Ο 27χρονος Ισπανός αναβάτης σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο (1:47.975) με τις καιρικές συνθήκες να μην είναι και οι καλύτερες δυνατές. Η βροχή που έπεσε σε συνδυασμό με την υγρασία δεν διευκόλυναν όσους συμμετείχαν καθώς η πίστα γλιστρούσε πολύ. Αυτό φάνηκε και από τους χρόνους των αναβατών που ήταν πιο αργοί σε σχέση με την πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Μόνο προς το τέλος της δεύτερης περιόδου βγήκε λίγο ήλιος, αλλά η πίστα δεν προλάβαινε να στεγνώσει.
Οι εναλλαγές στην πρώτη θέση ήταν αρκετές, αλλά τελικά ο Μπαουτίστα κατάφερε να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο. Πίσω του ακολούθησαν τρεις Ducati, οι οποίες, όπως φαίνεται, πηγαίνουν πολύ καλύτερα σε βρεγμένη πίστα και άσχημες καιρικές συνθήκες παρά σε στεγνή και καλό καιρό. Μόλις 0,324 δευτερόλεπτα μετά τον Μπαουτίστα τερμάτισε ο Νίκι Χέιντεν με την πρώτη Ducati. Ο Αμερικανός έχει ξεκινήσει θετικά τον αγώνα στη Βαλένθια καθώς και το πρωΐ τα πήγε καλά, τερματίζοντας τέταρτος.
Ο Ράντι ντε Πουνιέ της Pramac με μία ακόμη Ducati ήταν τρίτος, μόλις επτά δέκατα από τον πρωτοπόρο Μπαουτίστα. Ο Γάλλος δυσκόλεψε λίγο τον Χέιντεν κατά την διάρκεια της δεύτερης περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για να μείνει τελικά πίσω του, μόλις 0,368 δευτ. Το πρωΐ είχε μεν καλύτερο χρόνο, αλλά τερμάτισε έβδομος.
Μία ακόμη Ducati, στα χέρια του Κάρελ Αμπραχαμ σημείωσε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, με τον Τσέχο αναβάτη της Cardion να έχει ένα άσχημη πτώση στον τελευταίο γύρο της διαδικασίας. Εντούτοις, κατάφερε να ανέβει αρκετές θέσεις σε σχέση με το πρωΐ που ήταν μόλις 13ος.
Η πρώτη Yamaha βρίσκεται στην πέμπτη θέση, και ο Καρλ Κρούτσλοου βελτίωσε σημαντικά την επίδοση του σχέση με την πρώτη περίοδο. Πολύ πίσω από την κορυφή ήταν το απόγευμα η Honda. Μόλις έκτος ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο που νωρίτερα είχε κινηθεί σε ρηχά… νερά (ένατος), έχοντας πίσω του τον Βαλεντίνο Ρόσι. Ο Ιταλός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ταχύτατος το πρωΐ, τερματίζοντας τρίτος, αλλά το απόγευμα στη βροχή δυσκολεύτηκε λίγο.
Ο νικητής της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών και φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής Κέισι Στόνερ έμεινε πολύ πίσω το απόγευμα, σημειώνοντας τον όδγοο καλύτερο χρόνο. Ο Αμερικανός αναβάτης που κυνηγάει στην Ισπανία την 33η νίκη στα MotoGP, είχε πίσω του, όπως και το πρωΐ, τον Ντάνι Πεντρόζα.
Πολύ καλή ήταν η επίδοση κατά την διάρκεια της σημερινής ημέρας του Τζος Χέιζ, αντικαταστάτη του τραυματία Κόλιν Εντουαρτς στην ομάδα της Tech 3 Yamaha. Σε βρεγμένη πίστα και στην πρώτη του συμμετοχή σε GP ο Αμερικανός ήταν δέκατος το απόγευμα και 15ος το πρωΐ.
Ο αντικαταστάτης του Χόρχε Λορένθο στη Yamaha, Κατσουγιούκι Ναγκασούκα δεν τα πήγε τόσο καλά καθώς ήταν τελευταίος στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών και ενδέκατος στη δεύτερη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ισπανία θα τρέξει για τελευταία φορά ο Λόρις Καπιρόσι. Ο Ιταλός αναβάτης ήταν αρκετά γρήγορος το πρωϊ, σημειώνοντας τον πέμπτο καλύτερο χρόνο, αλλά το απόγευμα έμεινε πίσω (12ος). Ως φόρο τιμής προς τον Μάρκο Σιμοντσέλι τρέχει με το νούμερο 58.
Ατυχοι των δοκιμών ήταν ο Τόνι Ελίας που είχε μία πτώση στη στροφή δύο, χάνοντας την έκτη θέση, ο Μπεν Σπις και ο Χιρόσι Αογιάμα. Ο τελευταίος έπεσε τέσσερα λεπτά πριν το τέλος της δεύτερης περιόδου, μένοντας έτσι 15ος. Ο Σπις έφυγε με πολλά χιλιόμετρα στο βρεγμένο στην πρώτη στροφή της πίστας χωρίς να τραυματιστεί. Ο Αμερικανός δε φαίνεται 100% έτοιμος για τον καθώς αναρρώνει από τον άσχημο τραυματισμό του στην Αυστραλία.
Τα αποτελέσματα της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών
1. Μπαουτίστα, Suzuki 1:47.975
2. Χέιντεν, Ducati +0.341
3. Ντε Πουνιέτ, Pramac Racing, +0.709
4. Αμπραχαμ, Cardion +1.046
5. Κράτσλοου, Yamaha +1.375
6. Ντοβιτσιόζο, Repsol Honda +1.477
7. Ρόσι, Ducati +1.638
8. Στόνερ, Repsol Honda +1.699
9. Πεδρόσα, Repsol Honda +1.845
10. Χάγιες, Tech 3 Yamaha +2.534
11. Νακασούγκα, Yamaha +3.302
12. Καπιρόσι, Pramac Racing +3.863
13. Μπαρμπερά, Aspar Ducati +3.957
14. Σπις, Yamaha +4.079
15. Αογιάμα, Gresini Honda +5.311
16. Ελίας, LCR +6.367
Τα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών
1. Στόνερ, Repsol Honda 1:45.513
2. Πεδρόσα, Repsol Honda +0.223
3. Ρόσι, Ducati +0.315
4. Χέιντεν, Ducati +0.560
5. Καπιρόσι, Pramac Racing +0.595
6. Σπις, Yamaha +0.746
7. Ντε Πουνιέτ, Pramac Racing +0.858
8. Ελίας, LCR +0.880
9. Ντοβιτσιόζο, Repsol Honda +0.889
10. Κράτσλοου, Yamaha +1.068
11. Μπαουτίστα, Suzuki +1.409
12. Μπαρμπερά, Aspar Ducati +1.454
13. Αμπραχαμ, Cardion +1.566