Αλλαγές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση

Τετάρτη, 04 Αυγούστου 2010 21:09
UPD:05/08/2010 10:00

«Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση παρουσίασε τα τελευταία χρόνια σοβαρά προβλήματα στη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία της, με συνέπεια τη μείωση του μαθητικού δυναμικού και αρνητικές επιπτώσεις στις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αφέθηκαν στην τύχη του ήταν και αυτό των επαγγελματικών δικαιωμάτων», ανέφερε η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου.

A- A A+

Αλλαγές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) σε αντιστοίχιση αυτών των δικαιωμάτων με τα δικαιώματα των ΤΕΕ ΒΆ κύκλου, ανακοίνωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση παρουσίασε τα τελευταία χρόνια σοβαρά προβλήματα στη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία της, με συνέπεια τη μείωση του μαθητικού δυναμικού και αρνητικές επιπτώσεις στις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αφέθηκαν στην τύχη του ήταν και αυτό των επαγγελματικών δικαιωμάτων», ανέφερε η υπουργός Παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου.

Επεσήμανε δε ότι με τις σημερινές ανακοινώσεις για τις αντιστοιχίσεις των ειδικοτήτων και κατ' επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτές, δίνεται η λύση που αναμένουν χιλιάδες απόφοιτοι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η κ. Διαμαντοπούλου γνωστοποίησε ακόμη ότι σε συγκεκριμένο αριθμό ΕΠΑΛ, όπως στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, στην Κρήτη, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο, θα υπάρξουν επαφές και συνεργασίες με τα Πανεπιστήμια και θα υπάρξει ένας νέος τρόπος διδασκαλίας και επικοινωνίας, όσον αφορά και τη χρήση των εργαστηρίων και τις εργασίες και τη σύνδεση με τις αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ.

Ανακοίνωσε δε ότι από φέτος τον Οκτώβρη θα υπάρχει ομάδα σε κάθε ΕΠΑΛ που θΆ αξιολογεί και θα παρακολουθεί, ώστε η μεταρρύθμιση που θα γίνει να προσαρμοστεί στα οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά της κάθε περιφέρειας.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο θέμα των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), σημειώνοντας πως «έχει γίνει από τη νέα Διοίκηση ήδη μία αναδιοργάνωση».

Όπως επεσήμανε, από τα 114 Παραρτήματα και ΙΕΚ έγινε ένας πλήρης εξορθολογισμός με βάση την ανάγκη να λειτουργούν σωστά οι ειδικότητες με όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό και τα εργαστήρια που χρειάζονται.

Έτσι, θα λειτουργήσουν από φέτος 92 Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης με 200 ειδικότητες σε όλη τη χώρα.

«Πολλά από τα ΙΕΚ έχουν πλήρη εξοπλισμό και ο στόχος μας είναι φέτος, από 4 Οκτωβρίου, να λειτουργήσουν με πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα, με συγκεκριμένες ειδικότητες, με σωστό και προγραμματισμένο τρόπο εξετάσεων», δήλωσε η κ. Διαμαντοπούλου.

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου επισήμανε ότι «το κάθε ΕΠΑΛ και το κάθε ΕΠΑΣ στην Ελλάδα θα παρακολουθείται στενά έτσι ώστε να δούμε πραγματικά πώς είναι οργανωμένο, ποιες είναι οι ελλείψεις, τι χρειάζεται για να γίνει το κάθε ένα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ πραγματικό τεχνικό σχολείο ώστε όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η φάση της αξιολόγησης θα πάμε σ' ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο θα είναι μια ακόμα μεγάλη προϋπόθεση για την αναβάθμιση και την καταξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα».

«Ταυτόχρονα, όμως,», πρόσθεσε, έ«χει σημασία σήμερα να στείλουμε το μήνυμα ότι από την τεχνική εκπαίδευση ως βήμα καριέρας, μπορούν να προκύψουν δρόμοι για κάθε παιδί, για κάθε μαθητή, για κάθε μαθήτρια που την επιλέγει, είτε μέσα από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ήδη αναφέρθηκε η Υπουργός στο πρωτόκολλο συνεργασίας με τα ΤΕΙ που είναι μια πολύ σοβαρή καινοτομία, αλλά μπορεί να υπάρχουν και δρόμοι μέσα από την επαγγελματική κατάρτιση, την αρχική κατάρτιση με τα ΙΕΚ ή και μετά την αρχική και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή