκέζ από τον οποίο έχει μεγάλες προσδοκίες, αν και φέτος θα είναι η πρώτη του χρονιά στη «μεγάλη κατηγορία». Με δύο παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό του (έναν στα 125 κ.εκ. το 2010 και έναν φέτος στη Moto2), ο μόλις 19 ετών Ισπανός αναβάτης αποτελεί σημαντική επένδυση για το μέλλον. Παράλληλα, ο Ντάνι Πεντρόζα με την εμπειρία του θα «σηκώσει» στην αρχή τουλάχιστον, το βάρος της απουσίας του Στόνερ και θα προσπαθήσει να κατακτήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στο MotoGP καθώς φέτος δεν τα κατάφερε.
Η Ducati διατήρησε για μία ακόμη χρονιά τον Νίκι Χέιντεν και αντικατέστησε τον Βαλεντίνο Ρόσι με τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο. Ο Ιταλός αναβάτης εντυπωσίασε εφέτος με την «δορυφορική» ομάδα της Yamaha (Monster Yamaha Tech 3) και αυτό το εξαργύρωσε υπογράφοντας συμβόλαιο με την Ducati. Στην ουσία ο 26χρονος Ιταλός αναβάτης επιστρέφει μετά από έναν χρόνο απουσίας σε εργοστασιακή ομάδα.
Στις «δορυφορικές» τώρα, η Monster Yamaha Tech 3, θα εμπιστευτεί τις μοτοσικλέτες της σε βρετανικό δίδυμο. Ο Καλ Κρούτσλοου συμφώνησε για μονοετή επέκταση της συνεργασίας του αφού δεν τον επέλεξε η Ducati για τη θέση του Ρόσι. Δίπλα του στο γκαράζ της ομάδας θα βρίσκεται ο συμπατριώτης του Μπράντλεϊ Σμιθ που πήρε στην ουσία προαγωγή από την Moto2, στην οποία αγωνιζόταν για δύο χρόνια.
Στις «δορυφορικές» ομάδες της Honda, τόσο η San Carlo Gresini όσο και η LCR διατήρησαν τους αναβάτες του (Αλβάρο Μπαουτίστα και Στέφαν Μπραντλ, αντίστοιχα) για μία ακόμη χρονιά.
Στην Ducati, η Pramac θα έχει πλέον δύο αναβάτες καθώς ενισχύθηκε με τον Μπεν Σπις που έφυγε από την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, έπειτα από μία πολύ άσχημη χρονιά. Παράλληλα, συμφώνησε και με τον Αντρέα Ιανόνε, τον 23χρονο Ιταλό αναβάτη που δοκιμάζει έπειτα από τρία χρόνια στη Moto2, τις δυνάμεις του στα MotoGP.
Στις CRT μοτοσικλέτες, η Power Electronics Aspar, διατήρησε τους δύο αναβάτες της Αλεξ Εσπαργκάρο και Ράντι ντε Πουνιέ, αντίστοιχα οι οποίοι κυριάρχησαν φέτος στην κατηγορία, με τον Ισπανό να κερδίζει κιόλας. Επιπλέον, ο Χέκτορ Μπαρμπερά θα συνεχίσει να αγωνίζεται στη «μεγάλη κατηγορία» αλλά με την ομάδα της Avintia Blusens.
Αξίζει πάντως, να σημειωθεί ότι από τους 24 αναβάτες που θα αγωνιστούν την επόμενη χρονιά στα MotoGP, οι 18 προέρχονται από την Ευρώπη, τέσσερις από την Αμερική, ένας από την Ασία και ένας από την Αυστραλία. Κυριαρχούν αριθμητικά οι Ισπανοί με έξι αναβάτες και ακολουθούν με έναν λιγότερο οι Ιταλοί. Από τις ΗΠΑ έχουν καταγωγή μόλις τρεις κι ένας μόλις από την Κολομβία. Η Βρετανία εκπροσωπείται στις πίστες από τρεις αναβάτες και η Τσεχία από δύο. Εναν μόλις διαθέτουν οι Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία και Αυστραλία.
Αναλυτικά οι αναβάτες και οι ομάδες:
Yamaha Factory Racing
Χόρχε Λορένθο
Βαλεντίνο Ρόσι
Repsol Honda
Ντάνι Πεντρόζα
Μαρκ Μαρκέζ
Ducati
Νίκι Χέιντεν
Αντρέα Ντοβιτσιόζο
Monster Yamaha Tech 3
Καλ Κρούτσλοου
Μπράντλεϊ Σμιθ
Pramac Racing
Μπεν Σπις
Αντρέα Ιανόνε
LCR Honda
Στέφαν Μπραντλ
San Carlo Honda Gresini
Αλβάρο Μπαουτίστα
Μπράιν Στάρινγκ (CRT)
Power Electronics Aspar
Αλειξ Εσπαργκάρο
Ράντι ντε Πουνιέ
Forward Racing
Κόλιν Εντουαρτς
Κλαούντιο Κόρτι
Cardion AB
Κάρελ Αμπραχαμ
Avintia Blusens
Χιρόσι Αογιάμα
Χέκτορ Μπαρμπερά
IodaRacing
Ντανίλο Πετρούτσι
Λούκας Πέζεκ
Paul Bird Motorsport
Μάικλ Λάβερτι
Γιόνι Ερνάντεθ