Στο πλαίσιο του Κύκλου συναυλιών «Μετατροπίες» του Μεγάρου Μουσικής - που μας έχει συνηθίσει σε εξαιρετικά ενδιαφέροντα, εναλλακτικά μουσικά προγράμματα με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, που συχνά συνοδεύονται από παράλληλες εκδηλώσεις- θα πραγματοποιηθεί η «πολυσυλλεκτική» εκδήλωση με τίτλο «Σύγχρονες μουσικές τάσεις από την Αμερική», το Σάββατο 22 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη).
Στη συναυλία -που θα ξεκινήσει στις 9 το βράδυ στην Αίθουσα Banquet-, παρουσιάζονται τέσσερις δημοφιλείς δημιουργίες μερικών από τους σπουδαιότερους αμερικανούς συνθέτες, των Σάμουελ Μπάρμπερ, Τζορτζ Γκέρσουιν, Φίλιπ Γκλας και Τζον Aνταμς.
Πιο συγκεκριμένα, το κοινό θα απολαύσει το αγαπημένο «Adagio» του Μπάρμπερ, ένα από τα αριστουργήματα της μοντέρνας κλασικής μουσικής, να συνδιαλέγεται με το εντυπωσιακό «Τυρολέζικο» κοντσέρτο για πιάνο του Γκλας, αλλά και το τρυφερό «Νανούρισμα» του Γκέρσουιν να συνομιλεί με τα περίφημα Shaker Loops του Ανταμς. Οι τέσσερις σύνθετες, μέσα από τους σαγηνευτικούς ήχους της ορχήστρας έγχορδων, δημιουργούν τέσσερις πολύ διαφορετικές μουσικές εικόνες με κοινό χαρακτηριστικό την πολυγλωσσία και την ελευθερία που διακρίνει την Τέχνη του «Νέου Κόσμου».
Τα δοξάρια της Καμεράτα θα δώσουν ζωή στα υπέροχα αυτά έργα υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Πέτρου, τον οποίο θα απολαύσουμε σε διαφορετικό ρεπερτόριο απ' ό,τι τον έχουμε συνηθίσει τελευταία, σε ρόλο σολίστ στο πιάνο, αλλά και αρχιμουσικού, αφού θα διευθύνει την Ορχήστρα από το πόντιουμ.
Τα δοξάρια της Καμεράτα θα δώσουν ζωή στα υπέροχα αυτά έργα υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Πέτρου, τον οποίο θα απολαύσουμε σε ρόλο σολίστ στο πιάνο, αλλά και αρχιμουσικού, αφού θα διευθύνει την Ορχήστρα από το πόντιουμ.
Τη μουσική εκδήλωση θα πλαισιώνει έκθεση, στο χώρο του Φουαγιέ, έργων αμερικανών αλλά και διεθνών εικαστικών που πραγματεύονται θέματα της αμερικανικής κουλτούρας από τη Συλλογή Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Τα έργα θα παρουσιάσει στο κοινό, μία ώρα πριν τη συναυλία (8 μμ.), ο Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, ιστορικός τέχνης, σύμβουλος τέχνης και επιμελητής της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου.
Σκοπός της παρουσίασης αυτής είναι η εξερεύνηση τυχόν κοινών τόπων μεταξύ μουσικής και εικαστικής δημιουργίας, αλλά και μια πρώτη μικρή γνωριμία με καλλιτέχνες που εργάζονται στην ακμή της πρωτοπορίας σήμερα. Έτσι, το εμβληματικό «American Idol» της Rachel Harrison αποτελεί ευθεία αναφορά στη μουσική τηλεοπτική υποκουλτούρα της Αμερικής και καταδεικνύει το αδιέξοδό της, με το μικρόφωνο που δεν είναι συνδεδεμένο με παροχή ρεύματος. Αντίστοιχα, η Cady Noland αποδομεί την ιμπεριαλιστική και macho διάθεση της αμερικανικής κουλτούρας και κοινωνίας. Η Βρετανο-Παλαιστίνια Mona Hatoum εστιάζει στο έργο-χαλί της το πώς η αμερικανική κοινωνία θεωρεί τη χώρα της κέντρο του κόσμου. Έτσι, το χαλί της είναι κατασκευασμένο με την προοπτική του παγκόσμιου χάρτη δοσμένη από το νότιο ημισφαίριο και όχι, όπως συνήθως, από το βόρειο.
Tέλος, το μουσικό ταξίδι στην Αμερική συμπληρώνεται με σύγχρονη τζαζ από το IQ - Ionian Quartet, αποτελούμενο από φοιτητές και απόφοιτους του προγράμματος τζαζ του Ιονίου Πανεπιστημίου (επιμέλεια: Δήμος Δημητριάδης, αναπληρωτής καθηγητής). Το γκρουπ θα παρουσιάσει τολμηρές διασκευές και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς πάνω σε «κλασικό» ρεπερτόριο, στο χώρο του Φουαγιέ, πριν από τη συναυλία (8.30 μ.μ.) και στο διάλειμμα.