«Η επίταξη είναι μια λύση που θα μπορούσε να είναι εύκολη, εμείς δεν τη συζητάμε», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση εξετάζει αυτό το μέτρο, προκειμένου να δοθεί λύση στο αδιέξοδο στις αστικές συγκοινωνίες.
Παράλληλα τόνισε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί με διαβούλευση και διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως τους εργαζομένους, να καταλήξει σε ένα σχέδιο που θα γίνει νόμος του κράτους, «ώστε να έχουμε πραγματικά αστικές συγκοινωνίες που θα ανταποκρίνονται σε αυτές μια μεγάλης σύγχρονης πόλης, με τις ανάγκες των πολιτών να εξυπηρετούνται».
«Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για να μιλάμε για επίταξη», σημείωσε ο κ. Πεταλωτής, αναφέροντας ότι στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο θα συζητηθεί το σχετικό νομοσχέδιο, θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση με όλους του φορείς και εκπροσώπους εργαζομένων και θα κατατεθεί στη Βουλή.
Επιπλέον, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση διασφαλίζει το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και την ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών.
Πρόσθεσε ότι είναι αποφασισμένη να ανατρέψει την κατάσταση που υπήρχε στις αστικές συγκοινωνίες και ότι την ενδιαφέρει «να υπάρχει εξυγίανση σε όλους τους τομείς του δημοσίου και να παρέχονται οι καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη με το πιο φτηνό κόστος και για τον ελληνικό λαό και το δημόσιο συμφέρον».
Νέες κινητοποιήσεις Τετάρτη και Πέμπτη
Εν τω μεταξύ, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες θα συνεχιστούν την Τετάρτη και την Πέμπτη.
Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν τα λεωφορεία από τις 11:00 έως τις 15:30 και τα τρόλεϊ από τις 11:00 έως τις 15:00.
Στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 08:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της λειτουργίας θα πραγματοποιήσουν τελικά τα Σωματεία των ηλεκτροδηγών του Μετρό και του ΗΣΑΠ την Τετάρτη.
Όπως αναφέρουν στη σχετική ανακοίνωσή τους, κύριος γνώμονας της απόφασης του Σωματείου Ηλεκτροδηγών του Μετρό για τροποποίηση της μορφής των κινητοποιήσεων (αρχικά είχαν ανακοινωθεί στάσεις εργασίας από τις 10 το πρωί έως τις 2 μετά το μεσημέρι και από τις 8 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας) ήταν η όσο το δυνατόν λιγότερη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
«Όπως έχουμε ξαναπεί, ο αγώνας είναι διαρκής – ποικιλόμορφος, δηλαδή συνδυασμός παράλληλων δράσεων, ώστε να διαφυλαχθεί όχι το κλαδικό («συντεχνιακό» για κάποιους) αλλά το κοινωνικό – συλλογικό συμφέρον, και φυσικά το κυριότερο, η προάσπιση της κοινωνικής συνοχής, γεγονός το οποίο ενδεχομένως να μην είναι σημαντικό για τους Κυβερνώντες, αντιθέτως όμως, έχει τεράστια σημασία για όλους εμάς», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι τα άλλα Σωματεία της Αττικό Μετρό έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία για την Πέμπτη αν δεν υπάρξει συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους επί του νέου νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Για την Πέμπτη, οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία.
Δημοκρατική Αριστερά: Η κοινωνία ακούει αναδιαρθρώσεις και βλέπει αυξήσεις
«Ο διάλογος κυβέρνησης - εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να υποκαθίσταται από αφορισμούς μέσω τηλεπαραθύρων. Η κοινωνία ακούει αναδιαρθρώσεις και βλέπει αυξήσεις έως και 40%», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ανδρέας Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στην αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων.