Θετική κρίνει την επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας το ΤΕΕ.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρός του Γιάννης Αλαβάνος, θα ήταν σκόπιμο να επεκταθεί περαιτέρω και σε περιοχές, πέρα από το κέντρο, όπως στο Κουκάκι, Μακρυγιάννη, Ν. Κόσμο, Μετς, Στάδιο, Ριζάρη, Παγκράτι, Κυψέλη, Πατησίων κλπ, περιοχές οι οποίες δέχονται πιέσεις στάθμευσης από επισκέπτες και στις οποίες θα πρέπει να εξυπηρετηθούν κατά προτεραιότητα οι κάτοικοι, ώστε να μην εκδιωχθεί η χρήση κατοικίας, η οποία απειλείται να εκδιωχθεί από αυτές λόγω ανάπτυξης άλλων χρήσεων.
Απαντώντας στην επιστολή του Αντιδημάρχου Βασίλη Κορομάντζου, με την οποία κοινοποιήθηκε στο ΤΕΕ το σχέδιο κανονιστικής απόφασης για την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές του Δήμου Αθηναίων, καθώς και αλλαγών και συμπληρώσεων στο ήδη εφαρμοζόμενο σύστημα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ υπογραμμίζει ότι «το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί μια παρέμβαση στη χρήση και διαχείριση του δημόσιου χώρου, η οποία έχει συνήθως θετικά αποτελέσματα, ιδίως όταν συμπληρώνεται από μέτρα πιο ολοκληρωμένης πολιτικής.
Ειδικά για την Αθήνα, τόσο το ΡΣΑ (Ρυθμιστικό Σχέδιο) όσο και το ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο) του Δήμου, υποδεικνύουν τέτοιες ολοκληρωμένες πολιτικές, οι οποίες συνοπτικά περιλαμβάνουν συνδυασμό της πολιτικής στάθμευσης με:
• πολιτική μεταφορών με στόχο την αποτροπή προσέλευσης του ΙΧ σε κεντρικές περιοχές και την προώθηση των ΜΜΜ.
• πολιτική αναπλάσεων με στόχο την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου προς όφελος των πεζών, ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων, ενίσχυση της κατοικίας και ανασυγκρότηση των γειτονιών (με αντίστοιχη πολιτική ελέγχου των χρήσεων γης και κατασκευής κτιρίων στάθμευσης με τιμολογιακή πολιτική που θα εξυπηρετεί την επιδιωκόμενη χρήση)».
Ο κ. Αλαβάνος επισημαίνει πάντως ότι το σχέδιο της επέκτασης του μέτρου δεν συνοδεύεται – ως θα έπρεπε – από τη μελέτη αξιολόγησης της έως σήμερα εφαρμογής, για να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, στην επιστολή του προς τον Δήμο Αθηναίων, θέτει με έμφαση και το ζήτημα της στάθμευσης επαγγελματικών οχημάτων παρά την οδό και παρά το νόμο, ιδίως οχημάτων μεγάλου μεγέθους (φορτηγά, λεωφορεία κ.α.).
Είναι ανάγκη να μελετηθεί άμεσα και να ληφθούν ειδικά μέτρα, είτε στην κατεύθυνση της λήψης νέων μέτρων, είτε ως προς την αστυνόμευση και την αποτροπή καταστρατήγησης των διατάξεων που ισχύουν. ¶λλωστε, επισημαίνει ο κ. Αλαβάνος, τα επαγγελματικά οχήματα έχουν υποχρέωση να διαθέτουν ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης.