Ταλαιπωρίας συνέχεια για το επιβατικό κοινό της Αθήνας αύριο Παρασκευή, καθώς οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς προχωρούν σε νέες στάσεις εργασίας, κατά του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Ειδικότερα, ακινητοποιημένοι θα μείνουν οι συρμοί του Μετρό και του Ηλεκτρικού από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί.
Χειρόφρενο τραβούν τα λεωφορεία από τις 11.00 έως τις 15.30. Στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 15.00 θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ και στο τραμ.
Μηχανοκίνητη πορεία στο υπουργείο Μεταφορών
Οι δυσκολίες στις μετακινήσεις αναμένεται να ενταθούν στις 11.30 οπότε οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες θα συγκεντρωθούν στην Ομόνοια, από όπου θα πραγματοποιήσουν πορεία μηχανοκίνητη πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό, προκειμένου να του εκθέσουν τις απόψεις τους επί του νομοσχεδίου.
Εν τω μεταξύ, οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς, ΗΣΑΠ, Τραμ και Μετρό, δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, υποστηριζοντας πως τα ελλείμματα που παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχουν οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών είναι πλασματικά, γιατί δεν έχει καταβληθεί η προβλεπόμενη επιδότηση από το κράτος. Χαρακτηριστικά τόνισαν ότι τη διετία 2002 και 2003 που το κράτος κατέβαλε κανονικά την επιδότηση, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όχι μόνο δεν είχαν ελλείμματα, αλλά παρουσίαζαν και πλεόνασμα. Από τότε η επιδότηση ανέρχεται σε μόλις 18% από το προβλεπόμενο.
Οι συνδικαλιστές των μέσων σταθερής τροχιάς επέκριναν την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου για έλλειψη διαλόγου στην κατάρτιση του νομοσχεδίου, το οποίο -όπως τόνισαν- όχι μόνο δεν επιτυγχάνει την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά αντίθετα οδηγεί σε αύξηση της τιμής του εισιτήριου, σε επιπλέον μείωση των μισθών των εργαζομένων πέραν των οριζόντιων μειώσεων της τάξης του 30%, που έχουν ήδη υποστεί, σε αραίωση των δρομολογίων, ενώ ανοίγει το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Στο μόνο σημείο που συμφώνησαν με το νομοσχέδιο είναι με την ενοποίηση των τριών μέσων σταθερής τροχιάς σε μια εταιρεία.
Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που έδωσαν οι εργαζόμενοι και έχουν σχέση με τα πλαστά εισιτήρια. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο, διαπίστωσαν ότι η διαφορά μεταξύ ακυρώσεων και πωληθέντων εισιτηρίων ήταν μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν ακριβώς στο μισό.