Την πρόθεση της Κομισιόν να προτείνει τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ για τους περιορισμούς του χρόνου πτήσης, οι οποίοι βασίζονται σε αντικειμενική τεχνική αξιολόγηση που διενεργεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), επιβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπεύθυνος για Θέματα Μεταφορών, Σίιμ Κάλας, απαντώντας σε κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησαν οι ευρωβουλευτές της ΝΔ Γ. Παπαστάμκος και Κ. Πουπάκης.
Όπως επισημαίνουν οι ευρωβουλευτές, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια έχουν καταμετρηθεί περισσότερα από δέκα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα, που οφείλονται στην υπερβολική κούραση των χειριστών πολιτικής αεροπορίας.
Σύμφωνα εξάλλου με έκθεση που εκπόνησε η EASA (European Aviation Safety Agency) τον Ιανουάριο του 2009 σχετικά με την ιατρική και επιστημονική αξιολόγηση των ορίων χρόνων πτήσης και ανάπαυσης των χειριστών, θα πρέπει να υπάρξουν νομοθετικές ρυθμίσεις στους ισχύοντες ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους εργασίας και των λειτουργικών εξόδων οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάζουν τους πιλότους σε εξαντλητικής διάρκειας πτήσεις ή ωράρια εργασίας, γεγονός που, σύμφωνα με τους κ.κ. Παπαστάμκο και Πουπάκης υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας των πτήσεων και θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την προστασία της ζωής των επιβατών.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και οι εθνικοί φορείς οφείλουν να ασχοληθούν υπεύθυνα και έγκαιρα με τα υψίστης σημασίας αυτά ζητήματα προτού θρηνήσουμε εκ νέου ανθρώπινες ζωές», υπογράμμισαν σε κοινή τους δήλωση οι Έλληνες ευρωβουλευτές.
Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η διαχείριση της καταπόνησης των ιπταμένων στην ασφάλεια πτήσεων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εργάζεται επί του θέματος. Τα αποτελέσματα της σχετικής διαβούλευσης, συμπλήρωσε, θα είναι διαθέσιμα, υπό μορφή γνωμοδότησης έως το Δεκέμβριο του 2011, οπότε και η Επιτροπή θα ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη θέσπιση των κατάλληλων νομοθετικών διατάξεων.