Οι γυναίκες λαμβάνουν ολοένα πιο συχνά τις αποφάσεις σχετικά με τις αγορές του νοικοκυριού, σε ολοένα περισσότερους τομείς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen Company στις 21 πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου.
«Οι εταιρίες που θα αντιληφθούν πρώτες την ενίσχυση του ρόλου των γυναικών στην κοινωνία και την οικογένεια, θα αποκτήσουν ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους, εάν κατορθώσουν να συνδέσουν τις μάρκες και τα προϊόντα τους με το γυναικείο αγοραστικό κοινό», σύμφωνα με τη Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι γυναίκες θέλουν να έχουν την ευθύνη και να συναποφασίζουν για τα περισσότερα θέματα που αφορούν στο σπίτι και την οικογένεια. Σε ορισμένους τομείς, ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει διαχωρισμός καθηκόντων: οι γυναίκες, για παράδειγμα, εξακολουθούν να αποφασίζουν για τα τρόφιμα, τα καλλυντικά, τα ρούχα και τη φροντίδα του παιδιού, ενώ οι άντρες αποφασίζουν για το αυτοκίνητο, τα ηλεκτρονικά είδη και τα προγράμματα ασφάλισης.
Όταν φτάνει η ώρα να αγοράσουν ένα προϊόν, οι γυναίκες των ανεπτυγμένων χωρών εμπιστεύονται σε συντριπτικό βαθμό τις συμβουλές των ανθρώπων που γνωρίζουν. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι γνώμες άλλων καταναλωτών που δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο, ενώ τα άρθρα στις εφημερίδες και οι ιστοσελίδες των εταιρειών αποτελούν για τις γυναίκες άλλες αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης για τα προϊόντα.
Η τηλεόραση συνεχίζει να αποτελεί το κυρίαρχο μέσο για την ενημέρωση των καταναλωτριών σχετικά με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, ωστόσο, αυξανόμενη βαρύτητα αποκτούν οι πληροφορίες που διακινούνται μέσω διαδικτύου, καθώς και από στόμα σε στόμα.
Τέλος, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, η ποιότητα αποτελεί τον πρώτο και καθοριστικότερο παράγοντα για την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλώτριες στις επωνυμίες, παρά την οικονομική ύφεση. Στις 20 από τις 21 χώρες όπου διενεργήθηκε η έρευνα, η ποιότητα αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο για τις γυναίκες, ενώ η «χαμηλή τιμή» δεν βρίσκεται καν στις τρεις πρώτες θέσεις.