Ο Σεμπάστιαν Λεμπ οδηγεί με χαμηλές ταχύτητες προς τον όγδοο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του και όπως δείχνει, ασχέτως αν δε το παραδέχεται, θέλει μόνο να τερματίσει.
Μοναδική αναλαμπή του αγώνα ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα που τρέχει προς την πρώτη του φετινή νίκη. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford σήμερα ήταν πραγματικά πολύ γρήγορος και πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, αφήνοντας δεύτερο τον Λεμπ.
Από τις επτά ειδικές διαδρομές της σημερινής ημέρας ο Λάτβαλα επικράτησε στις τέσσερις (13η, 15η, 16η, 17η). Ιδίως στην 15η ΕΔ κατάφερε όχι μόνο να καλύψει την διαφορά των 7,3 δευτερολέπτων που τον χώρισε από τον πρωτοπόρο Λεμπ στην γενική κατάταξη, αλλα κατόρθωσε να περάσει μπροστά με 1,3 δευτ. διαφορά.
«Ολα πηγαίνουν αρκετά καλά και αύριο το πρωΐ θα πρέπει να σηκωθώ με καθαρό μυαλό. Εχω εμπιστοσύνη και πραγματικά πεινάω για τη νίκη. Ο Σεμπάστιαν είναι πλέον οκτώ φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής και ίσως δεν έχει τη φλόγα για να πολεμήσει 100%. Εγώ όμως την έχω», δήλωσε ο Λάτβαλα.
Ο Λεμπ από την άλλη πλευρά δεν παραδέχεται πως δεν έχει κίνητρο να τρέξει και πως έχει ρίξει τον ρυθμό του. Αντιθέτως αναγνωρίζει την ανωτερότητα και την ταχύτητα του αντιπάλου του, τονίζοντας ότι οι συνθήκες δεν τον βοηθούν καθώς γλυστράει αρκετά.
«Πίεζα πάρα πολύ αλλά ελικρινά γλυστρούσε πολύ και επομένως δεν είχα καλή πρόσφυση. Προσπάθησα και δεν έκανα κανένα λάθος, αλλά δε μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο. Ισως να είναι καλύτερος από εμένα ή ίσως να καθαρίζουμε λίγο το δρόμο, αλλά είχα την τέλεια ειδική (σ.σ. 17η). Εάν δείτε το βίντεο δε θα βρείτε κάποιο λάθος. Θα συνεχίσουμε, με όλα να είναι πιθανά», δηλωσε μετά το τέλος της 17ης και τελευταίας ειδικής της σημερινής ημέρας ο Γάλλος πολυπρωταθλητής και πολυνίκης.
Στη μάχη της τρίτης θέσης ο Μαντς Οστμπεργκ με το Fiesta RS WRC της M-Sport Stobart έχει σαφές προβάδισμα έναντι του teammate του Χένιγκ Σόλμπεργκ. Ταλαιπωρείται όμως από πρόβλημα στον κινητήρα (από την 15η ειδική) που του κοστίζει σε χρόνο. Ελπίζει ωστόσο ότι μετά το τέλος της σημερινής ημέρας η κατάσταση θα διορθωθεί από τους μηχανικούς του.
Πέμπτος είναι ο Κρις Μικί με το μοναδικό Mini WRC που έμεινε στον αγώνα μετά τη χθεσινή εγκατάλειψη του Ντάνι Σορντό. Ο Βρετανός που τρέχει εντός έδρας αντιμετώπισε προβλήματα με το τούρμπο και το κιβώτιο στην 13η ειδική διαδρομή, χάνοντας θέσεις. Τελικά, μετά τη μεσημεριανή ανάπαυλα οι μηχανικοί του κατάφεραν να επισκευάσουν το πρόβλημα. Στη συνέχεια ο Βρετανός επανήλθε δριμύτερος στην 15η ειδική με αποτέλεσμα να ξαναπάρει την πέμπτη θέση στην γενική κατάταξη από τον Μάθιου Γουΐλσον (Ford Fiesta RS WRC M-Sport Stobart) κα να προηγείται πλέον με 45,6 δευτ. του Βρετανού οδηγού. Ο νεαρός οδηγός της M-Sport Stobart είχε μία άτυχη στιγμή στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας που του κόστισε σε χρόνο καθώς τερμάτισε ένατος.
Στην έβδομη θέση, μακριά από τον Γουΐλσον είναι ο Ντένις Κουΐπερς με το Ford Fiesta της FERM Power Tools World Rally Team που είχε κι αυτός μικροπροβληματάκια όπως στην 15η ΕΔ ένα σκασμένο ελαστικό. Πίσω του, όγδοος ολοκλήρωσε την ημέρα ο Οτ Τανάκ, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από μηχανικά προβλήματα, χάνοντας έτσι τρεις θέσεις στην γενική καθώς μέχρι και την 13η ΕΔ ήταν πέμπτος.
Ο Ευγκένι Νόβικοφ ολοκήρωσε την ημέρα ένατος και ο Κεν Μπλοκ δέκατος, αντίστοιχα.
Τον αγώνα εγκατέλειψαν οι Κίμι Ραικόνεν και Πέτερ Σόλμπεγκ. Ο πρώτος με το ξεκίνημα της σημερινής ημέρας είχε μία έξοδο προκαλώντας ζημιές στο Citroen DS3. Ο δεύτερος σταμάτησε την προσπάθειά του λόγω φωτιάς (μικρής έκτασης) που προκλήθηκε όταν ανεφλέγη σπασμένο σωληνάκι παροχής καυσίμου στο «ιδιωτικό» Citroen DS3.
Το Βρετανικό Ράλι ολοκληρώνεται αύριο με έξι ακόμηα ειδικές διαδρομές.