Ο Φινλανδός οδηγός της Ford ήταν ταχύτατος σήμερα κερδίζοντας τρεις από τις έξι ειδικές διαδρομές. Η απόδοσή του στην άσφαλτο ξάφνιασε μέχρι και τον επτά φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Λεμπ, ο οποίος εκθείασε την οδήγησή του, ιδίως στην δέκατη ειδική διαδρομή, όπου ο Λάτβαλα ήταν 2,3 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Γάλλου.
Ο ίδιος φαίνεται να το διασκεδάζει λέγοντας πως στη δέκατη ΕΔ ένιωσε ότι οδηγούσε σα σε πίστα αγώνων. «Το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλά. Μόλις βρίσκουμε το σωστό set-up, τότε νιώθω εμπιστοσύνη», δήλωσε ο Φινλανδός. Στόχος του, όπως είπε, είναι να πιέσει τον Λόεμπ όσο περισσότερο μπορεί. Αυτό το απέδειξε σήμερα καθώς από την ένατη ΕΔ που κέρδισε, μέχρι τη δωδέκατη –και τελευταία της ημέρας- φρόντισε να μειώσει τη διαφορά του από τον Γάλλο πολυνίκη οδηγό. Χρονικά η απόσταση μεταξύ τους μέχρι την όγδοη ειδική ήταν 36 δευτερόλεπτα για να πέσει στα 27,6 με το κλείσιμο της ημέρας.
«Ηταν η καλύτερη ημέρα της καριέρας μου σε άσφαλτο, το να μπορώ να μάχομαι στην Καταλούνια με τον Λεμπ. Δε μπόρεσα ωστόσο να τον φτάσω, αλλά είναι ευχαριστημένος με τη σημερινή ημέρα. Θα τον πιέσω αύριο», δήλωσε μετά την δωδέκατη ειδική ο Λάτβαλα.
Ο Λεμπ με τη σειρά του μπήκε με διάθεση να τελειώσει τον αγώνα από σήμερα, κερδίζοντας τις δύο πρώτες ειδικές και αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο Λάτβαλα στα 36 δευτερόλεπτα. Η συνέχεια όμως ανήκε στον Φινλανδό. Ωστόσο η εμπειρία του Γάλλου οδηγού που στην Ισπανία έφτασε το ρεκόρ των 802 νικών σε ειδικές διαδρομές, ξεπερνώντας κατά μία τον Μάρκου Αλεν, συνίσταται στο γεγονός ότι φρόντιζε να κινείται γρήγορα και να διατηρείται στις πρώτες θέσεις. «Είχα μία καλή οδήγηση, χωρίς λάθη. Δε βρίσκομαι εδώ για να δοκιμάσω κάτι», δήλωσε ο Γάλλος τονίζοντας ότι δεν αρέσκεται στο «κόψιμο» των στροφών, αλλά πηγαίνει από το χώμα. Είναι σαφές πως ο οδηγός της Citroen έχει πάει στην Ισπανία για να πάρει τη νίκη χωρίς να κάνει λάθη.
«Είχα καλή αίσθηση σήμερα και το αυτοκίνητο πήγαινε αρκετά καλά. Εχω καλό ρυθμό, αλλά θα χρειαστεί να πιέσω γιατί ο Λάτβαλα είναι εκπληκτικά γρήγορος στην άσφαλτο. Η πρωτοπορία μου θα πρέπει να είναι αρκετή για αύριο εάν δεν κάνω κάποιο λάθος», τόνισε στο τέλος της σημερινής ημέρας ο Σεμπάστιαν Λόεμπ.
Πίσω από τον Λάτβαλα, στην τρίτη θέση της γενικής βρίσκεται ένα ακόμη Ford Fiesta RS, αυτό του Mίκο Χίρβονεν. Ο Φινλανδός, αν και διεκδικητής του φετινού τίτλου, δεν πείθει για αυτό στην Ισπανία. Ο ρυθμός του είναι μάλλον «χλιαρός» καθώς συνήθιζε να πλασαρίζεται στις ειδικές μεταξύ της τέταρτης και της έκτης θέσης. Μοναδική ίσως αναλαμπή ο δεύτερος καλύτερος χρόνος στην δωδέκατη ειδική πίσω από τον Λάτβαλα. Αυτό γιατί ο Φινλανδός οδηγός ένιωθε το Ντάνι Σορντό με το Mini John Cooper Works WRC να μειώνει ειδική με ειδική τη μεταξύ τους απόσταση και να τον πλησιάζει επικίνδυνα. Ετσι, επιτάχυνε και έκλεισε την ημέρα στα 37,4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισπανό οδηγό. «Ο Ντάνι πλησίαζε, επομένως έπρεπε να πιέσω πολύ. Τουλάχιστον η ημέρα τελείωσε θετικά», δήλωσε μετά το τέλος της τελευταίας ειδικής ο Χίρβονεν. Καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας εκμυστηρεύθηκε ότι ήταν μπερδεμένος καθώς αν και ένιωθε καλά με το αυτοκίνητο οι χρόνοι του δεν ήταν οι ανάλογοι. Ισως, ο Φινλανδός που κυνηγάει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο, να καταφέρει κάτι αύριο, αλλά το 1:24,2 λεπτά από τον πρωτοπόρο Λόεμπ δεν του αφήνουν πολλά περιθώρια.
Πλην τους Λάτβαλα, στους ευνοημένους της σημερινής ανήκει και ο Ντάνι Σορντό. Ο Ισπανός κέρδισε μία ειδική διαδρομή, την ενδέκατη, μέσα στην πατρίδα του και κατάφερε να ανέβει μία θέση στην γενική κατάταξη, όντας τέταρτος. Οι χρόνοι του με το Mini John Cooper Works WRC ήταν αρκετά καλοί σε όλες τις ΕΔ, πλην της πέμπτης που καθυστέρησε.
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ ξεκίνησε δυναμικά τη δεύτερη ημέρα του αγώνα, αλλά τα… φτερά του κόπηκαν γρήγορα, μόλις στην πρώτη ειδική διαδρομή από κλαταρισμένο λάστιχο. Ετσι έχασε χρόνο και δύο θέσεις στην γενική κατάταξη. «Είχε κλατάρει το πίσω ελαστικό και εκείνη τη στιγμή ήμουν ακριβώς στη μέση του δρόμου. Χθες ήταν λάθος μου, σήμερα πραγματικά δεν ξέρω», δήλωσε ο Γάλλος οδηγός της Citroen μετά το τέλος της πρώτης ΕΔ. Εντούτοις, επανήλθε ταχύτερος στην επόμενη ειδική και κατάφερε να ανακτήσει μία θέση στην γενική, προσπαθώντας να ανέβει ακόμη περισσότερο. Η ταχύτητα όμως του Σορντό δεν του άφησε πολλά περιθώρια για κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση.
«Ηταν ένα κακό διήμερο για εμάς με πολλές ατυχίες. Αυτά όμως έχουν τα ράλι, άρα το μόνο που μένει είναι να προσπαθήσουμε να τερματίσουμε», δήλωσε ο Οζιέ.
Πίσω του ένα ακόμη Mini John Cooper Works WRC, του Κρις Μίκι που ακολούθησε μία σταθερή πορεία. Η έβδομη θέση ανήκει στον Μαντς Οστμπεργκ με ένα από τα Fiesta RS της ομάδας Stobart. Ο Νορβηγός οδηγός που ταλαιπωρήθηκε στο πρώτο μισό της ημέρας από υπερθέρμανση στα φρένα, απέχει στην κατάταξη από τον όγδοο ομόσταυλό του Χένινγκ Σόλμπεργκ περισσότερο από 1,5 λεπτό. Ο τελευταίος παραπονέθηκε για μικροπροβλήματα στην αίσθηση του αυτοκινήτου ενώ ταλαιπωρείται και από πυρετό.
Ο Ρώσος Ευγκένι Νόβικοφ με το Citroen DS3 για πρώτη στα χέρια του, ολοκλήρωσε την ημέρα στην ένατη θέση. Αντιμετώπισε προβλήματα με το υδραυλικό τιμόνι από την έβδομη ειδική του αγώνα ενώ στην δέκατη ο συνοδηγός του, Ντενίς Ζιροντέ, κλήθηκε να σβήσει μία μικρή φωτιά που ξέσπασε από το κλαταρισμένο πίσω αριστερό ελαστικό.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει όπως και χθες ο Μάθιου Γουΐλσον της Stobart που είχε προβλήματα υποστροφής.
Στην κατηγορία SWRC, γίνεται σκληρή μάχη μεταξύ του πρωτοπόρου Νάσερ Αλ-Ατίγια (Ford Fiesta S2000) και του Γιούχο Χάνινεν (Red Bull Skoda). Η διαφορά μεταξύ τους είναι μόλις τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου και η αυριανή, τελευταία ημέρα του αγώνα αναμένεται συναρπαστική.
Τα αποτελέσματα
1. Σ. Λεμπ 3:06:01.3
2. Γ. Λάτβαλα 3:06:28.9 +27.6
3. Μ. Χίρβονεν 3:07:53.1 +1:51.8
4. Ντ. Σορντό 3:08:30.5 +2:29.2
5. Σ. Οζιέ 3:09:42.7 +3:41.4
6. Κ. Μικ 3:10:13.2 +4:11.9
7. Μ. Όστμπεργκ 3:10:50.4 +4:49.1
8. Χ. Σόλμπεργκ 3:12:43.3 +6:42.0
9. Ε. Νόβικοφ 3:13:21.1 +7:19.8
10. Μ. Γουΐλσον 3:14:50.1 +8:48.8