Έτοιμη να επικυρώσει δυο σημαντικά πακέτα αλλαγών στα πρότυπα κατασκευής των μονοθεσίων της Formula 1 εμφανίζεται η εκτελεστική επιτροπή της FIA.
Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να τεθούν σε ισχύ σε δυο δόσεις. Η πρώτη το 2011 και η δεύτερη το 2013.
Στόχος της FIA είναι από το 2013 οι κινητήρες των μοντέλων να γίνουν πιο «πράσινοι» (δηλαδή πιο οικολογικοί), ώστε να αυξηθεί το διάστημα προσδοκώμενης βιωσιμότητάς τους.
Μια από αυτές τις αλλαγές θα είναι η εφαρμογή του τετρακύλινδρου κινητήρα 1.6 λίτρων turbo με συστήματα ανάκτησης ενέργειας και περιορισμό των ρίπων, με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του κατά 50%.
Οι κατασκευάστριες εταιρίες είχαν εκφράσει την έντονη αντίδρασή τους για την εγκατάλειψη των σημερινών κινητήρων 2.4 λίτρων, αλλά οι αντιρρήσεις τους κάμφθηκαν μετά από μήνες διαπραγματεύσεων.
Για να δώσουν τη συγκατάθεσή τους σημαντικό ρόλο έπαιξε διαβεβαόωση ότι η συνολική ιπποδύναμη των μονοθεσίων θα παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα (περίπου 750bhp).
Οι νέοι κινητήρες δεν θα κάνουν πάνω από 10.000 στροφές ανά λεπτό, ενώ οι τωρινοί περιστρέφονται με 18.000 στροφές ανά λεπτό.
Οι κινήσεις αυτές της FIA αντικατοπτρίζουν την παγκόσμια τάση στην βιομηχανία του αυτοκινήτου για κατασκευή οχημάτων με πιο αποδοτικούς κινητήρες σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμων, τα οποία ούτως ή άλλως προτιμούνται πλέον από το αγοραστικό κοινό.
Αλλες αλλαγές αφορούν διάφορα μέρη των μονοθεσίων, όπως τα πίσω φτερά, που θα μπορούν να στρέφονται από τους πιλότους, έτσι ώστε να δίνουν πρόσθετη ενίσχυση κατά τη διάρκεια των προσπεράσεων.