Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Στάνφορντ και το Ινστιτούτο Πόιντερ των ΗΠΑ χρησιμοποίησαν την τεχνολογία εντοπισμού της κίνησης των οφθαλμών, ώστε να διεξάγουν την πρώτη έρευνα για το πώς οι αναγνώστες διαβάζουν τις ιστοσελίδες.
Βρήκαν ότι τα μάτια του χρήστη πηγαίνουν αρχικώς στο κείμενο και όχι στις φωτογραφίες, ή στα γραφικά.
Επίσης, βρήκαν ότι στο 45% των banners, οι on-line αναγνώστες επικεντρώνονται για περίπου ένα δευτερόλεπτο, χρόνος που θεωρείται αρκετός για να γίνει αντιληπτό το περιεχόμενο μιας διαφήμισης.
Η προτίμηση στο κείμενο μπορεί να οφείλεται στο ότι πολλοί δικτυακοί τόποι δεν χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες με σωστό τρόπο.
Η αντιγραφή της σελιδοποίησης μιας εφημερίδας και η ενσωμάτωσή της στο στενότερο και κοντύτερο καμβά της οθόνης ενός υπολογιστή, δεν βοηθά καθώς στην οθόνη του υπολογιστή οι φωτογραφίες είναι τόσο συρρικνωμένες, που μειώνεται η εντύπωσή τους.
Σε προηγούμενη έρευνα του Ινστιτούτου Πόιντερ, για το πώς κινούνται τα μάτια σε μια σελίδα εφημερίδας, βρέθηκε ότι οι φωτογραφίες ήταν το πρωταρχικό σημείο εισόδου για τους αναγνώστες.
Πηγές: ΑΠΕ, ICT Weekly Infonomics/IFRA Trend Report