Ψηφίστηκε και επί των άρθρων το ν/σ για τον ΟΣΕ

Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010 22:59
A- A A+

Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ΟΣΕ.

Επικρίσεις δέχθηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας σε σχέση με τις επιταγές του άρθρου 19, που επιβάλλει ένα «ασφυκτικό» κατά πολλούς χρονοδιάγραμμα 15 ημερών για τη σύναψη συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στον ΟΣΕ, σχετικά με τους όρους και τις αμοιβές εργασίας τους.

Ο κ. Ρέππας δέχθηκε να υπάρξει παράταση 15 ημερών, ώστε να συμπληρωθεί ένας μήνας διαπραγματεύσεων. Δεσμεύθηκε μάλιστα οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, από κάθε εταιρεία του ΟΣΕ ξεχωριστά.

«Δεν θίγουμε τον πυρήνα της συλλογικής αυτονομίας. Λόγοι επείγοντος συμφέροντος επιβάλλουν τις ρυθμίσεις για τον πρόγραμμα της εξυγίανσης της εταιρείας» υπογράμμισε ο υπουργός, προσθέτοντας πως «αν υπάρχει ισχυρή βούληση, μπορούμε να φτάσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στον επιδιωκόμενο στόχο. Κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη να συζητήσει με τους εργαζομένους και να καταλήξουν σε όποιο αποτέλεσμα συμφωνήσουν».

Κατά τα άλλα, ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «συμπαγές και πλήρες», «τομή που άργησε να γίνει» και «αναγκαίο εξυγιαντικό σταθμό για τον σιδηρόδρομο του μέλλοντος».

Απαντώντας στις επικρίσεις για υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, παραδέχθηκε πως τα ποσά με τα οποία θα ενισχυθεί ο Οργανισμός είναι λιγότερα, αλλά όχι αμελητέα.

«Δεν είναι αμελητέο το ποσό των 180 εκΑΤ. ευρώ που θα έρθουν το 2011 στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Δεν είναι όμως δυνατόν και το κόστος της μισθοδοσίας να είναι πάνω από τα συνολικά έσοδα μιας εταιρείας και η ΤΡΕΝΟΣΕ να λειτουργεί χωρίς άδεια λειτουργίας όπως σήμερα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή