Δυσκολίες φαίνεται πως αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι εισακτέοι στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας που εξετάστηκαν σήμερα στα μαθήματα της Φυσικής, της Ιστορίας, της Βιολογίας και των Μαθηματικών.
Ιδιαιτέρως δύσκολα χαρακτηρίζονται τα θέματα των Μαθηματικών που επέλεξε η εξεταστική επιτροπή για τους υποψήφιους γενικής παιδείας των πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι υποψήφιοι διαμαρτύρονται επειδή δεν υπήρχε διαβαθμισμένη δυσκολία, αλλά λένε ότι όλα εξ αρχής τα ζητήματα περιείχαν δύσκολες ερωτήσεις, και απαιτήσεις πάνω από τις δυνατότητες των μαθητών. Την ίδια άποψη έχουν και πολλοί μαθηματικοί. Το κλίμα επέτεινε και ένα τυπογραφικό λάθος που ανάγκασε την εξεταστική επιτροπή να στείλει διευκρινίσεις.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Μαθηματικής Εταιρείας Γ. Τυρλή, ένα 17χρονο παιδί δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά στα μαθηματικά λόγω της μεγάλης δυσκολίας τους, αντίθετα η ανυπαρξία κλιμάκωσης απαιτήσεων των θεμάτων, καταστρέφει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.
Ο καθηγητής Φυσικής Γ. Χατζητέγας όμως υποστηρίζει ότι η δυσκολία που μπορεί να έχουν τα θέματα των εξετάσεων, ενδεχομένως θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των βάσεων που τα τελευταία χρόνια είχαν ανέβει αρκετά.
Πηγές από την εξεταστική επιτροπή κάνουν λόγο για «τυπογραφικό λάθος» που διορθώθηκε άμεσα. Οι υποψήφιοι όμως διαπίστωσαν και ασάφειες στη διατύπωση.
Οσον αφορά στο μάθημα της Ιστορίας, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων κάνει λόγο για θέματα που «παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απομνημόνευση και δεν αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο να αντλήσει από περισσότερα γνωστικά πεδία προωθώντας την κριτική του σκέψη και αφηγηματική ικανότητα».
Για τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων επισημαίνει: «Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων χαρακτηρίζονται ως σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν, σε ένα βαθμό, την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων, περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός ενθαρρυντικό».
Προχειρότητα καταλογίζει στο υπ. Παιδείας η ΝΔ
Προχειρότητα και επιπολαιότητα ως προς την οργάνωση και την προετοιμασία των Πανελληνίων Εξετάσεων καταλογίζει στο υπουργείο Παιδείας ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, Αρης Σπηλιωτόπουλος.
Όπως υπενθυμίζει ο βουλευτής, το υπουργείο μείωσε μεταξύ άλλων και τα σχετικά κονδύλια και συγχώνευσε τις Δύο Κεντρικές Επιτροπές Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων και των Εσπερινών Λυκείων σε μία, με αποτέλεσμα «τα σημερινά ευτράπελα κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων στο μάθημα των Μαθηματικών, που εκτός από την χρονική καθυστέρηση, είχε ελλείψεις και παραλείψεις στα σχετικά θέματα».
«Ελπίζουμε και ευχόμαστε να μην επαναληφθεί το σημερινό γεγονός, που δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια στους υποψηφίους, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς στα εξεταστικά και βαθμολογικά κέντρα», καταλήγει.