Ενσωμάτωση και διευθέτηση παραβάσεων κοινοτικών οδηγιών

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010 14:07
A- A A+

Την ενσωμάτωση 12 κοινοτικών Οδηγιών στο εθνικό Δίκαιο, καθώς και τη διευθέτηση οκτώ παραβάσεων σχετικών με το κοινοτικό δίκαιο, ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Συγκεκριμένα, από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι σήμερα έχουν ενσωματωθεί οι εξής οδηγίες:

• Οδηγία 2009/1 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2005/64 σχετικά με την έγκριση τύπου οχημάτων με κινητήρα όσον αφορά στη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και ανάκτησής τους, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 8830/492/09 (ΦΕΚ Β’ 147/17.02.2010)

• Οδηγία 2006/23 για την κοινοτική άδεια ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, με το Προεδρικό Διάταγμα 19/2010 (ΦΕΚ Α’ 50/26.03.2010)

• Οδηγία 2009/108 που τροποποιεί την Οδηγία 97/24/ΕΚ σχετικά με ορισμένα στοιχεία και χαρακτηριστικά των δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων, με την ΚΥΑ 16905/1182/10 (ΦΕΚ Β’ 478/20.04.2010)

• Οδηγία 2008/49 για την τροποποίηση του παραρτήματος ΙΙ της Οδηγίας 2004/36/ΕΚ σχετικά με τα κριτήρια για τη διενέργεια επιθεωρήσεων διαδρόμου σε αεροσκάφη τρίτων χωρών που χρησιμοποιούν κοινοτικούς αερολιμένες, με το ΠΔ 29/2010 (ΦΕΚ Α’ 68/13.05.2010)

• Οδηγία 2009/114 για την τροποποίηση της Οδηγίας 87/372/ΕΟΚ του Συμβουλίου σχετικά με τις ζώνες συχνοτήτων που θα διατεθούν για τη συντονισμένη εισαγωγή των πανευρωπαϊκών ψηφιακών κυψελωτών δημοσίων επίγειων κινητών επικοινωνιών στην Κοινότητα, με την ΚΥΑ 58626/2224/Φ1 (ΦΕΚ Β’ 918/24.06.2010)

• Οδηγία 2009/149 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2004/49/ΕΚ όσον αφορά στους κοινούς δείκτες ασφάλειας και τις κοινές μεθόδους υπολογισμού του κόστους ατυχήματος, με το ΠΔ 71/2010 (ΦΕΚ Α’ 127/03.08.2010)

• Οδηγία 2008/68 σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, με την ΚΥΑ 35043/2524/01.09.2010 (ΦΕΚ Β’ 1385/03.09.2010)

• Οδηγία 2008/110/ΕΚ σχετικά με την τροποίηση της Οδηγίας 2004/49/ΕΚ για την ασφάλεια των κοινοτικών σιδηροδρόμων, με το ΠΔ 71/2010 (ΦΕΚ Α’ 127/03.08.2010)

• Οδηγία 2009/112 σχετικά με την τροποποίηση της Οδηγίας 91/439/ΕΟΚ για την άδεια οδήγησης, με την ΚΥΑ 29240/3729/03.09.2010 (ΦΕΚ Β’ 1409/06.09.2010)

• Οδηγία 2009/113 σχετικά με την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/126/ΕΚ για την άδεια οδήγησης, με την ΚΥΑ 29240/3729/03.09.2010 (ΦΕΚ Β’ 1409/06.09.2010)

• Οδηγία 2008/57 σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του κοινοτικού σιδηροδρομικού συστήματος, με το ΠΔ 104/2010 (ΦΕΚ Α’ 181/12.10.2010)

• Οδηγία 2009/131 περί τροποποίησης του παραρτήματος VΙΙ της Οδηγίας 2008/57/ΕΚ σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του κοινοτικού σιδηροδρομικού συστήματος, με το ΠΔ 104/2010 (ΦΕΚ Α’ 181/12.10.2010).

Επίσης, διευθετήθηκαν παραβάσεις, ως εξής:

• Παράβαση 2005/2181 για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό- Σύσταση. Αναμένεται η αρχειοθέτηση της υπόθεσης, καθώς έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως παρόχου αεροναυτιλίας και δημοσιεύθηκε το ΠΔ για τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας (ΦΕΚ 180 Α’/12.10.2010)

• Παράβαση 2007/4247 για την Οργάνωση των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών στην Ελλάδα. Ψηφίσθηκε ο Ν.3887/2010 για τις «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές» (ΦΕΚ Α’ 174/30.09.2010) με τον οποίο ικανοποιούνται τα δύο από τα τρία μέρη της παράβασης Για το τρίτο μέρος της έκδοσης αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων ιδιοκτησίας εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, έχει προβλεφθεί διάταξη (άρθρο13) στο σχέδιο νόμου «Οδική Ασφάλεια και λοιπές διατάξεις», που ψηφίζεται από την Ολομέλεια της Βουλής και από την 1η Δεκεμβρίου 2010 θα αποτελεί νόμου του κράτους

• Παράβαση 2008/2095 για την εφαρμογή των οδηγιών της πρώτης δέσμης μέτρων για τους σιδηροδρόμους. Ψηφίσθηκε ο Ν3891/04.10.2010 (ΦΕΚ Α’188) «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το Σιδηροδρομικό Τομέα», όπου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η σύσταση μίας νέας, πλήρως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και η κατάργηση του Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων (ΕΣΣ). Στον ίδιο νόμο δίνεται προθεσμία έως τις 31.03.2011 για την κατάρτιση του σχεδίου συμφωνίας παροχής κινήτρων, καθώς και του συστήματος επιδόσεων, τα οποία αποτελούν τα υπόλοιπα δύο μέρη της παράβασης

• Παράβαση 2005/4840 για τις Ταχυδρομικές υπηρεσίες (courier). Αναμένεται η αρχειοθέτηση της υπόθεσης, μετά την πρώτη καταδίκη της Ελλάδας, καθώς δημοσιεύθηκε η Υπουργική Απόφαση Α11/οικ.50640/4810 (ΦΕΚ Β’1664/19.10.2010) που τροποποιεί την ΥΑ Α2/29542/5347/1991 και καταργεί την ΥΑ Α1/44351/3608/2005

• Παράβαση 2006/4202 για περιορισμούς από την ελληνική νομοθεσία που αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων. Στο νόμο «Οδική Ασφάλεια και λοιπές διατάξεις», περιλαμβάνεται τροπολογία που μειώνει μεταξύ άλλων την ελάχιστη απόσταση από 200 στα 80 μέτρα (από χώρους συνάθροισης κοινού πάνω από 50 ατόμων). Το νομοσχέδιο αυτό θα αποτελεί νόμο του κράτους την 1η Δεκεμβρίου 2010

• Παράβαση εναρμόνιση Οδηγίας 2007/59/ΕΚ για τους μηχανοδηγούς στο σιδηρόδρομο. Το σχετικό σχέδιο νόμου, στο οποίο ενσωματώθηκαν οι παρατηρήσεις της ΚΕΝΕ, έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατέθηκε στη Βουλή

• Παράβαση 2007/4339 για τη λειτουργία των ΚΤΕΛ (συμβάσεις μίσθωσης λεωφορείων) – ανάθεση σχολικών μεταφορών από συγκεκριμένες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Για το πρώτο μέρος της παράβασης έχει ετοιμαστεί σχετική τροπολογία και βρίσκεται στο στάδιο της διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη της προκειμένου να προωθηθεί η θεσμοθέτησή της. Για το θέμα των αναθέσεων σχολικών μεταφορών αρμόδια είναι τα Υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Παιδείας.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή