Εφ' όλης της ύλης επίθεση για την Παιδεία ασκεί στην κυβέρνηση η ΝΔ, δια στόματος του αρμόδιου τομεάρχη Αρη Σπηλιωτόπουλου, ο οποίος εστιάζει την κριτική του τόσο στις ελλείψεις βιβλίων στα σχολεία, όσο και στις διαρροές ως προς το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος υποστηρίζει ότι «συμπληρώνονται σχεδόν δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων και στα σχολεία ακόμα υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις βιβλίων». Όπως αναφέρει, μόλις σε ποσοστό 25% των γυμνασίων έχουν διανεμηθεί βιβλία και σε ποσοστό 40% στα σύκεια.
Ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Αρης Σπηλιωτόπουλος.
Ακόμη, ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ σημειώνει ότι «οι εκπαιδευτικοί έχουν μεταβληθεί σε αχθοφόρους, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι τη φόρτωση, μεταφόρτωση και εκφόρτωση των βιβλίων, από τα κέντρα διανομής, καθώς και τη μεταφορά τους με ιδιόκτητα αυτοκίνητα -εργασίες για τις οποίες μέχρι πέρυσι ήταν υπεύθυνος ο καταργημένος πλέον Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων».
Μεταξύ άλλων, τονίζει ότι τα «πολύ-υποσχόμενα DVDs, σε ποσοστό 50% είναι μη λειτουργικά» και πως στα σχολεία δεν υπάρχουν χρήματα για τις φωτοτύπιες, «ούτε για χαρτί, ούτε για μελάνι, ούτε για επισκευή των χαλασμένων φωτοτυπικών μηχανημάτων».
Παράλληλα, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν αποφευχθεί τα λάθη και οι παραλείψεις στην ύλη των βιβλίων, καθώς τα βιβλία που διανέμονται φέτος δεν είναι νέα βιβλία με βάση το Νέο Αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά συρραφή ενοτήτων από τα παλιά βιβλία.
Επιπλέον, ο κ. Σπηλιωτόπουλος εγκαλεί την κυβέρνηση, γιατί «ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας, δημοσιοποιεί -με διαρροές- το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που δεν βοηθάει καθόλου τον διάλογο».
«Θα μπορούσε», συμπληρώνει, «να αποτελέσει αρχική πρόταση συζήτησης για το νέο εξεταστικό σύστημα η πρόταση που προέκυψε από τον Εθνικό Διάλογο υπό τον Καθηγητή Μπαμπινιώτη και να συζητηθούν όλες οι επιμέρους βελτιώσεις».
«Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση επέλεξε, για άλλη μια φορά, το μονόλογο και την τακτική των διαρροών. Επιτέλους, το αλαλούμ και η προχειρότητα πρέπει να λάβουν ένα τέλος και το υπουργείο Παιδείας εγκαίρως να ενημερώσει την εκπαιδευτική κοινότητα για την όποια απόφαση τελικά ληφθεί, έτσι ώστε να δοθεί χρόνος και δυνατότητα -κυρίως στα πανεπιστήμια- να εκφράσουν τη γνώμη τους για το νέο εξεταστικό σύστημα», καταλήγει.