Ανθρωποκεντρικός Καλατράβα στη Θεσσαλονίκη

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2001 17:09
UPD:20:41

Μακέτα για το Ολυμπιακό στάδιο του Σαντιάγο Καλατράβα. Ο Ισπανός δημιουργός επέλεξε να κάνει χρήση μεγάλων αψίδων -σχέδιο που ανάγεται στο Βυζάντιο- ώστε να κωδικοποιήσει έτσι το κέλευσμα προς τους αθλητές για «Ψηλότερα, μακρύτερα, δυνατότερα».

A- A A+

«Μνημειακό έργο είναι αυτό που εμπεριέχει την έννοια της μνήμης και αποτελεί μαρτυρία για των πολιτισμό των ημερών στις οποίες κτίστηκε», τόνισε ο Ισπανός αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα αναφερόμενος στη διαχρονικότητα των ελληνικών μνημείων, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία των εγκαινίων της έκθεσης έργων του στο Τελλόγλειο Ιδρυμα της Θεσσαλονίκης.

«Ο άνθρωπος είναι το μέτρο για το κάθε τι», δήλωσε προσπαθώντας να περιγράψει τη φιλοσοφία των αρχιτεκτονημάτων, αλλά και το πρότυπο του το οποίο είπε ότι είναι η Ελλάδα.

Ο κ. Καλατράβα δήλωσε ευτυχής που μετέχει ως μέλος της επιτροπής του διαγωνισμού για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, που θα στεγάσει τα γλυπτά του Παρθενώνα όταν αυτά επιστρέψουν στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα θεωρεί τιμή τη συμμετοχή του στα σχέδια μέρους των Ολυμπιακών έργων για την «Αθήνα 2004».

«Είναι η τελευταία ευκαιρία για να υλοποιήσουμε το μέγιστο δυνατό στο μικρό χρονικό διάστημα που απομένει. Ο χρόνος είναι λίγος, αλλά νομίζω ότι με τη βοήθεια του Θεού, της θεάς Αθηνάς και κυρίως της «Αθήνας 2004» νομίζω ότι θα το πετύχουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος μάλιστα στα έργα που σχεδιάζει για τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 δήλωσε πως επέλεξε να κάνει χρήση μεγάλων αψίδων -σχέδιο που ανάγεται στο Βυζάντιο- ώστε να κωδικοποιήσει έτσι το κέλευσμα προς τους αθλητές για «Ψηλότερα, μακρύτερα, δυνατότερα».

Η έκθεση των έργων του Σαντιάγο Καλατράβα στο Τελλόγλειο Ιδρυμα της Θεσσαλονίκης, εγκαινιάζεται απόψε από τον υπουργό Πολιτισμού Ευάγγελο Βενιζέλο και θα είναι ανοιχτή στο κοινό ως και τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Προτεινόμενα για εσάς