Στο μουσείο Κυκλαδικής τέχνης εγκαινιάζεται αύριο η έκθεση για το «μύθο και την ιδιομορφία του Σαλβαντόρ Νταλί», με 30 ελαιογραφίες και ένα γλυπτό του Ισπανού σουρεαλιστή.
Τα έργα θα παραμείνουν επί τρεις μήνες, για τις ανάγκες της έκθεσης και προέρχονται από τις συλλογές του Εθνικού Μουσείου - Κέντρου Τέχνης που φέρει το όνομα της βασίλισσας της Ισπανίας, Reina Sofia, και από το ίδρυμα Γκαλά-Νταλί στο Φιγκέρες, γενέτειρα του ζωγράφου, το οποίο έχει στην κατοχή του το 40% της συνολικής παραγωγής του καλλιτέχνη.
«Είναι αλήθεια ότι η Ισπανία έχει χαρίσει ονόματα οικουμενικής προβολής στον 20ο αιώνα και ανάμεσά τους αναμφίβολα ο Νταλί κατέχει κεντρική θέση», τόνισε σήμερα ο διευθυντής του μουσείου Reina Sofia, Χουάν Μανουέλ Μπονέτ.
«Τα ρευστά του ρολόγια, οι ελέφαντες, όλα αυτά προέρχονται από το συλλογικό φαντασιακό του 20ου και 21ου αιώνα, και δηλώνουν μια σχολαστική ζωγραφική με παρανοϊκή κριτική μέθοδο», συμπληρώνει η διευθύντρια του Κέντρου Μελετών Νταλί Αγκουέρ Τεϊξιδόρ.
Με την έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης «δεν επιχειρούμε την αναθεώρηση του έργου του Νταλί. Επιδιώκουμε να έρθουμε σε επαφή με ένα αντιπροσωπευτικό κομμάτι του έργου του, ώστε να διαπιστώσουμε που έγκειται η μεγαλοφυΐα του ως καλλιτέχνη», διευκρινίζει ο επιμελητής της έκθεσης, Δημήτρης Πλάντζος.
Ο Λουίς Μπουνιουέλ, που συνεργάστηκε με τον Νταλί στην ταινία «Ανδαλουσιανός σκύλος», έλεγε «ο Πικάσο ήταν ζωγράφος και δεν ήταν παρά μόνο ζωγράφος. Ο Νταλί ήταν κάτι πολύ περισσότερο. Ακόμη και αν μερικές πλευρές της προσωπικότητάς του είναι απαράδεκτες, όπως το πάθος του για προσωπική προβολή και επίδειξη, δεν παύει να είναι μια αυθεντική καλλιτεχνική ιδιοφυΐα, ένας συγγραφέας, ένας συζητητής, ένας στοχαστής δίχως όμοιο».