Ενστάσεις για το προτεινόμενο σχέδιο νόμου για τον κινηματογράφο, το οποίο τέθηκε από σήμερα και έως τις 4 Νοεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση, εκφράζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους σωματεία του κινηματογραφικού χώρου.
«Η διαδικασία fast track της Δημόσιας Διαβούλευσης του Νομοσχεδίου, μόνο για 9 μέρες είναι σαφής παρωδία του θεσμού του open government και της Δημόσιας Διαβούλευσης με την ανάρτηση του Νομοσχεδίου στο διαδίκτυο και κατά παράβαση των πρωθυπουργικών εντολών για διαφάνεια και ανοικτή διακυβέρνηση», αναφέρεται στην ανακοίνωση την οποία υπογράφουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.), η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ.), η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος (Ε.Σ.Ε.), η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης - Οπτικοοακουστικού Τομέα (ΕΤΕΚΤ), το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η), η Ένωση Μουσικοσυνθετών-Στιχουργών Ελλάδος (Ε.Μ.Σ.Ε.), ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου Τηλεόρασης και Βίντεο (ΣΕΠΚΤΒ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αιθουσαρχών Κινηματογράφου (Π.Ο.ΑΙ.Κ), το Σωματείο για την Διάδοση της Ταινίας Μικρού Μήκους (μικρό), η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (Ο.Κ.Λ.Ε.) και το Studio Παράλληλο Κύκλωμα.
Μεταξύ άλλων, τα σωματεία σημειώνουν ακόμη ότι το σχέδιο νόμου «εγκαθιδρύει την αδιαφάνεια», παρουσιάζει ως αξιοκρατία την «χειραγώγηση από το κράτος με τον καθολικό διορισμό των αρεστών στα ΔΣ, και επίσης ως «αποτελεσματικότητα, την αποβολή των αιρετών της κινηματογραφικής κοινότητας από κάθε εκπροσώπηση».
Επισημαίνουν παράλληλα ότι ο προτεινόμενος νόμος είναι «ασαφής και ελαστικός» ως προς το 1,5%, ενώ για την επιστροφή του ειδικού φόρου των εισιτηρίων παρατηρούν πως «δεν διασφαλίζονται πόροι εάν δεν υπάρχουν εισιτήρια από τις ελληνικές ταινίες, ο δε τρόπος είσπραξης και κατανομής του δεν καθορίζονται πουθενά αλλά παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες».
Επίσης υποστηρίζουν ότι «ακυρώνει και υποβαθμίζει δοκιμασμένους θεσμούς όπως, τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας του ΥΠΠΟ, τα περιφερειακά Φεστιβάλ, την ταινία μικρού μήκους, το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ΥΠΠΟ, την Ταινιοθήκη Ελλάδος, το Μουσείο Κινηματογράφου, τις Κινηματογραφικές Λέσχες (κατά παράβαση των προγραμματικών δηλώσεων του ίδιου του Υπουργού στην Βουλή)».
Τέλος, σύμφωνα με τα σωματεία, το νομοσχέδιο «δεν προνοεί για την επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας στις νέες αφηγήσεις του κινηματογράφου, την ανάπτυξη του σεναρίου, ως θεμελιώδους προϋπόθεσης της κινηματογραφικής τέχνης, την καθιέρωση και τον εμπλουτισμό της κινηματογραφικής παιδείας και πως από πουθενά δεν αποδεικνύεται η αύξηση θέσεων εργασίας όπως ισχυρίζεται η εισηγητική έκθεση».