Υπεραμύνεται το υπουργείο Παιδείας τις προωθούμενες συγχωνεύσεις σχολίων, σημειώνοντας πως ο σχεδιασμός γίνεται με αυστηρώς παιδαγωγικά κριτήρια και υπηρετώντας το μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «βασικοί στόχοι του εγχειρήματος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας».
Στη συνέχεια, το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται αναλυτικά στα οφέλη που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις, αλλά και στα κριτήρια επιλογής και εξαίρεσης των σχολικών μονάδων από τις συνενώσεις.
Αναλυτικά:
Παιδαγωγικοί Λόγοι & Εκπαιδευτικά Οφέλη
Oι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασμού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη, στα Δημοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη. Τα οφέλη που προκύπτουν είναι ότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναμων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήμερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόμες δράσεις και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.
Κριτήρια Επιλογής Σχολικών Μονάδων
Στη διαδικασία συνενώσεων προσμετρούνται τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής), καθώς και οι κτηριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέες πολυδύναμες σχολικές δομές, οι οποίες επιλέγονται βάσει των αρτιότερων κτηριακών εγκαταστάσεων- υποδομών, θα λειτουργήσουν ως Ενιαία Σχολική Μονάδα και όχι ως παράρτημα.
Κριτήρια Εξαίρεσης Σχολικών Μονάδων
Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία του γεωγραφικού ανάγλυφου, αλλά και του πλήθους των δυσπρόσιτων, απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών της χώρας μας, ο σχεδιασμός θέτει αυστηρά κριτήρια στην επιλογή των σχολικών μονάδων που συνενώνονται και αυτών που εξαιρούνται. Συγκεκριμένα, εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών.
Στάσεις εργασίας εκπαιδευτικών
Την ίδια ώρα, στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις, στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, έχουν προγραμματίσει για σήμερα οι εκπαιδευτικοί.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσαν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, θα πραγματοποιηθούν δίωρες στάσεις εργασίας (12.00 έως 14.00 και 14.00 έως 16.00) για τις παραστάσεις διαμαρτυρίας με αφορμή τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας. Στην Αττική η κινητοποίηση θα γίνει στις 13.00, Τσόχα 15 - 17.