Με 24ωρη απεργία σήμερα και κινητοποιήσεις στη διάρκεια της ΔΕΘ απαντούν οι ιδιοκτήτες ταξί στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου τους. Τα ταξί θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 5 το πρωί σήμερα έως τις 5 το πρωί της Παρασκευής.
Η κινητοποίηση αποφασίστηκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί με βασικό στόχο την ενημέρωση όλων των αυτοκινητιστών για το περιεχόμενο του ν/σχ.
Όπως σημειώνει η ΠΟΕΙΑΤΑ, «ο κ. Ραγκούσης αποφάσισε την εδώ και τώρα κατεδάφιση του κλάδου των ταξί και την άμεση εκποίηση των υλικών στα μεγάλα συμφέροντα».
Επιπλέον, το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται «ταφόπλακα για 70.000 οικογένειες». «Δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο που να αφήνει περιθώριο διαλόγου ή συνεργασίας με την κυβέρνηση παρόλο που εμείς και προτάσεις καταθέσαμε-από τις 13/7/2011-και ανοικτοί στο διάλογο ήμασταν», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία.
Οι ιδιοκτήτες ταξί ξεκαθαρίζουν πάντως πως δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν «απλοί παρατηρητές των εξελίξεων». «Σηκώνουμε το γάντι που πέταξε ο κ. Ραγκούσης και η κυβέρνηση και δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι μπαίνουμε μπροστά σε έναν αγώνα όχι μόνο για τη δική μας επιβίωση αλλά και για λογαριασμό όλης της κοινωνίας, όλης της Ελλάδας», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Σε ένα μήνα στη Βουλή το ν/σ
Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης, έδωσε διευκρινίσεις επί του νομοσχεδίου. Από την ενημέρωση που έκανε ο υπουργός επί των διατάξεων του νομοσχεδίου, προκύπτουν τα εξής:
- Η Αδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ), είναι άσχετη με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
- Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρεία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.
- Το σχέδιο νόμου αναρτάται στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.
- Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.
- Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5-10 χιλιάδες ευρώ.
- Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων.
- Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.
- Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.
- Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Απαντώντας εξάλλου σε ερώτηση για τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον 6 μήνες «για να δούμε πως θα πάει η πορεία του». Παράλληλα, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.
Όπως επεσήμανε ο υπουργός, η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση ΑΠΥ, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών. Επιπρόσθετα, προανήγγειλε ότι θα γίνουν φορολογικοί έλεγχοι στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών και θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους πούλησαν ταξί εισπράττοντας χρήματα χωρίς να το δηλώσουν.
Ο κ. Ραγκούσης αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση των ιδιοκτητών ταξί να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία και αρκέστηκε να πει πως με την απεργία του καλοκαιριού επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους, συμπλήρωσε.