Την αντίθεσή τους σε διατάξεις του νομοσχεδίου που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος και αφορά στη ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης εξέφρασαν οι πρυτάνεις των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Σύμφωνα με δηλώσεις τους στο τέλος της έκτακτης συνεδρίασής τους στο κτίριο της Αγροτικής Τράπεζας στο Καστρί, ζητούν από τον υπουργό να δώσει χρόνο ώστε να γίνει συζήτηση για όλα τα θέματα που τίθενται με το σχέδιο νόμου, και να κατατεθεί το νομοσχέδιο, όχι στο θερινό τμήμα της Βουλής, αλλά στην ολομέλεια.
Σε σύσκεψη των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, η οποία πραγματοποιήθηκε το πρωί, πριν από τη συνεδρίαση των πρυτάνεων, επισημάνθηκε, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ότι «εάν τα πανεπιστήμια ταυτιστούν με τα ΤΕΙ, τότε αμέσως θα δημιουργηθεί ένα κενό στην τεχνολογική εκπαίδευση, το οποίο θα κληθεί η ίδια η Πολιτεία να καλύψει με τη δημιουργία νέων ΤΕΙ, εκτός αν ο στόχος είναι η κάλυψη του εν λόγω κενού από επερχόμενα ιδιωτικά μορφώματα».
Επισημαίνεται δε ότι «η θεσμοθέτηση της δυνατότητας συνεργασίας αποκλειστικά μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, με τα εμβαλωματικά μέτρα που υιοθετεί, καθιστά διάτρητα τα διπλώματα των Πολυτεχνείων πενταετών σπουδών, που δεν μπορούν να ισοτιμηθούν με τα πτυχία ΤΕΙ διάρκειας τριάμισι ετών».
Γίνεται μάλιστα λόγος για «επικίνδυνη» για το επίπεδο της Ανώτατης Παιδείας ρύθμιση, η οποία ολοκληρώνεται με το άρθρο 18 που θεσμοθετεί τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων νεοϊδρυόμενων τμημάτων ΤΕΙ με το προεδρικό Διάταγμα ίδρυσης του τμήματος, ενώ τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ήδη υφισταμένων τμημάτων, ρυθμίζεται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδει το υπουργείο Παιδείας με μονομερή εισήγηση από το Συμβούλιο Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης».
Από την πλευρά του, το Τεχνικό Επιμελητήριο υιοθετεί με ανακοίνωσή του όσα ανακοίνωσαν οι Πολυτεχνικές Σχολές και επισημαίνει ότι θα συντονίσουν από κοινού τις ενέργειες τους «ώστε να αποτρέψουν την προσβολή του δημοσίου συμφέροντος και της ανώτατης δημόσιας παιδείας».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ